Mur
Fra : Jens

Dato : 01-09-03 20:03

Hej er der en mure der lige kan give mig et råd.

Jeg skal finde ud af om jeg kan fjerne en mur, mellem to rum, (stue/værelse)
er der en måde hvor på man kan se, om det er en bærende mur??

VH Jens

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 01-09-03 21:49

> Jeg skal finde ud af om jeg kan fjerne en mur, mellem to rum,
(stue/værelse)
> er der en måde hvor på man kan se, om det er en bærende mur??

Bære den en mur på 1.sal?:
Det er nemt at se.
Eller måske et beton dæk til et badeværelse.

Bære den etage adskillelsen?:
Hvis bjælkelaget ligger vinkelret ind på muren, gør den højst sandsynligt.

Fungere muren som afstivning af ydervæggene?:
Muren kan godt fungere som afstivning af ydervæggen, også uden den rør ved
ydermuren. Så kan afstivningen ske via loftspladen og/eller bjælkelaget.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 02-09-03 18:20

Ellers spørg i teknisk forvaltning - du skal formentlig alligevel have
byggetilladelse.
VH
Jakob

Fra : Jens

Dato : 03-09-03 21:23

Jeg tror nok jeg får en mure til at se på sagen, da vi har 1 sal, når jeg
spørg vennerne sige 50% at det er en bærende mur og 50% ikke, så jeg
overlader det til fagfolk. Tak for hjælpen.. VH Jens