Er det kun mig !? Problemer med MP G4
Fra : tom dissing

Dato : 07-04-01 15:25

Hej !
Jeg er den heldige indehaver af en g4 500 mhz MP maskine. Sys config er:
512 MB ram
Født med 40 G ata
Jeg har så tilført:
9.2 G 10k IBM
Kort:
DS2416 Yamaha proff lydkort
Macformat 80 MB/s scsi kort
Adaptec 10 MB/s scsi kort
To interne ( på 10 MB/s scsi kort) harddiske og ekternt udstyr ( sampler,
og AMT8 midi time piece)
Spørgsmålet er :
Er det kun mig der har stabilitetsproblemer med MP mac'er eller hvad !
Mine problemer p.t er :
Microsoftprogrammer bomber hinanden ( Encourage og Word/ Encourage og IE
5.02 )

Jeg har prøvet følgende opdatering til 9.1 og OSX.
9.1 virker ikke! Den bomber og fryser i selve system
OSX ... Er stadig håbløs hvis du skal mere end skrive i tekst og lyd.... Der
er på trods af classic ingen drivere til... Noget som helt !?
Adaptec læses men kan alligevel ikke læses.
CD og DVD er væk..
Etc.

Anyway, hvis der er andre der store problemer med deres MP mac'er vil jeg
gerne mail privat om emnet. Specielt fedt hvis der er tale om folk med meget
perifært udstyr.
Tom
tom@mir.dk

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 08-04-01 03:02

Hej Tom

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> gerne mail privat om emnet. Specielt fedt hvis der er tale om folk med meget

Jeg kan simpelthen ikke lade være at svare, til trods for at jeg ikke
har det store i perifært udstyr. For mig lyder det ikke som om der er
nået som helst galt med Mac'en... Undrer det dig slet ikke at det er
alle microsofts programmer der er noget galt med... Måske du blot skal
fjerne alt microsoft og så genindstallere det. Evt. blot starte med at
fjerne alle instillings filerne og så lade microsoft lave en first run.

Så er der vist også noget med at under office 2001 er det bedst at bruge
den IE 5 der følger med på CD'en.

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 10-04-01 10:31

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Er det kun mig ...

Jeg har ikke selv sådan en, men jeg har hos mine kunder bemærket at
MP-maskinerne ikke opfører sig på helt samme vis som tilsvarende
almindelige.

Nogle programmer synes ikke at bryde sig om MP'en.

Bortset derfra, er det korrekt, som en anden påpeger, at MS' programmer
har en uvane med at være inkompatible med sig selv!

Glæd dig, at du ikke er tvunget til at have MS som styresystem også

Jeg tror du skal kocentrere dig om at få 9.1 til at køre korrekt på
maskinen og sørg for at have de nyeste opdateringer af stort set alt.
Hvis du herefter beskriver mere præcist hvilke problemer, du så får, vil
der måske være hjælp i gruppen at hente.

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk