/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Billeddokumentation af mc-ombygning - såda~
Fra : Richard


Dato : 01-09-03 22:19

Ved godt, at interessen herinde for små encylindrede mc'er mageligt kan
ligge og balancere på et overklippet gaskabel. Men hvis I kan se bort
fra det - og at teksten er på japansk - så er her inspiration til,
hvordan I kunne billeddokumentere jeres cykler og projekter på dfmc,
Nathuen, og hvor I nu ellers gør det:

To Shockwave-serier - - klik på et af billederne ved "created by NIKO":
<www.uribou.net/uribou/pw>

Et par sæt still-billeder med specs - på japansk, men man kan få mange
gode detaljer frem - klik fx ud for "CB400SF ?????? 2003/08/22" på:
<www.uribou.net/uribou/now/>

Og til sidst bare en billedserie med før og nu i tilfældig orden:
<www.uribou.net/modules/myalbum/photo.php?lid=2>

Til sidste et tankevækkende - og deprimerende - eksempel på, hvor meget
ekstraudstyr Honda tilbyder til nogle af deres cykler på hjemmemarkedet:
<www.honda.co.jp/bike-accessories/customize/cb400ss/>
- klik feltet til venstre for "virtual customize" - udstyrskategorien i
hver af de 13 felter fremgår på engelsk af adresselinien i browseren
bund (hvis den funktion er slået til). Så mere japanske behøver I ikke
at kunne

Enjoy

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


 
 
Tony Lorentzen (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 01-09-03 22:52

Richard wrote:

> Ved godt, at interessen herinde for små encylindrede mc'er mageligt
> kan ligge og balancere på et overklippet gaskabel. Men hvis I kan se
> bort fra det - og at teksten er på japansk - så er her inspiration
> til, hvordan I kunne billeddokumentere jeres cykler og projekter på
> dfmc, Nathuen, og hvor I nu ellers gør det:

Fine eksempler... Ingen tvivl om at billedgalleriet på dfmc.dk kan gøres
endnu bedre, mere brugervenligt osv. men kvaliteten og oplevelsen afhænger
meget af hvor dygtig fotografen er til at tage billederne. Billederne i
galleriet på dfmc.dk er af ret svingende kvalitet og jeg overvejer i den
forbindelse at lave et eller andet så folk kan give gallerier og billeder
points fra 1 til 10. Søgefunktionen arbejder jeg stadig på. Den tager lidt
tid da jeg gerne vil gøre den lidt smartere end bare at være en standard
"dum" fritekst-søgefunktion...

> Til sidste et tankevækkende - og deprimerende - eksempel på, hvor
> meget ekstraudstyr Honda tilbyder til nogle af deres cykler på
> hjemmemarkedet: <www.honda.co.jp/bike-accessories/customize/cb400ss/>
> - klik feltet til venstre for "virtual customize" - udstyrskategorien
> i hver af de 13 felter fremgår på engelsk af adresselinien i browseren
> bund (hvis den funktion er slået til). Så mere japanske behøver I ikke
> at kunne

Lad for guds skyld VÆRE med at klikke på dette link hvis I bruger Internet
Explorer!!! Jeres browser bliver låst fast i et endeløst antal
popup-beskeder! Jeg ved at Richard bruger Netscape så de problemer har han
nok ikke oplevet.

--
Tony
Fazer 1000



Hekto (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-09-03 23:30

In article <bj0f20$suk$1@news.cybercity.dk>, Tony Lorentzen says...
> Lad for guds skyld VÆRE med at klikke på dette link hvis I bruger Internet
> Explorer!!! Jeres browser bliver låst fast i et endeløst antal
> popup-beskeder! Jeg ved at Richard bruger Netscape så de problemer har han
> nok ikke oplevet.
>
Nøøh ... Google's nye toolbar klarer problemet! (Pop-Up stopper!)

