Fraflytning af lejlighed
Fra : Lars Raaby

Dato : 01-09-03 21:51

Jeg er flyttet fra en lejlighed som jeg flyttede ind i 1997
Jeg betalte 7500 kr. i indskud. Nu har udlejeren (Privat) fået en
maler til at male lejligheden. Han har sendt en regning til
udlejeren på 11.491,75 kr. Jeg har fået en kopi af regningen.
Skal jeg betale de penge der mangler eller er det udlejeren der
skal betale?
Jeg har også betalt for lidt i varme men dem slipper jeg vel ikke
for?

Maler 11.491,71
Varme 1.081,04
I alt 12.572,75

Indbetalt dep. 7.500,00
Det jeg skylder udlejeren 5.072,75 kr.

/Lars
--
(citat)
Det er ingen kunst at forføre en pige, men en lykke at finde én,

Fra : Kolonorma

Dato : 01-09-03 23:12

Hvor længe gik der fra du fraflyttede til du havde det samlede krav på
skrift?

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-09-03 20:15

"Kolonorma" <migogliva4everbestfriends@hotmail.com> wrote in message
> Hvor længe gik der fra du fraflyttede til du havde det samlede krav på
> skrift?

Hvis du tænker på de 14 dage fra fraflytning, som udlejer har til at gøre
krav gældende, så glem det. I praksis har denne regel ingen effekt (jeg
taler af egen erfaring).

Mvh
Michael

Fra : Karina og Christian

Dato : 02-09-03 21:37

"Michael Jørgensen" <antispam@fjernmig.mail.dk> wrote in message
[klip]>
> Hvis du tænker på de 14 dage fra fraflytning, som udlejer har til at gøre
> krav gældende, så glem det. I praksis har denne regel ingen effekt (jeg
> taler af egen erfaring).

Det er bestemt ikke min opfattelse.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Peter G C

Dato : 02-09-03 21:57

In news:3f54ff74$0$28215$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Karina og Christian <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> typed:

[klip]

> Det er bestemt ikke min opfattelse.

Enig - 14 dages fristen er meget klar.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 06-09-03 18:23

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> In news:3f54ff74$0$28215$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
> Karina og Christian <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> typed:
>
> [klip]

> Enig - 14 dages fristen er meget klar.

Ja på papiret... Men:

Efter fraflytning af en lejlighed hvor jeg nægtede at underskrive (og derved
acceptere) mangellisten som viceværten udfærdigede, ventede jeg på
opgørelsen af de krav som udlejer ville gøre gældende. Da den efter 3 uger
ikke var dukket op, troede jeg jo sagen var klar, og gik til min advokat
(som jeg allerede ved fraflytning havde kontaktet).

Beskeden jeg fik fra denne advokat (som efter eget udsagn havde ca. 240
boligretssager bag sig) var, at det det i praksis ingen betydning har om
udlejer kan bevise at de har overholdt fristen eller ej. I mit tilfælde
ville de ikke kunne bevise deres påstand om at jeg havde modtaget
opgørelsen, da jeg som nævnt ikke havde modtaget den. Advokaten mente at
retten ville lægge vægt på selskabets påstand om at de havde fremsendt
opgørelsen, og der gik derefter ca. 7 måneder før sagen var afgjort.

Jeg fik medhold, ikke på grund af den manglende opgørelse, men fordi jeg
havde dokumenteret lejlighedens stand ved fraflytning, med foto og video.

Så der er åbenbart forskellige opfattelser af betydningen af den nævnte
frist. LLO havde også informeret mig om at fristen var afgørende, så jeg var
selvsagt overrasket over advokatens udtalelser, men med 240 sager bag sig,
burde hun jo vide hvad hun talte om...

Med venlig hilsen
Michael

Fra : Lars Raaby

Dato : 03-09-03 07:21

Kolonorma skrev bl.a.:
> Hvor længe gik der fra du fraflyttede til du havde det samlede
> krav på skrift?
Der er gået ca 30 dage.

--
Rødkjærsbro ByNet
- nu i farver.....

Fra : Lars Raaby

Dato : 03-09-03 07:24

Lars Raaby skrev bl.a.:
> [...]
> skal betale?
> Jeg har også betalt for lidt i varme men dem slipper jeg vel

Jeg har opsagt min lejlighed på normal vis så det er ikke det der
er problemet.
Skal jeg betale det resterende beløb for maling af lejlighed?