Hvilken farve til vinduerne ?
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 02-09-03 18:42

Hjælp

I morgen får jeg leveret 27 små termoruder, som skal erstatte dem der er
punkteret. Det var tanken at nu jeg alligevel har ruderne ude, så kunne jeg
jo lige få malet træværket samtidig.

Hvilken farve vil I anbefale til vinduesrammer ?

Huset er skagensgult, har sort decra-tag og grøn træbeklædning i gavlene
(1.sal).

Jeg har overvejet at male dem hvide, men er måske også lidt over til en mørk
brun.

Hvilken farve ville du vælge ?

Malingen skal købes i morgen.

Mvh
Bendt

Fra : Inger Pedersen

Dato : 02-09-03 19:35

"Bendt Rasmussen" <razz2@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken farve ville du vælge ?

Jeg ville vælge den samme farve, som paser indvendigt i rummene.
Det er det nemmeste at have med at gøre, når man ikke skal passe på
kanterne, hvor to forskellige farver støder sammen.
Og her er en brækket hvid altid anvendelig (ren hvid er for skrap til min
smag).

Hilsen Inger

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 02-09-03 20:19

"Inger Pedersen" <inger@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kanterne, hvor to forskellige farver støder sammen.
> Og her er en brækket hvid altid anvendelig (ren hvid er for skrap til min

Jeg glemte måske at sige, at det er udvendigt der er tale om. Indvendigt er
vinduerne bare lakeret.

mvh
Bendt

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-09-03 20:23

> Hvilken farve vil I anbefale til vinduesrammer ?
>
> Huset er skagensgult, har sort decra-tag og grøn træbeklædning i gavlene
> (1.sal).

Dvs en af de tre farver eller noget neutralt - ellers ender du med
farvelade. Gult falder for meget i, sort bliver for hårdt efter min smag. Så
er der grøn eller hvid tilbage. Den grønne kunne nok godt blive flot, men
det afhænger lidt af huset og hvor stærk den grønne farve er. Ellers hvidt.

Mvh Maria

Fra : zigge

Dato : 02-09-03 21:14

"Bendt Rasmussen" <razz2@post.tele.dk> wrote in message
> Hjælp

Det er jo en smagssag hvilken farve du syntes om. Jeg ville nok gå i retning
af den hvide, det er et klassisk valg der ikke går af mode om to år.
Når du alligevel har ruderne ude, så giv træet noget svampedræber inde i
falsene før du sætter de nye ruder i. F.eks. linolie eller hempitox
(Hempel). Det vil forøge levetiden væsentligt på rammerne.

Mvh
//zigge

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 04-09-03 09:20

"zigge" <laser.snabela@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> falsene før du sætter de nye ruder i. F.eks. linolie eller hempitox
> (Hempel). Det vil forøge levetiden væsentligt på rammerne.

Linolie er ikke svampedræbende......

Hvad angår farvevalg så prøv pinotex' farvevælger du finder den på
www.pinotex.dk
Gå ind under "farver til dit træværk" => "pinotex farvevælger" der kan man
på forskellige "huse" skifte farverne og derved afprøve mange forskellige
kombinationer.

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 04-09-03 19:30

> [...]
jeg
> jo lige få malet træværket samtidig.
>
> Hvilken farve vil I anbefale til vinduesrammer ?

Tak for jeres input.

Vinduerne blev/bliver brune (dodenkop) og med gori 88 - først en tur med
gori 22 - oliegrunder.

mvh
Bendt