Bemærk iøvrigt den nydelige føreing af olierørene på den 'lille' Honda!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Jonas Holt (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 02-09-03 07:43

>> Lad for guds skyld VÆRE med at klikke på dette link hvis I bruger Internet
>> Explorer!!! Jeres browser bliver låst fast i et endeløst antal
>> popup-beskeder! Jeg ved at Richard bruger Netscape så de problemer har han
>> nok ikke oplevet.

Heller ingen problemer i Opera

> Nøøh ... Google's nye toolbar klarer problemet! (Pop-Up stopper!)

IE sucks...! Hvorfor laver M$ ikke en ordentlig browser?


--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2


begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end


Hans Joergensen (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 02-09-03 08:18

Jonas Holt wrote:
> IE sucks...! Hvorfor laver M$ ikke en ordentlig browser?

Jah, og evt. en der understøtter PNG nu de er igang.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Tony Lorentzen (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 02-09-03 10:55

Hans Joergensen wrote:

> Jah, og evt. en der understøtter PNG nu de er igang.

Rolig nu.

IE kan faktisk godt vise PNG - dog uden transparancy. Men det er vel
begrænset hvad man kan forvente når PNG formatet ikke er en standard endnu
(http://www.w3.org/Graphics/PNG/).

Jo - IE har da huller - men er faktisk ikke så dårlig en browser som folk
(primært MS hadere - dvs. Linux elskere) siger den er. Det er nemt nok at
skyde skylden på browseren når en side ikke virker. Man kunne jo starte med
at skyde webdesignerne, der sjældent overholder standarden. DFMC.dk
overholder heller ikke helt standarden for HTML 4.01 Transitional - men det
er mere pga. et kompromis for at få sitet til at virke i flest browsere
(noget jeg ellers normalt er imod).

FUT: dk.edb.internet.software.browser

--
Tony
Fazer 1000



Hans Joergensen (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 02-09-03 11:44

Tony Lorentzen wrote:
> IE kan faktisk godt vise PNG - dog uden transparancy. Men det er vel
> begrænset hvad man kan forvente når PNG formatet ikke er en standard endnu
> (http://www.w3.org/Graphics/PNG/).

Den viser heller ikke PNG i de rigtig farver.. de er lige en tand
mørkere..

Jeg tillader mig lige at override din FUT og EOD'er herfra istedet..

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Richard (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 02-09-03 21:09

Tony Lorentzen wrote:

> Jo - IE har da huller - men er faktisk ikke så dårlig en browser som folk
> (primært MS hadere - dvs. Linux elskere) siger den er. Det er nemt nok at
> skyde skylden på browseren når en side ikke virker. Man kunne jo starte med
> at skyde webdesignerne, der sjældent overholder standarden. DFMC.dk
> overholder heller ikke helt standarden for HTML 4.01 Transitional - men det
> er mere pga. et kompromis for at få sitet til at virke i flest browsere
> (noget jeg ellers normalt er imod).

Egentlig OT, men humlen i dette gælder så mange andre leveringsforhold
så alligevel: I dagens forbrugersamfund gælder reglen: "Kunden har altid
ret" ikke mere - leverandøren vælger, hvem han vil handle med og
indretter sin levering og service efter det. Køberen på sin side køber
der, hvor udbud og service passer hende/ham - og hvis fx sælger ikke
understøtter den browser, køber har valgt at bruge, handler hun/han blot
et andet sted.

Det er de to yderpunkter, og et sted derimellem finder både køber og
sælger så den balance, de kan leve med

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Jens Frandsen (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Jens Frandsen


Dato : 02-09-03 07:53

> In article <bj0f20$suk$1@news.cybercity.dk>, Tony Lorentzen says...
> > Lad for guds skyld VÆRE med at klikke på dette link hvis I bruger
Internet
> > Explorer!!! Jeres browser bliver låst fast i et endeløst antal
> > popup-beskeder! Jeg ved at Richard bruger Netscape så de problemer har
han
> > nok ikke oplevet.
> >
> Nøøh ... Google's nye toolbar klarer problemet! (Pop-Up stopper!)
>

Indtil videre er det kun den engelske version af Google's toolbar der har
popup-stopper.


