Fraflytte af lejlighed
Fra : jensen

Dato : 01-09-03 21:22

Jeg skal til at flytte, og udlejer forlanger, at der skal maler på
lejligheden, men jeg mener klart, at jeg har fuld ret til selv at male og
aflevere lejligheden i samme stand som modtaget trods det, at der står i
lejekontrakten, at der skal males af maler ved fraflytte. Lejer siger det
koster 6500kr. at male lejligheden som er på 60 kvadratmeter??? Det lyder
helt klart som optrækkeri! Er der noget i lovegivning, der kan hjælpe mig i
denne situation. Håber på hjælp....gerne nogle henvisninger jeg kan printe
ud til kontant fremvisning hos udlejer...

På forhånd tak for hjælpen

Jensen

Fra : D.u.n.k.

Dato : 01-09-03 21:36

"jensen" <b.h.jensen75@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne situation. Håber på hjælp....gerne nogle henvisninger jeg kan printe
> ud til kontant fremvisning hos udlejer...

6500 !!! Det er da billigt!

Venlig hilsen
Dunk

Fra : SE

Dato : 01-09-03 22:21

> [...]
> aflevere lejligheden i samme stand som modtaget trods det, at der står i
> lejekontrakten, at der skal males af maler ved fraflytte.

Det hedder sig at man selv har lov til at istandsætte ved fraflytning - MED
MINDRE der står noget andet i lejekontrakten. I dit tilfælde er du altså
nødt til at bide i det sure æble og lade en maler gøre arbejdet.

I vores kontrakt står der bare at det skal udføres håndværksmæssigt
korrekt - og at de forbeholder sig ret til at få arbejdet vurderet ved
tvivlsspørgsmål. Jeg har dog aldrig hørt om nogen tilfælde hvor det ikke var
gjort godt nok.

Men som sagt - står der at arbejdet skal udføres af autoriseret maler (eller
hvordan det nu er formuleret), så er der ingen vej udenom. Vælger du
alligevel selv at gøre det, så kan udlejer vælge at overse det og derefter
tilkalde en maler til arbejdet - og så har du BÅDE selv haft besværet med
maleriet OG hænger på en dyr regning.

/se

Fra : Henning

Dato : 01-09-03 23:11

On Mon, 1 Sep 2003 22:21:44 +0200, "jensen" <b.h.jensen75@mail.dk>
wrote:

> [...]
>koster 6500kr. at male lejligheden som er på 60 kvadratmeter??? Det lyder

6.500,- er absolut billigt! Du kan dårligt gøre det billigere selv med
kvalitetsmaling?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : David T. Metz

Dato : 02-09-03 10:44

Henning skriblede:

> 6.500,- er absolut billigt! Du kan dårligt gøre det billigere selv med
> kvalitetsmaling?

Det er en ok pris. Jeg fik malet hovedparten af vores lejlighed (ca. 120
Kvm) for 15.000 - inkl. alt træværk og regning. Jeg tror også tilbudet
bliver svært at slå.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : jensen

Dato : 02-09-03 11:37

tak for svarene

jensen

Fra : Jørgen

Dato : 02-09-03 17:15

80 km2 kostede her 17.500.... så 6000 er rigtig billigt.. jeg skulle engang
male mit værelse hjemme hos moar, der gav jeg omkring 2.200 bare i
malling... malling er rigtig dyrt hvis det skal være godt...

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 21:08

> [...]
> male mit værelse hjemme hos moar, der gav jeg omkring 2.200 bare i
> malling... malling er rigtig dyrt hvis det skal være godt...

Hvis 80km2 kun koster 17.500 må min lejlighed på 82m2 være vildt billig at
male :).

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg