Vario spørgsmål - PGO
Fra : Sved-Erik

Dato : 02-09-03 07:30

Hej gruppe

Min ellers udmærkede PGO Hot50 har nu gået 10.000 km, og den originale
vario er godt slidt - det kan ses. Det bunder også i at jeg først fik
fjernet skiven efter 6000 km. Jeg skal derfor til at skifte denne.

Maskinen er original - lige bortset fra
1. skiven fjernet
2. Technigas Basic udstødning (den originale var gennemrusten)
3. BigMax topstykke

En af mine kammerater har en "Polini Speed Control" vario til PGO liggende
- den er ubrugt, for han kører Yamaha, men købte en Vario til en PGO. Hehe.
Den kan jeg få billigt.

Vil jeg vinde noget ved at sætte denne i - i forhold til at investere i en
(dyrere) original Vario - eller gør det noget værre? Jeg ønsker ikke at
skifte cylle eller andet - den originale passer mig fint. Kan måske strække
mig til at gøre noget ved en dyse, hvis det er en god idé.

Lige nu går den 60-65 km/t på toppen, og det ganske udemærket. Dejlig rolig
motorgang, og potten er dejligt stille.

På forhånd tak
Sved-Erik

Fra : Thomas

Dato : 02-09-03 16:07

"Sved-Erik" <svederik@kiredevs.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vil jeg vinde noget ved at sætte denne i - i forhold til at investere i en
> (dyrere) original Vario - eller gør det noget værre?

Jeg har haft 2 scooter (har den ene endnu) hvor variatoren er blevet
udskiftet. Det har kun resulteret i en bedre køremåde. Der hvor forskellen
ligge ved en tunings vario.
er at heldningen er anderledes remme kommer til at køre anderledes.
Men en god ide er at få sat en ny rem på som bliver slidt til efter den nye
variator.

Min Suzuki katana fik et hurtiger optræk. (polini vario)

Min 125ccm scooter fik et betydeligt bedre træk når man har en bagpå .
(Malossi)

Mvh. Thomas

Fra : Sved-Erik

Dato : 02-09-03 19:29

"Thomas" <tb_aalborg (fjern dette) @mail1.stofanet.dk> wrote in

> [...]
> er at heldningen er anderledes remme kommer til at køre anderledes.
> Men en god ide er at få sat en ny rem på som bliver slidt til efter

Hej Thomas

Tak for suverænt svar - jeg får gutten til at kyle en ny rem i

Hilsener
Sved-Erik