Jens





Richard (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 02-09-03 21:00

Hekto wrote:

> Bemærk iøvrigt den nydelige føreing af olierørene på den 'lille' Honda!

Ja, og sekundærluftpumpen, der på GB, XBR, Dominator, SLR, Vigor etc
sidder boltet umanerlig kluntet på venstre side af cylinderen, er gemt
væk under tanken, hvorfra rørene er ført ned til udstødningsportene pænt
langs stelrøret. Sobert arbejde - det ville have glædet bilassistenten,
der synede GB'en

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Hekto (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-09-03 22:57

In article <bj2t54$q0a$1@sunsite.dk>, Richard says...
> Ja, og sekundærluftpumpen, der på GB, XBR, Dominator, SLR, Vigor etc
> sidder boltet umanerlig kluntet på venstre side af cylinderen, er gemt
> væk under tanken, hvorfra rørene er ført ned til udstødningsportene pænt
> langs stelrøret. Sobert arbejde - det ville have glædet bilassistenten,
> der synede GB'en
>
Jeg troede faktisk det var smøringen; men nu kan jeg godt se at de
egentlig fører 'et underligt sted' hen.
Det er altså noget 'California State Crap'??
Olierørene sidder så forrest i højre side, og fører bagud, under
motoren.

- Nydeligt er det altså!!! :0P
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Richard (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 03-09-03 16:37

Hekto wrote:

>>Ja, og sekundærluftpumpen, der på GB, XBR, Dominator, SLR, Vigor etc
>>sidder boltet umanerlig kluntet på venstre side af cylinderen, er gemt
>>væk under tanken, hvorfra rørene er ført ned til udstødningsportene pænt
>>langs stelrøret. Sobert arbejde - det ville have glædet bilassistenten,
>>der synede GB'en
>
> Jeg troede faktisk det var smøringen; men nu kan jeg godt se at de
> egentlig fører 'et underligt sted' hen.

Det er også et virvar af ledninger - det med de indvendige
rørforbindelser gemt bag et slet motorhus, som tyskerne og japanerne kom
frem på i sin tid, er lissom gået af mode, ikke?

> Det er altså noget 'California State Crap'??

Faktisk bruges sekundærluftsystemet på mange andre end CA-modeller, fx
SLR650 også D, A og CH-ditto. Og CB400SS er vist kun til salg i Japan.

> Olierørene sidder så forrest i højre side, og fører bagud, under
> motoren.

Netop, i form af skinnende blanke rør i stedet for de stålvævsomviklede
ledninger, som GB'en og de andre motorer i samme familie har. De er
tidskrævende at holde rene; især dem på offrødderne


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Richard (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 02-09-03 20:50

Tony Lorentzen wrote:

> Fine eksempler... Ingen tvivl om at billedgalleriet på dfmc.dk kan gøres
> endnu bedre, mere brugervenligt osv. men kvaliteten og oplevelsen afhænger
> meget af hvor dygtig fotografen er til at tage billederne. Billederne i
> galleriet på dfmc.dk er af ret svingende kvalitet og jeg overvejer i den
> forbindelse at lave et eller andet så folk kan give gallerier og billeder
> points fra 1 til 10. Søgefunktionen arbejder jeg stadig på. Den tager lidt
> tid da jeg gerne vil gøre den lidt smartere end bare at være en standard
> "dum" fritekst-søgefunktion...

Ja, gulerodsmetoden er ofte god til at højne indsatsen og de fleste vil
sikkert gerne have feedback og mulighed for at udvikle deres fotokunst.
Gad vist om der kunne findes en sponsor til nogle præmier i forbindelse
med en årlig afsteming el. lign. ??

> Lad for guds skyld VÆRE med at klikke på dette link hvis I bruger Internet
> Explorer!!! Jeres browser bliver låst fast i et endeløst antal
> popup-beskeder! Jeg ved at Richard bruger Netscape så de problemer har han
> nok ikke oplevet.

