Cancun, Mexico
Fra : Bo Illum Jørgensen

Dato : 02-09-03 10:46

Hej,
Er der nogle derude, der har været i Cancun i Mexico og eventuelt har et par
gode tips til "must sees" etc.

Mange venlige hilsener

Bo

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 02-09-03 14:24

Hej Bo.
Prøv at læse mit svar d.8.8. på tråden "Cancun eller Barbados"
Mvh Niels

Fra : Bo Illum Jørgensen

Dato : 02-09-03 15:02

Hej Niels,
Jeg har et hul mellem den 7. og 14. august, hvorfor jeg ikke kan se dit
indlæg. har du lyst til at sende det igen?
Mvh
Bo

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 02-09-03 16:13

Gerne. Det kommer her:

Jeg har netop spenderet et par uger i "nærheden" af Cancun. Forklaring
følger :

Alle sagde: Drop Cancun, skynd Jer ud af byen. Det er en turistfælde uden
lige med skyhøje priser overalt. Den er desideret bygget op til turisme, og
har intet andet at byde på end turistrelaterede ting og sager.
Men det betyder ikke at der ikke er mange andre muligheder i området.
Hele Yucatan-halvøen er jo kendt for sine fabelagtige dykkermuligheder. Jeg
boede med min kone og teenageunger i Playa Del Carmen ca. 40-50 km syd for
Cancun.
Denne by har også sit turiststrøg, og en stor prisforskel i forhold til
resten af Mexico, men det er kun på dette 3-4 km lange strøg at turismen
florerer.
Der er desuden mulighed for at komme på dags-ture til flere af de berømte
pyramide-ruiner herfra. Bil er også billig at leje.
Både Cancun og Playa Del Carmen, og øerne Isla Mujeres og Cozumel er bygget
op omkring dykkerferier. Hvis I ikke er dykkerintresserede eller Historisk
intresserede (pyramiderne) er dette måske ikke lige stedet. Her er dejlige
strande, masser af barer og andet halløj, men hele Yucatan-halvøen består
kun af jungle og Maya-ruiner, og ellers er det ved kysterne at det foregår.
Vi havde en god ferie hvor vi tog vores dykkercertificater færdigt i Playa
Del Carmen (teorien og svømmehallen tog vi i Kbh.), så lejede vi bil i 8
dage hvor vi kørte rundt til de berømte ruiner, og helt ned til
Chiapas-delstaten hvor det mest fantastiske af dem alle, nemlig
Palenque-ruinerne ligger, og derefter tilbage til Playa Del Carmen i 2-3
dage igen for at dykke.
Jeg håber at du kan bruge disse oplysninger til noget, og du kan bare spørge
mere hvis du har lyst.

Mvh Niels Hejnfelt
niels@hejnfelt.dk

Fra : Chr. L.

Dato : 02-09-03 16:48

"Niels Hejnfelt" <hejnfelt@email.com> wrote in message
> [...]
> dage igen for at dykke.
> Jeg håber at du kan bruge disse oplysninger til noget, og du kan bare

lad mig adde:

jeg var tre uger i mexico sidste år...ferien sluttede i Cancun lufthavn.

Priserne er en del højere end i resten af Mexico, men Cancun og 'rivera
maya' er jo nærmest et mini USA,fyldt med totalt overstressede Amerikanere
som skal have deres årlige en uges ferie udfyldt med så mange ting som
overhoved muligt,og de har masser af penge de skal have fyret af på den uge
,-Stranden og dykningne er PERFEKT!! Når I nu vælger at tage så langt så
kom væk fra det som ligner Ibiza etc...tag nogle ture til Palenque etc, og
se rigtigt regnskov og RIGTIGE mexicanere ....

Chr.

Fra : Jacob Riis

Dato : 03-09-03 10:51

> [...]

> Jeg har et hul mellem den 7. og 14. august, hvorfor jeg ikke kan se dit
> indlæg. har du lyst til at sende det igen?

Du kan bruge http://groups.google.dk til at søge i nyhedsgrupperne (google
groups arkiverer indlæggene) her er tråden som Niels snakker om
http://tinyurl.com/m2m6

--
Jacob (svar venligt i bunden af det du svarer på)

Fra : Bo Illum Jørgensen

Dato : 03-09-03 11:42

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://tinyurl.com/m2m6
>
> --
> Jacob (svar venligt i bunden af det du svarer på)

Tak for tippet om google. Fremover vil jeg forsøge at huske at skrive mine
svar i bunden af indlæg.
Mvh
Bo

Fra : Gard

Dato : 03-09-03 09:33

Hei

Min kone og jeg var på tur til Playa del Carmen for et par år siden. PdC
ligger ca 45 minutter ut av Cancun forresten. Vi var der i mars og da var
byen oversvømt av amerikanere på såkalt Spring break...i hotell sonen var
det som å være i USA...alle prisene var i dollar, shopping malls osv. Men vi
hadde en fin tur ellers og jeg har lagt ut reisebrev og bilder på min
hjemmeside www.gardkarlsen.com. Kanskje du kan finne noen gode tips der

Mvh
Gard
Stavanger, Norge

Fra : Jeppe

Dato : 08-09-03 20:54

Hej Bo

Jeg var Cancun så sent som i juni, og jeg kan kun være 100% enig med resten
af de råd du har fået. Se Cancun på 1 eller 2 dage og kom væk, mendmindre du
selvfølgelig helst vil vartes op og betale mange penge for det, eller feste
med teenage amerikanere natten lang. Det er intet andet en kæmpemæssige
luksus hoteller, men stranden er første klasse og hvis du kan lide vandsport
er det også stedet. Chitzen Itza og Tulum er nok de største turist
attraktioner i nærheden af Cancun. Det tager en time med bus.

Selv brugte vi mest tid på at rejse rundt på Yucatan og Chiapas med bus og
fly. Det var billigt og bekvemt. Playa del Carmen (40 minutter med bus fra
lufthavnen) er mere som en europæisk ferieby som du finder dem i f.eks
Grækenland, og stranden her i mindst ligeså god.

God tur