Iframe css border?
Fra : Aske

Dato : 02-09-03 18:52

Spørgsmålet er måske dumt, men jeg spørger nu alligevel!
Hvordan man få en css "kant" omkring en iframe?
Altså noget som er flottere end den kedelige standard
frameborder!
Giv gerne selve css koden.

<iframe src="iframenyheder.html" width="700" height="300"
   scrolling="auto" name="iframelink" frameborder="0" hvad skal der
stå her?>

Eller her? {
border-width: 1px;
   border-style: solid;
   border-color: white;

???På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-09-03 23:20

"Aske" <ao88nu@yahoo.dk> skrev
> [...]
> stå her?>

<iframe src="iframenyheder.html" width="700" height="300"
scrolling="auto" name="iframelink" frameborder="0" style="border:1px solid
#f00">

> Eller her? {
> border-width: 1px;
> border-style: solid;
> border-color: white;

iframe {
border-width: 1px;
border-style: solid;
border-color: #f00;
}

I begge tilfælde får du en 1 px bred ubrudt rød streg. Se mere om borders
her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/nyside.asp#ramme
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/border.asp
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/bordertype.asp
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/noborder.asp#hide

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Aske

Dato : 04-09-03 20:43

Mit problem omhandler specifikt iframe'en, jeg har ikke problemer
med dashed eller solid css borders normalt.
Jeg ved bare ikke hvordan man laver en css border rundt om lige
præcis ifram'en?
for hvis jeg ligger en css atrribute ind i iframe tagget, nemlig
..... id="x">

som jo så, skulle hedde :

#idx {
border-width: 5px;
   border-style: solid;
   border-color: #ffffff;

}

I css dokumentet, men der kommer bare ingen border!

Hvad gør jeg galt?

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 04-09-03 21:50

> for hvis jeg ligger en css atrribute ind i iframe tagget, nemlig
> .... id="x">
>
> som jo så, skulle hedde :
>
> #idx {
> border-width: 5px;
> border-style: solid;
> border-color: #ffffff;

Hvis du giver din iframe id=x, så skal du i css skrive:
#x {
border-width: 5px;
border-style: solid;
border-color: #ffffff;

at det er en id angiver du vha. # til forskel fra klasse der angives ved et punktum foran klassenavnet.

--
Ryan