Korrekt, popup-vinduer er noget jeg ser på min datters pc, ikke min egen
- måske hvis jeg lige bruger min egen IE 5.5 til andet end BG banks
home-banking, nu den er startet op. Bg Bank er ikke så servile som dig,
Tony ;-(

Men der findes vist et par eksterne poppupfiltre, DX-Browser, MyIE2 og
SlimBrowser, der kan kvæle de java-baserede popup-vinduer i IE, mens de
der drives gennem Messenger Services kan slås fra i systemopsætningen i
Win2k og XP. Imidlertid kan min datter godt lide de kulørte vinduer, så
dem får hun så lov til at beholde

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Hekto (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-09-03 23:28

In article <bj0dce$bl4$1@sunsite.dk>, Richard says...
> Ved godt, at interessen herinde for små encylindrede mc'er mageligt kan
> ligge og balancere på et overklippet gaskabel. Men hvis I kan se bort
> fra det - og at teksten er på japansk - så er her inspiration til,
> hvordan I kunne billeddokumentere jeres cykler og projekter på dfmc,
> Nathuen, og hvor I nu ellers gør det:

Vi er da nogen der er voksne!! ;0) (avs! - igen!)

> Til sidste et tankevækkende - og deprimerende - eksempel på, hvor meget
> ekstraudstyr Honda tilbyder til nogle af deres cykler på hjemmemarkedet:
> <www.honda.co.jp/bike-accessories/customize/cb400ss/>
> - klik feltet til venstre for "virtual customize" - udstyrskategorien i
> hver af de 13 felter fremgår på engelsk af adresselinien i browseren
> bund (hvis den funktion er slået til). Så mere japanske behøver I ikke
> at kunne
>

Ja, så kan man godt sidde og være lidt Kawa-farvet i ansigtet!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Richard (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 02-09-03 21:18

Hekto wrote:

>>Ved godt, at interessen herinde for små encylindrede mc'er mageligt kan
>>ligge og balancere på et overklippet gaskabel. Men hvis I kan se bort
>>fra det - og at teksten er på japansk - så er her inspiration til,
>>hvordan I kunne billeddokumentere jeres cykler og projekter på dfmc,
>>Nathuen, og hvor I nu ellers gør det:
>
> Vi er da nogen der er voksne!! ;0) (avs! - igen!)

Ja, ikke - men tilsyneladende ikke så mange ,-)

>>Til sidste et tankevækkende - og deprimerende - eksempel på, hvor meget
>>ekstraudstyr Honda tilbyder til nogle af deres cykler på hjemmemarkedet:
>><www.honda.co.jp/bike-accessories/customize/cb400ss/>
>>- klik feltet til venstre for "virtual customize" - udstyrskategorien i
>>hver af de 13 felter fremgår på engelsk af adresselinien i browseren
>>bund (hvis den funktion er slået til). Så mere japanske behøver I ikke
>>at kunne
>
> Ja, så kan man godt sidde og være lidt Kawa-farvet i ansigtet!

Jeg ved ikke, hvem af importørerne, der gør mest i den slags tilbehør -
og i det hele taget har en dialog med deres kunder - men jeg tvivler på,
at den danske Honda-importør er i førerfeltet.
På udstillingen i Bella centeret slog det mig, hvor forskelligt
importørern "kommunikerede" med deres besøgende: Fx havde Yamaha og
Ducati cyklerne stående spredt ude på gulvet og standpersonalet gik
rundt og talte med de besøgende, der kunne prøvesidde cyklerne.
Hondas cykler stod linet op tæt på række, så man ikke kunne prøvesidde;
ikke en gang kommer til at se dem ordentligt efter i krogene. Og
personalet stod mere eller mindre passivt og så til bag en disk ved
langvæggen...
Yamaha og BMW har vist et årligt dansk brugerstævne, Honda...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste