Søge box -Google???
Fra : JesperT

Dato : 02-09-03 12:40

Jeg har set hjemmesider der har en søgfunktion på forsiden, og når så man
bruger den, søger den via google med kun på den bestemte hjemmeside. Er det
en service Google tilbyder eller hvordan gør man det?
Se f.ek.: http://www.hk.dk

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 13:23

<form action=http://www.google.com/search method=get><input size=40
name=q><input type=submit value=Google name=btnG></form>

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : JesperT

Dato : 02-09-03 13:41

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> <form action=http://www.google.com/search method=get><input size=40
> name=q><input type=submit value=Google name=btnG></form>

> [...]

Jamen så søger den på alles hjemmesider, jeg vil jo gerne have den til at
søge kun på mit domæne ligsom på http://www.hk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 13:53

Deres kode ser sådan ud:

<!-- søgning start. -->
<form action=http://www.google.com/custom target="main">
<INPUT type=hidden name=cof
VALUE="T:000000;LW:755;ALC:CC0000;L:http://hk-pro32.hk.dk/hkwww/html.nsf/vFI
LES/Søgetop/$FILE/hktop.gif?OpenElement;LC:000066;LH:45;BGC:FFFFFF;AH:center
;VLC:999999;S:http://www.hk.dk;AWFID:6bfabaea7c51e743;">
<input type=hidden name=domains value="www.hk.dk">
<input type=hidden name=sitesearch value="www.hk.dk">
<input type=hidden name="query" value="">
<input type=hidden name=hl value=da>

style="width: 120px; ; border: 1px solid Black;"></td>
src="http://www.hk.dk/HKWWW/html.nsf/vFILES/Forside+Soeg/$FILE/soeg_knap.gif
?OpenElement" alt="Google søgning" border="0">&nbsp;&nbsp;</td>
</form>
<!-- søgning slut -->

Du kan jo prøve at skifte de steder ud hvor deres domæne er sat, med dit...

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 14:08

Du skal faktisk bare ændre de to input types - virker i hvert fald på min
side så...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-09-03 13:55

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> skrev:

><form action=http://www.google.com/search method=get><input size=40
>name=q><input type=submit value=Google name=btnG></form>

Det er vist bare en normal søgning på Google.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-09-03 14:05

Jesper Winding skrev:

> <form action=http://www.google.com/search method=get><input
> size=40 name=q><input type=submit value=Google
> name=btnG></form>

Ovenstående form søger på hele Google - der blev spurgt efter et
site search med Google.

Der er en FAQ om emnet her:
<http://www.google.com/faq_freewebsearch.html> (tilsyneladende er
siden ikke til at finde fra den danske udgave af Google - øv).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-09-03 13:57

JesperT skrev:

>Jeg har set hjemmesider der har en søgfunktion på forsiden, og når så man
>bruger den, søger den via google med kun på den bestemte hjemmeside. Er det
>en service Google tilbyder eller hvordan gør man det?

Det er mig bekendt den slags de tjener deres penge på.

De skriver på hjemmesiden at man bare kan lægge en form til den
almindelige søgning, men jeg tror ikke at man kan få lavet en
skræddersyet søgning uden at kontakte dem. Det er dog ikke noget
jeg ved med sikkerhed.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-09-03 14:30

Bertel Lund Hansen skrev:

> De skriver på hjemmesiden at man bare kan lægge en form til
> den almindelige søgning, men jeg tror ikke at man kan få lavet
> en skræddersyet søgning uden at kontakte dem.

Både og. Man skal registreres for at få lov til at lave en
tilpasset søgning. Det kan gøres gratis, men Google tjener penge på
at sælge mere avancerede løsninger.

Den gratis løsning leverer resultater på Googles standardfacon,
mens købeudgaverne kan tilpasset med egne koder, reklamer mv.

Her er beskrivelsen af købeudgaven:
<http://www.google.com/services/silver_gold.html>

- og her er den tilsvarende beskrivelse af gratisudgaven:
<http://www.google.com/services/free.html>

Hvis man slet ikke behøver tilpasning af søgeboksen, kan man hente
kodestumper direkte fra siden her:
<http://www.google.com/searchcode.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-09-03 15:42

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Den gratis løsning leverer resultater på Googles standardfacon,

Fedt at man bare kan benytte den tjeneste.

--
Bertel

Fra : Olav Noksagt

Dato : 02-09-03 14:47

JesperT skrev:

> [...]
> bruger den, søger den via google med kun på den bestemte hjemmeside. Er det
> en service Google tilbyder eller hvordan gør man det?

Hvis du ser bort fra den grimme smamenblanding af form og table (ryd selv
op) så er der her en checket åde jeg selv har strippet sammen.

Copy-paste den ind hvor du skal bruge den.
Virker det ikke fint?

Olav

<form method=GET action="http://www.google.com/search">
src="
http://www.google.com/logos/Logo_40wht.gif" border="0" alt="Google"
align="absmiddle"></a><br>
<input type="radio" value="" name="q"> hele internettet<br>
<input type="radio" value="site:dr.dk" name="q" checked> Danmarks Radio<br>
<input type="radio" value="site:politiken.dk" name="q"> Politiken</td>

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 15:13

Er der nogen der har fået den til at kunne søge i undermapper? eksempalvis:
tv2.dk/tv/ eller dr.dk/nyheder/ ? virker som om den ikke er for glad for alt
efter .dk eller .com

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Olav Noksagt

Dato : 03-09-03 08:35

Jesper Winding skrev:

> [...]
> tv2.dk/tv/ eller dr.dk/nyheder/ ? virker som om den ikke er for glad for alt

Nej - hvis det er min <form> du hentyder til. Det skyldes nok at den bare
bygger på den almindelige google-teknologi hvor man kan indsætte site: for
at søge på bestemte sites eller link: for at se hvem der linker til et
bestemt domæne.

Olav

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-09-03 18:21

"JesperT" <jesperthorup@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> en service Google tilbyder eller hvordan gør man det?

Hvis du bare ønsker en søgefunktion til dit eget site og hvis det ikke
nødvendigvis *skal* være Google, kan du prøve at kigge på www.freefine.com,
som jeg selv benytter på Hjemmesideskolen. Du får mulighed for at designe
svarsiden, så det falder naturligt ind i dit site.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-09-03 18:32