Erfaringer med nye fjedre fra Wilbers (tec~
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 01-09-03 21:48

Gør det virkelig så stor en forskel at udskifte de originale fjedre til
forgaflen med disse. Så vidt jeg kan se tager de da ikke højde for vægt af
fører, eller ???

Erfaringer ønskes før jeg spenderer 95 euro

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Richard

Dato : 01-09-03 22:00

Peter Jakobsen wrote:

> Gør det virkelig så stor en forskel at udskifte de originale fjedre til
> forgaflen med disse. Så vidt jeg kan se tager de da ikke højde for vægt af
> fører, eller ???

Er de ikke i sig selv hårdere end de originale? - fintilpasningen kan du
klare ved at ændre længden på den spacer (rørstykke) der sidder i
forlængelse af fjederen på de fleste cykler. Evt. også ved at øge
oliemængden, så det øgede lufttryk hjælper fjedrene; men det *kan*
medføre øget slid på pakdåserne, så prøv hellere at lege med
spacer-længden først

> Erfaringer ønskes før jeg spenderer 95 euro

Er det de sædvanlige (på eBay.de) EUR 75 + 20 ekstra for porto til DK? -
ellers kik der under dele til din cykel, til mine Honda'er er tilbuddet
der konstant.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-09-03 07:03

> Gør det virkelig så stor en forskel at udskifte de originale fjedre
> til forgaflen med disse. Så vidt jeg kan se tager de da ikke højde
> for vægt af fører, eller ???

Hej Peter

De taqger ikke højde for vægt. Jeg vil anbefale Racetech fjedre. Dem kan man
få i individuelt tilpasset. De forhandles af DMC Racing Skelund hovedgade i
Hadsund.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Jens B. R.

Dato : 02-09-03 07:43

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]

Hej

Min kammerat skiftede de originale fjedre på sin Ymerhakker 900 diversion
ud med fjedre fra wilbers og han har været meget gladere for sin mc siden
da den ikke længere dykker når han bremser etc. så vidt jeg husker var de
nye fjedre progressive og kostede også i det område som du angiver.

mvh

Jens
fjern NIXDU i mailadresse

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 02-09-03 08:12

Peter Jakobsen wrote:

> [...]
> fører, eller ???
>
> Erfaringer ønskes før jeg spenderer 95 euro

Jeg er sikker på, at du kan bestille vægttilpassede fjedre fra Wilbers, hvis
du specifikt beder om det. Jeg sendte min banecykels forgaffel ned til
Wilbers forrige vinter, hvor de tilpassede den fuldstændigt til min vægt
d.v.s. skiftede fjedre og tilpassede retur- og kompressionsdæmpnings
ventilerne (et såkaldt racekit). Mit råd er, at du ringer og spørger dem,
eller sender dem en email, før du afviser dem fuldstændigt. Så kan du sikkert
også få råd om, hvilket olie og hvor meget de anbefaler til din MC. De plejer
at svare hurtigt.

-Jacob
RSV Mille '00

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-09-03 17:07

> Jeg er sikker på, at du kan bestille vægttilpassede fjedre fra
> Wilbers, hvis du specifikt beder om det.

Hej Jacob

Jeg har skrevet til Wilbers, og spurgt om de kan levere fjedre med valgfri
springrate. Det kunne de ikke levere løst.