Bølger på skærmen...
Fra : Christian Spøer

Dato : 03-09-03 10:31

Hej
Jeg har et problem med min skærm/grafikkort.
Ind imellem kommer der en slags horisontal bølge-effekt, der går fra
skærmens top og ned til bunden. Bølgerne dækker hele skærmen, der kommer
altså flere frem på en gang. De viser sig som svage farveforskelle, der
danser ned ad skærmen.

Min skærm er en gammel 17"-sag fra ArtMedia (ca. 7 år gammel...) og mit
grafikkort er et Radeon 9500PRO.
Da jeg brugte Geforce2GTS på min skærm var der ikke noget...

Det er ikke min mobil-telefon, der skaber problemet, da det også opstår når
den er slukket. Evt. andet elektrisk udstyr ligger i relativ god afstand til
skærmen og computeren.

Help - anyone

Mvh
Christian Spøer

Fra : Henrik Høy

Dato : 03-09-03 16:15

In article <bj4cd0$9ot$1@sunsite.dk>, christian_spoer@hotmail.com
says...
> [...]
> skærmens top og ned til bunden. Bølgerne dækker hele skærmen, der kommer
> altså flere frem på en gang. De viser sig som svage farveforskelle, der

Prøv at vælge en anden opdateringsfrekvens.

Mvh

Henrik

Fra : Thomas Dorf Nielsen

Dato : 06-09-03 15:36

On Wed, 3 Sep 2003 11:31:12 +0200, "Christian Spøer"
<christian_spoer@hotmail.com> wrote:

>Ind imellem kommer der en slags horisontal bølge-effekt

Det lyder *præcis* som det problem, som jeg fik løst ved at skifte til
en bedre strømforsyning! Hvis du kan låne en anden - større! -
stømforsyning et sted, kan du hurtigt afprøve, om det også er det, der
er årsagen til stregerne hos dig.

Stregerne kommer angiveligt fordi spændingen fra strømforsyningen
"dykker", når der trækkes strøm - og så bliver der for lidt til
grafikkortet.

/dorf