Fax uden fastnet
Fra : Anita Rasmussen

Dato : 02-09-03 08:28

Dav

kan det lade sig gøre at få en faxforbindelse uden samtidig at have en
fastnet telefonforbindelse?
Jeg har skrevet til TDC, men de har åbenbart for travlt til at svare.

venlig hilsen
Anita Rasmussen

--
Bjerndrup Produktionshøjskole
www.bjph.dk

Fra : Hartmann

Dato : 02-09-03 08:48

">
> [...]
> fastnet telefonforbindelse?
> Jeg har skrevet til TDC, men de har åbenbart for travlt til at svare.

Hej Anita

Ja noget kan da lade sig gøre, der findes et produkt der hedder
Mobiline. Det laver en Mobil om til en Fastnet lignende
instalation, men der er dyrt, ca 6 til 7000 kr incl mobiltelefon.Så kan
du slutte en Fax direkte på dennes udgang

Man kan vist også abbonere på en faxbox til sin Mobiltelefon, hvordan
man så får det ud fra denne ved jeg ikke men det er vist noget med at
sende faxen videre til en Email addresse.

MVH

http://www.kandu.dk/

Fra : JMo.

Dato : 02-09-03 10:51

"Anita Rasmussen" <anitaosk@hotmail.com> wrote in

> kan det lade sig gøre at få en faxforbindelse uden samtidig at have en
> fastnet telefonforbindelse?

Er det fordi den skal være mobil??

I så fald kan du kigge lidt på Possio PM70, fås bl.a. hos
http://www.klingtech.dk/

Alternativt kan du med en mobiltelefon med data-faciliteter, Fax-abonnement
hos din mobil-udbyder, en bærbar PC og noget fax-software modtage fax på
din bærbare pc.

En mere simpel løsning er MobilSvar Fax (http://shor.ter.dk/833326386)
Her får du en SMS på din mobiltelefon, og kan så efterfølgende ringe op, og
vælge hvilket fax-nr du vil modtage fax-en.

Endelig er der services som f.eks. eFax (www.efax.com), hvor dine faxer
videresende til din email - men her får du ikke et dansk fax-nr. Til
gengæld er det gratis (dog med reklamer) hvis et amerikansk nummer er godt
nok.
(CyberCity havde en lignende løsning, men det ser ikke ud til at den
eksisterer mere)

Fra : Anita

Dato : 03-09-03 20:45

Hej

Tak for svarene.
Jeg tror at vi vælger den "normale" løsning med et telefonabo. Det er nok
den løsning der er nemmest
Venlig hilsen
Anita Rasmussen

--