Jurastuderende i udlandet???
Fra : Thomas (8260)

Dato : 02-09-03 16:13

Hejsa

Jeg læser jura og ved at der er mulighed for ophold på udenlandske
universiter, men vil gerne høre lidt om folks erfaringer.

Hvis du har læst jura på et udenlandsk universitet:

Hvor?
Hvordan var det?
Hvad læste du?
Bolig?
Sociale arrangementer?
Hvad bruger du det til nu?
Anbefales?

Har sikkert flere spørgsmål hvis nogen melder sig

På forhånd tak

Thomas

Fra : tbenjaminj@hotmail.c~

Dato : 03-09-03 16:43

> [...]
> Bolig? sammen med 3 andre udvekslingstud.er i "socialrealistisk" rækkehus
> Sociale arrangementer? masser - næsten hver dag - det gjaldt bare om at finde det sted i byen der havde studenterpriser på øl den pågældende dag
> Hvad bruger du det til nu? ikke meget ud over "personlig udvikling" og lidt CV lir (men også helt klart "sjovt" at få indblik i det engelske "case-law" system)
> Anbefales? ja, klart - jeg savner det meget - det var en "oplevelse for livet" selvom det lyder lidt kliché agtigt....
>
> Har sikkert flere spørgsmål hvis nogen melder sig

fyr løs...

/thomas

Fra : Thomas (8260)

Dato : 04-09-03 07:04

Stod universitetet for boligen?
Du tog din SU med?
Hvor i England? Hvilket Uni?
Hvornår i dit uddannelsesforløb var du afsted?
Hvor lang tid var du der?
Hvor lang tid i forvejen søgte du?

Mvh

Thomas

Fra : tbenjaminj@hotmail.c~

Dato : 05-09-03 00:26

"Thomas (8260)" <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote in message news:<bj6kki$g99$1@sunsite.dk>...
> Stod universitetet for boligen?
nej, men dette kan sikkert arrangeres
> Du tog din SU med?
ja
> Hvor i England? Hvilket Uni?
Manchester Metropolitan. 40.000 studerende i Manchester sørger for at
det ikke går stille for sig.
> Hvornår i dit uddannelsesforløb var du afsted?
På overbygning (jeg tror ikke man kan komme afsted før)
> Hvor lang tid var du der?
et trimester (ca. 4 mdr.)
> Hvor lang tid i forvejen søgte du?
Ca. et halvt år (afhænger nok af universitet)

/thomas