Salg af småvarer over Internet
Fra : Halina

Dato : 02-09-03 13:51

Vi sælger CDer til udlandet via vores Internetbutik.
Jeg har valgt at sætte prisen i dollars, da jeg tror, at udlændinge
(mest amerikanere) vil føle sig utrygge, hvis der står en pris i Dkr.

Men nu opstår et problem. Hver gang PBS overfører et beløb (typisk 100
kr) til vores valutakonto, tager banken et ekspeditionsgebyr på 50 kr.
Det er simpelthen for dyrt.

PBS vil ikke lave en ordning, hvor de overfører et større beløb ad
gangen, så det ser ikke ud til, at der kan gøres noget den vej.

Men hvad så? Hvad gør man når man sælger småvarer til udlandet over
Internet??

Jeg overvejer følgende muligheder:
1. At sætte prisen i kroner alligevel, og håbe det lykkes at forklare
kunden, at de ikke vil mærke forskellen
2. At benytte en udenlandsk løsning som PayPal e.l.

Har I andre ideer? Erfaringer? Tanker?

venlige hilsener

Halina
www.key2yourheart.com/shop

Fra : Casper Bang

Dato : 02-09-03 14:38

> Men hvad så? Hvad gør man når man sælger småvarer til udlandet over
> Internet??

Jeg bruger selv www.clickbank.com - det er en meget stabil, og god udbyder.
Du betaler $50 i oprettelse, og derefter $1 per transaktion, samt 7,5%.
Ikke billigt, men heller ikke dyrt.

Der bliver så skrevet en check ud til dig hver 14'ende dag (eller hver måned
hvis du foretrækker det).

Alle beløb er i USD dollars.

håber det kan bruges :)

Fra : Halina

Dato : 02-09-03 23:06

"Casper Bang" <webmaster@secretsofwar.net> wrote in message news:<bj26nv$jqs$1@sunsite.dk>...
> Jeg bruger selv www.clickbank.com >
> håber det kan bruges :)

Tak for forslaget!

Men: Kan Clickbank bruges ved salg af fysiske varer? Jeg troede den
kun formidlede salg af elektroniske varer, som kan downloades direkte
fra deres side.
Tager jeg fejl?

Venligst

Halina
www.hjertemusik.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 03-09-03 09:47

> Men: Kan Clickbank bruges ved salg af fysiske varer? Jeg troede den
> kun formidlede salg af elektroniske varer, som kan downloades direkte
> fra deres side.
> Tager jeg fejl?

nej, du har ret. Det er kun til services.

Tænkte ikke over dette da jeg ingav mit svar :(

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-09-03 17:26

Halina wrote:

> Men nu opstår et problem. Hver gang PBS overfører et beløb (typisk 100
> kr) til vores valutakonto, tager banken et ekspeditionsgebyr på 50 kr.
> Det er simpelthen for dyrt.

Er din valutakonto i DKR eller Dollar ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Halina

Dato : 02-09-03 23:09

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote in message news:<3F54C481.D7C367D7@FJERNpost1.tele.dk>...

> Er din valutakonto i DKR eller Dollar ?

Valutakontoen er i Dollar.
Gebyret er ikke et veksle-gebyr men slet og ret et gebyr for
overførsel/indbetaling på kontoen.
Guderne må vide hvad det er man betaler for...
Venlige hilsener

Halina
www.hjertemusik.dk

Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 02-09-03 19:57

Hej Halina,

> Men nu opstår et problem. Hver gang PBS overfører et beløb (typisk 100
> kr) til vores valutakonto, tager banken et ekspeditionsgebyr på 50 kr.
> Det er simpelthen for dyrt.

Hvordan indbetaler kunderne til dig præcist? - er det med kreditkort,
wire transfers, eller?

Alle vore priser er i dollars, vi benytter fx kreditkortsindbetalinger
via PBS. Her fratrækkes kun PBS normale gebyrer (som langtfra nærmer sig
50 kr.) - og de indbetales direkte i USD på vores USD konto i banken
(Spar Nord). Vi kan også vælge at få dem indsat som DKR, selvom beløbet
kommer i USD. Jeg mener PBS tager ca. 0,7% i gebyr for dette (kan ikke
huske satsen præcist)

Ved wiretransfers direkte til vores USD konto betaler vi normalt ikke
noget gebyr (husk at bede afsenderen om at krydse af i rubrikken med at
de betaler gebyrer). Der er så et vekslingsgebyr, når der flyttes penge
mellem USD og DKR konto - men det kan man jo nøjes med at gøre en gang
om måneden.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Halina

Dato : 02-09-03 23:19

"Jens Kristian Søgaard" <jens@mermaidconsulting.dk> wrote in message news:<bj2p5f$6ln$1@sunsite.dk>...

Hej Jens,

De betaler online med kreditkort.
PBS tager et lille procent af beløbet og overfører til vores
dollar-konto. Det er vores bank (Lokalbanken Nordsjælland) der
derefter lægger 50 kr. gebyr på hver eneste transaktion.

Dit svar peger på nogle løsninger jeg straks vil undersøge:
1. mulighed for at få beløbet udbetalt i DKK uden væsentlig
vekslegebyr
2. mulighed for at oprette en valutakonto i Spar Nord - de tager
åbenbart ikke gebyr?

Tak! (både til dig og jer andre der kom med forslag)

Mange hilsener

Halina
www.hjertemusik.dk

Fra : steffen martin

Dato : 03-09-03 13:43

"Halina" <kom@hjertemusik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunden, at de ikke vil mærke forskellen
> 2. At benytte en udenlandsk løsning som PayPal e.l.

Jeg har kun haft gode erfaringer med Paypal.com både med transaktioner den
ene og anden vej [køb og slag]

vh
steffen

--
Artist Steffen Martin, Odense DK
www.steffenmartin.dk

Fra : Halina

Dato : 03-09-03 20:06

"steffen martin" <steffen@XXXsteffenmartin.dk> wrote in message news:<3f55e1f1$0$28206$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

> Jeg har kun haft gode erfaringer med Paypal.com både med transaktioner den
> ene og anden vej [køb og slag]

Det er godt at høre! PayPal eller et PayPal-kompatibelt system ligger
absolut øverst blandt de alternativer jeg overvejer.

Foranlediget af det forrige indlæg har jeg kontaktet PBS igen igen, og
nu var der en venlig ung mand, der sørme bekræftede, at de
indbetalinger vi får i dollars godt kan afregnes i kroner.
Så det har jeg bestilt hos dem nu, og håber at alt hermed falder på
plads.

Mange tak for jeres hjælp!

Halina
www.hjertemusik.dk