Løse skifer fliser
Fra : Claus

Dato : 01-09-03 21:41

Hej
Nogle af skifer-fliserne på min trappe ligger løse.
Hvad skal jeg bruge til at lime dem fast med?
Hvordan skal fugerne laves? hvilken cement/sand blanding skal der bruges?

Håber nogen vil hjælpe, på forhånd tak.
Claus

Fra : soren_hee

Dato : 21-12-03 22:44

"Claus" skrev d. 01-09-03 21:41 dette indlæg :
> [...]
> Claus
>
> hej
>Du kan let lave din egen klæber til skifer. Alt efter hvor højt et lag
skiferen ligger på laver du en >blanding i forholdet 1:4 - cement -
stabilgrus eller sand.
>hvis det er et tykt lag skal du bruge stabil. Blandingen skal være så
"tør" at du kan forme en bold.
>Når du har renset fladerne, kan du med held male med en cement vælling
(cement og vand).
>derefter lægger du godt med klæber, lægger stenen, der nu ligger meget
højere end de andre og >banker den på plads med en omvendt hammer, så du
derved for presset luft huller ud og nærmest >skaber et vacum. vent med
at fjerne den overskydende klæber til det har sat sig lidt.
>husk at rens skiferen inden klæber tørre for meget.
>efter nogle dage skal du fuge, til det laver du en blanding af 1del
cement og 3dele sand.
>denne blanding skal være tynd, så den kommer ordentligt ind i hulrum
osv
>efter et par timer kan du begynde at rengøre, sådan gøres det - og til
en ganske billig penge.

http://www.kandu.dk/