Messenger Service?
Fra : Rado

Dato : 03-09-03 00:07

Forleden slot lynet ned i elnettet her i området, og smadrede desværre
min router. Så indtil jeg får en anden, kører jeg direkte på ADSL
modemet., hvilket har medført en hel del bemærkninger om angreb, fra
Zonealarm som eller næsten aldrig fanger noget når routeren er på.

Men det der foruroligede mig var en ny type reklame pop-up jeg ikke
har set før, og som efter eget udsagn har sneget sig ind via en åben
port. Hvad handler det om? Har smidt en kopi op i dk.binaer under
overskriften "Messenger Service", eller brug linket her:

<kb4alv0c2ks6vp6k30g82tccsvdfqo121m@4ax.com>

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Christian Andersen

Dato : 03-09-03 08:21

Rado wrote:

> [...]
> port. Hvad handler det om? Har smidt en kopi op i dk.binaer under
> overskriften "Messenger Service", eller brug linket her:

Du kan lukke for tjenesten Messenger på din computer og slippe for dem.

Kontrolpanel - Tjenester/Services

Programmer der benytter sig af Messenger kan muligvis holde op med at virke
hvis du gør dette.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Jacob Riis

Dato : 03-09-03 10:40

"Christian Andersen" <zv856hm02@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
> hvis du gør dette.
>
> --
> Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Du mener vel Messenger _tjenesten_ og ikke Messenger. Det er jo 2
forskellige ting. Der er ingen programmer der kræver messenger tjenesten.
Der er ingen private folk der har brug for messenger tjenesten. Den
benyttes især i firmaer fx til at give alle brugerne en fælles besked.

Så Rado du kan trygt fjerne messenger tjenesten fra services som Christian
foreslår. Gå ind på tjenesten som der bliver sagt og højreklik så messenger
tjenesten -> vælg egenskaber og vælg så deaktiveret

--
Jacob (der selv har haft problemer med spam på messenger tjenesten)

Fra : Rado

Dato : 03-09-03 12:56

On Wed, 3 Sep 2003 11:40:24 +0200, "Jacob Riis"
<contactingrouponly@noprivatemessages> wrote:

> [...]
>foreslår. Gå ind på tjenesten som der bliver sagt og højreklik så messenger
>tjenesten -> vælg egenskaber og vælg så deaktiveret

Og de vil have $24.95 for et program der formodentlig gør nøjagtig det
samme. Shhesh. Man får næsten lyst til at forpurre deres bondefangeri
ved at spamme hele internettet med en Messenger Popup der viser folk
hvordan selv kan gøre det for $0.00. :)

Takker for svarene! :)

Fra : Christian Andersen

Dato : 03-09-03 22:30

Jacob Riis wrote:

> Du mener vel Messenger _tjenesten_ og ikke Messenger. Det er jo 2
> forskellige ting.

Ja, det ved jeg.

Som jeg skrev:

> Der er ingen private folk der har brug for messenger tjenesten. Den
> benyttes især i firmaer fx til at give alle brugerne en fælles besked.

Outlook bruger den.

Desuden ville jeg sikre mig at jeg var "dækket ind", hvis hans
firma-bærbare pludselig holdt op med at virke ordentligt.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Kent Friis

Dato : 04-09-03 17:00

Den 3 Sep 2003 21:29:55 GMT skrev Christian Andersen:

>Ja, det ved jeg.

>Outlook bruger den.

Hvad bruger outlook "tjenesten messenger" til? Min har ikke virket
i et halvt år (vistnok en eller anden netværkskonflikt, som drifts-
afdelingen ikke gider løse), uden at Outlook har haft problemer med
det.

Servicen nægter simpelthen at starte.

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."

Fra : Christian Andersen

Dato : 04-09-03 19:21

Kent Friis wrote:

> [...]
> i et halvt år (vistnok en eller anden netværkskonflikt, som drifts-
> afdelingen ikke gider løse), uden at Outlook har haft problemer med

Ok. Oppe på den uddannelsesinstitution jeg går på, døde Messenger og
Outlook virkede ikke.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-09-03 22:35

On 3 Sep 2003 21:29:55 GMT, Christian Andersen
<zv856hm02@sneakemail.com> wrote:

> Outlook bruger den.

Sludder.

Jeg kører Outlook, og har Messenger-servicen 'disabled' på mine
maskiner. Det virker fint, og jeg har aldrig haft problemer med,
at Messenger-servicen er slået fra, ligesom jeg aldrig har skulle
gøre noget særligt for at få Outlook til at virke, efter jeg slog
det fra.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Christian Andersen

Dato : 04-09-03 22:51

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> at Messenger-servicen er slået fra, ligesom jeg aldrig har skulle
> gøre noget særligt for at få Outlook til at virke, efter jeg slog

Ok. Jeg har åbenbart fået dårlig information fra den helpdesk-fyr jeg
beskrev problemet for i sin tid.

Han sagde at Outlook gik ned, fordi Messenger-tjenesten var gået ned
(stor ballade-boks på skærmen).

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Thomas Madsen

Dato : 04-09-03 19:26

Christian Andersen skrev:

> Oppe på den uddannelsesinstitution jeg går på, døde Messenger og
> Outlook virkede ikke.

Du mener sikkert Outlook Express og Windows Messenger som Outlook
Express som standard logger på. Det har stadig ikke noget med tjenesten
Messenger at gøre. Tjenesten Messenger og Windows Messenger er to vidt
forskellige ting.

Madsen.

Fra : Christian Andersen

Dato : 04-09-03 19:36

Thomas Madsen wrote:

> Du mener sikkert Outlook Express

Nej.

> og Windows Messenger som Outlook
> Express som standard logger på.

Nej.

> Det har stadig ikke noget med tjenesten
> Messenger at gøre.

Aha.

> Tjenesten Messenger og Windows Messenger er to vidt forskellige ting.

Ved du hvad? Algernon ringede, han vil gerne have sine blomster tilbage.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : reg

Dato : 03-09-03 14:57

Rado wrote:

> [...]
> port. Hvad handler det om? Har smidt en kopi op i dk.binaer under
> overskriften "Messenger Service", eller brug linket her:

Click [Start] [Run] and in the [Open:] box type or copy/paste the
following command
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Click [OK]

reg

Fra : Thomas Madsen

Dato : 03-09-03 15:02

reg skrev:

> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Som intet har med tjenesten Messenger at gøre.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-03 15:51

reg skrev:

> Click [Start] [Run] and in the [Open:] box type or copy/paste the
> following command
> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
> %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove Click [OK]

Rigtige informationer er ofte guld værd, men
forkerte oplysninger er for det meste skyld i
flere problemer hvis/når man ikke ved hvad
man har med at gøre.

Så inden du prøver at hjælpe, ville det være
en fordel at du satte dig ind i problemstillingen.

Fut etiketten.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her: