Parkering Euro-park
Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-09-03 14:08

Tråden om parkering i KBH mindede mig om en anden parkerings-situation jeg
oplevede for et par uger siden.

Ved Burger King i Fredericia bliver parkeringsbåsene kontrolleret af
Euro-Park. Der skal ikke indløses billet, men det er blot tidsbegrænset
parkering.

Det er også fint nok, men der står på skiltet at en p-skive er påkrævet. Der
er ingen MC-båse nogle steder. Hvad gør man sådan et sted? Hvis jeg lige var
smuttet ind efter en burger kan en parkeringsvagt jo godt have skrevet mit
nummer ned, når jeg kommer tilbage til cyklen, selv om jeg måske kun havde
holdt der i et kvarter. Jeg har jo af gode grunde ikke nogen p-skive jeg kan
stille.

Er det komplet umuligt at parkere der for en motorcykel? Jeg valgte at køre
ind og parkere på tankstationen ved siden af, hvor parkering ikke så ud til
at være kontrolleret af nogen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Morten

Dato : 02-09-03 14:59

"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ved Burger King i Fredericia bliver parkeringsbåsene kontrolleret af
> Euro-Park. Der skal ikke indløses billet, men det er blot tidsbegrænset

Hvar der ikke en sag, for nylig, der endte med at private
parkeringsfirmaer,i modsætning til det offentlige, skal bevise HVEM der har
parkeret køretøjet, og ikke kun hvem ejeren af køretøjet der har holdt
parkeret er?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-09-03 15:06

Du kan enten ringe til politiet, som kan fortælle dig hvor du må parkere
eller skrue nummerpladen af når du parkere...... Nå, nej, men må vist
ikke holde offentlige steder uden nr-plade

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-09-03 15:14

Der er samlet nogle af politikredsene her:
http://www.mc-koereskolen.dk/parkering.htm

Men jeg er ikke klar over om siden bliver opdateret.

Fra : Futte & Co.

Dato : 02-09-03 15:20

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Du kan enten ringe til politiet, som kan fortælle dig hvor du må parkere
> eller skrue nummerpladen af når du parkere...... Nå, nej, men må vist
> ikke holde offentlige steder uden nr-plade

Næe, parkering uden nummerplade er forbudt, men du må da gerne
pakke mc'en ind i en i et dækken, (mc garage), det ku jo gå hen
og blive regnvejr, ik'

--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975, med indpakning.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-09-03 17:37

> Næe, parkering uden nummerplade er forbudt, men du må da gerne
> pakke mc'en ind i en i et dækken, (mc garage), det ku jo gå hen
> og blive regnvejr, ik'

Jeg tror jeg vil have mig en overtræksgarage m. lås udelukkende til
nummerpladen. Den skulle jo nødig blive våd.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Michael

Dato : 02-09-03 20:09

Det er jo også det dyreste stykke aluminium på hele motorcyklen.

Derfor......pas godt på det :)

/Michael

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-09-03 21:26

> Det er jo også det dyreste stykke aluminium på hele motorcyklen.
> Derfor......pas godt på det :)

Den koster da kun 400,- eller deromkring. Reg. attesten er noget dyrere.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : lejevalby@tiscali.dk

Dato : 03-09-03 08:25

> Det er jo også det dyreste stykke aluminium på hele motorcyklen.

Det dyreste er nu det stykke rør med stelnummeret - der jo også ofte er
i aluminium ....

/A

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-09-03 18:11

"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> writes:

> Jeg tror jeg vil have mig en overtræksgarage m. lås udelukkende til
> nummerpladen. Den skulle jo nødig blive våd.

Nej, tænk hvis den skulle gå hen og blive bare en smule ren

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Dak

Dato : 03-09-03 12:54

Spurgte en p-vagt far slesskabet da han var inde og handle på min
arbejdsplads i kbh. han sagde at de ikke måtte eller kunne give p-bøde til
2-hjulet køretøjer samt til åbne vogne... Den med åbne vogne var at der
kunne være nogen som kunne havde drejet på skiven uden ejers kendskab og det
ville selskabet tabe med hvis de gik via. rettens vej. :-/

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : phk

Dato : 03-09-03 13:00

"Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> ville selskabet tabe med hvis de gik via. rettens vej. :-/

Så hvis man parkerer ulovligt lader man bare være med at rulle sine
sideruder op ?? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 04-09-03 10:59

phk <phk@esenet_STOPSPAM@esenet.dk> skrev:

>"Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> skrev
> [...]

-- Så skal de nok i en fart få sat et skilt op, hvor der står det
er strengt forbudt at parkere med åbne vinduer. Man kan
selvfølgelig også altid tage en hund med i bilen, så er man jo
nødt til at lade ruden være rullet lidt ned, for at dyret kan få
luft. Hvis man ikke gør det, kan man jo også få en bøde. Det er da
bare med at være lidt kreativ
Lisbeth

Fra : TWL

Dato : 04-09-03 15:52

Hvis reglerne er de samme som i Århus. må tankstationen nok anses som
bedste mulighed :

§2. På parkeringsplads med afmærkede områder eller båse må parkering
ikke finde sted uden for disse. Ingen del af et parkeret køretøj må rage
uden for et afmærket område.

Stk. 3. Solomotorcykler må ikke henstilles i båse, der er beregnet til
4-hjulede køretøjer.

Hilsen Thomas