Hvilket Grafikkort !
Fra : Lars Hansen

Dato : 02-09-03 12:57

Hej !!

Ved ikke om det er den rigtige gruppe jeg spørg i men jeg skal have et nyt
graffik kort og det skal være til PCI hvad vil i anbefale ??

vil maks bruge 800-1000kr..

LH

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-09-03 13:18

"Lars Hansen" <Lars_hansen@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ved ikke om det er den rigtige gruppe jeg spørg i men jeg skal have et nyt
> graffik kort og det skal være til PCI hvad vil i anbefale ??

Hvis du går ind på www.edbpriser.dk så vil du finde disse her.

AGP-V7100 Pro GeForce2 MX400 Pure Retail PCI / 32MB / 2048x1536 /
GeForce2 MX400 520 kr.

SiS 6329 PCI / 8MB / 1600x1200 / SiS 6329 199 kr.
Noname GeForce2 MX400 TV-Out PCI / 64MB / 2048x1536 / GeForce2 MX400 499
kr.

Creative

3D Blaster GeForce4 MX420 PCI / 64MB / 2048x1536 / GeForce4 MX420 740 kr.

Matrox

Millennium G450 PCI Dualhead Bulk PCI / 32MB / 2048x1536 / G450 969 kr.

Palit Microsystems

Daytona Roadster SiS6326 Retail PCI / 8MB / 1600x1200 / SiS 6326 179 kr.

Vegas Technology

nVidia Riva TNT2 M64 PCI / 32MB / 2048x1536 / Riva TNT2 M64 350 kr.
GeForce2 MX400 PCI / 64MB / 2048x1536 / GeForce2 MX400 469 kr.

XFX

PVT03BB4 TNT2 M64 PCI / 32MB / 1920x1440 / Riva TNT2 M64 273 kr.
PVT97LQT GeForce4 MX440SE TV-Out PCI / 64MB / 2048x1536 / GeForce4 MX
440SE 531 kr.

Kim Larsen

Fra : Christian Spøer

Dato : 02-09-03 22:56

Og her må det vist blive en klar førsteplads til

XFX
PVT97LQT GeForce4 MX440SE TV-Out PCI / 64MB / 2048x1536 / GeForce4 MX
440SE 531 kr.

Mvh
Christian

Fra : Kim Larsen

Dato : 03-09-03 00:19

"Christian Spøer" <christian_spoer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> XFX
> PVT97LQT GeForce4 MX440SE TV-Out PCI / 64MB / 2048x1536 / GeForce4 MX

Jeg ved ikke hvad der er bedst, det må vel komme an på hvad kortet skal
bruges til, hvis det ikke er spil, så kunne jeg fristes til at anbefale
Matrox, men da det ikke er oplyst hvad det skal bruges til, så må man selv
hitte ud af det.

Kim Larsen

Fra : Lars Hansen

Dato : 03-09-03 07:53

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Matrox, men da det ikke er oplyst hvad det skal bruges til, så må man selv

Kortet skal bruges til Spil og Tv out...!!

Fra : Christian Spøer

Dato : 03-09-03 10:45

Hvis det er ren 2D man skal bruge kortet til (Windows, film og tv-out) så er
det helt sikkert Matrox G450. Men selv det mest barmhjertige spil vil i dag
mindst kræve GeForce4 MX440.
Desuden er nVidias driver unified: Det er den samme til alle kort, så det er
ganske let at finde rundt i, og du er sikret en konstant opdatering. Matrox
bruger individuelle drivere, og da G450 er et ældre kort, vil udviklingen af
driveren efterhånden gå istå.

Mvh
Christian Spøer

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-09-03 11:26

Lars Hansen wrote:
> vil maks bruge 800-1000kr..

Sådan eet har jeg selv, og det har sq kunnet alt hvad jeg har forlangt af
det

Asus V9280/TD (GeForce 4 Ti4200, 128 MB ram, 8xAGP)
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364577988

--
Martin K

Fra : Jonny Jensen

Dato : 04-09-03 15:04

> Sådan eet har jeg selv, og det har sq kunnet alt hvad jeg har forlangt af
> det
>
> Asus V9280/TD (GeForce 4 Ti4200, 128 MB ram, 8xAGP)

Godt for dig, men læs hans indlæg igen:

[SNIP]

det skal være til PCI

Ville snuppe det billige GF4MX440 til 531,- som Christian Sprøer foreslår.
Enig i at Matrox er et godt kort, men ikke overhovedet hurtigt, og med
Matrox til næsten dobbelt pris, er det ikke det værd imo.

