Skærmbilled på tv...
Fra : Magnus

Dato : 02-09-03 20:28

Kan man med tv-out på et hvilken som helst grafikkort få det således at man
kan køre med sin almindelige skærmopløsning på sin monitor samtidigt med at
man sender skærmbilledet til tv i det format som det nu skal være for tv.

Således at man kan starte en film og blot sætte den til "Fuld skærm" også gå
ind og tænde for fjensynet og så have filmen der?

Hvis det kan lade sig gøre er der så nogen som kan anbefale et billigt
(godt/stabilt/afprøvet) grafikkort som kan ovennævnte. Grafikkortet skal
ikke bruges til at spille med.

/Magnus

Fra : LC

Dato : 02-09-03 21:06

GF4mx440

Fra : Christian Spøer

Dato : 02-09-03 22:53

ATi Radeon 9200. ATi får i enhver test i blade/på nettet bedre karakterer
end nVidia i billedkvalitet når det kommer til 2D (windows og tv).
Se evt. www.tomshardware.com der er der sammenlignende tests. Gå ind i det
der hedder Graphics guide.

Mvh
Christian

Fra : Magnus Arnason

Dato : 03-09-03 16:08

Jeg fandt frem til dette grafikkort:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017913

Men er det ligemeget hvilket mærke som kortet er af da jeg kan se en masse
producenter som laver samme kort/chips og ingen af dem lyder mig bekendt?

/Magnus

Fra : Christian Spøer

Dato : 03-09-03 16:31

Producenten er komplet ligegyldig... Alle sammen bruger ATi's reference
layout og deres specifikationer. Derfor skal du bare downloade driverne fra
ATi's hjemmeside. De er gode og virker på alle deres chips.
Men derudover kan jeg kun anbefale Sapphire. Og Sapphire Radeon 9200 Lite
Retail er et rigtigt godt kort til dine krav.

Mvh
Christian