Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilket grafikprogram er godt til basalt d~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-09-03 12:06

Hej alle

Jeg er ikke den store designer, men jeg vil gerne kunne lave lidt
grafik. De helt basale funktioner kan jeg klare med et par
småprogrammer jeg har, men jeg mangler et ordentligt tegne- og
grafikprogram, gerne med et mindre udvalg af fonte som man kan
bearbejde og lægge effekter på.

Findes der noget freeware der er godt? Jeg vil også gerne betale
for shareware, men store, dyre programmer er at skyde over målet.
Jeg kan godt få brug for at benytte det kommercielt.

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-09-03 12:21

On Tue, 02 Sep 2003 13:05:32 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>jeg mangler et ordentligt tegne- og grafikprogram

>Findes der noget freeware der er godt?

Tjah, de to der sædvanligvis henvises til er

http://www.ab.wakwak.com/~knight/
og
http://www.gimp.org/~tml/gimp/win32/index.html

Jeg har ikke rigtig nogen erfaringer med dem.

>Jeg vil også gerne betale for shareware, men store, dyre programmer er at skyde over målet.

Hvad er din grænse? Jasc's Paint Shop Pro er vist standardsvaret, et
glimrende allround-program, nok med lidt mere vægt på billedbehandling
end på tegning. Det ligger på omkr. en tusse.
http://www.serif.dk/indexdk.html har en serie med lidt billigere
tilbud, som efter sigende er gode.

--
hilsen pl