endnu et css spørgsmål
Fra : Jannik

Dato : 02-09-03 11:39

jeg ville høre hvordan det kan lade sig gøre at positionere det jeg har på
min side i midten vertikalt ?
www.comodin.dk
jeg har brugt .css til at sætte siden op og kunne forestille mig at
problemet ligger her...

body {
text-align: center;
}

#site {
height: 500;
width: 740;
position: relative;
margin: 0px auto;
}

jeg har stadig ikke helt styr på det der css, så pædagogisk forklaring eller
lækkert link tak

MvH
- jannik

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 02-09-03 12:30

Jannik wrote:

> jeg ville høre hvordan det kan lade sig gøre at positionere det jeg har på
> min side i midten vertikalt ?
> www.comodin.dk

[snip kode]

> jeg har stadig ikke helt styr på det der css, så pædagogisk forklaring eller
> lækkert link tak

At centrere noget horisontalt er forholdsvis let, da en side for det meste har en fast bredde,
enten browser vinduet bredde eller en fast bredde.
Men vertikalt er mere tricky da man ikke altid kender højden på browservinduet og/eller indholdet.

Jeg har lavet nogle eksempler her:
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/centrering/readme.html

Men jeg vil ikke anbefale at du centrere vertikalt, da det kan give problemer, sæt i stedet en
margin-top på x-antal px.

Hintzmann c",)

Fra : Jannik

Dato : 02-09-03 12:49

[snip]

> [...]
> http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/centrering/readme.html
>
> Men jeg vil ikke anbefale at du centrere vertikalt, da det kan give

ok tusind tak for hjælpen, prøver alligevel at se om jeg ikke kan få det
til at se nogenlunde ud

- jannik