Jonny.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-09-03 16:31

Jonny Jensen wrote:
> det skal være til PCI

Ja ok... der var jeg lige en postgang for hurtigt - hvad man så vil med et
PCI kort?! Men det er jo ikke min sag...

> Ville snuppe det billige GF4MX440 til 531,- som Christian Sprøer
> foreslår.

Skulle det være PCI, var dette nok også mit valg...

--
Martin K

Fra : Lars Hansen

Dato : 05-09-03 09:36

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja ok... der var jeg lige en postgang for hurtigt - hvad man så vil med et
> PCI kort?! Men det er jo ikke min sag...

Ja jeg ville faktisk også helst have et AGP kort, men min AGP slot er ikke
et standard slot, ved ikke lige hvad det hedder men der kan ikke komme alm.
AGP graffik i slottet..!!

Men hvad er forskellen om man bruger AGP Eller PCI til grafikkort..??

Lars

Fra : Christian Spøer

Dato : 05-09-03 09:51

Prøv at kigge i din manual til bundkortet... Der burde stå vilket agp slot
det er. Mit gæt er at dit slot er et "ikke-Pro", og det/de kort du har
prøvet med ER Pro.
Den eneste forskel på Pro og "ikke-Pro" er en ekstra slot række i
forlængelse med de andre. Et "ikke-Pro" kort kan godt køre i et Pro slot,
men ikke omvendt (selvfølgeligt). Og det eneste Pro gør, er at give lidt
ekstra strøm til kortet.
Pro/"ikke-Pro" problemet har kort-producenterne omgået ved, at den ekstra
strøm kommer fra PSU'en istedet for bundkortet.

Mvh
Christian

Fra : Lars Hansen

Dato : 05-09-03 10:45

> [...]
> Pro/"ikke-Pro" problemet har kort-producenterne omgået ved, at den ekstra
> strøm kommer fra PSU'en istedet for bundkortet.

Der stod ikke noget i manualen, men lukkede lige den op og kigge AGP slottet
er Blåt og sidder cirka 1 cm længer ud af mod kabinetens bund og det ligner
et PCI slot men bare vent 90 grader !!!??

Hjælper det lidt ???

Fra : Christian Spøer

Dato : 05-09-03 12:03

Tvært imod... det gør det hele værre. Det lyder meget skørt det du skriver.
Hvilken producent og model er dit motherboard. Så kan jeg måske finde det på
nettet og kigge lidt på det...
Er det forresten et microATX board eller en anden slags variant?

Mvh
Christian

Fra : Lars Hansen

Dato : 05-09-03 12:39

> [...]

> nettet og kigge lidt på det...
> Er det forresten et microATX board eller en anden slags variant?

Ja det er faktisk et Micro ATX board.. ET Chaintech 7 AIVL Socket A..!!

Men tror jeg vil ofre lidt penge til et andet board i stedet.. Har kigget
lidt på det her..!
http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1264667918

Det hører nok ikke lige hjemme i denne gruppe men nu er vi jo igang

Lars

Fra : Christian Spøer

Dato : 05-09-03 14:57

dit nuværende mobo har slet ikke en agp port!!!...
den 180 grader vendte (ikke 90, så ville den stå vinkelret på pci portene)
"agp" port er en audio/modem/lan riser udvidelses port. det er en port, der
til tider bliver brugt af firmaer, der skal sælge hele systemer (compaq, ibm
osv), da det er en let og billig måde at udvide mortherboardets muligheder
på. hvis man altså skal sælge 10000-15000 maskiner med det samme mobo...
køb et nyt mobo med det samme!!!, og sørg for at det nye passer i dit
kabinet. hvis dit kabinet er microATX skal det selvfølgeligt også være et
ditto mobo.

det du har kigget på er vel et udemærket mobo. men tag at spørg et andet
forum om det. der vil du få bedre hjælp.

Mvh
Christian