Pris på udlejningsfilm
Fra : Aston Villadsen

Dato : 01-09-03 19:33

Hej

Er der nogen der ved, hvor meget en videoludlejer skal betale for fx
en premierfilm, der skal bruges til udlejning?

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 01-09-03 20:31

"Aston Villadsen" <aston@villadsen.com> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen der ved, hvor meget en videoludlejer skal betale for fx
> en premierfilm, der skal bruges til udlejning?

I min tid som video "clerk" mener jeg vi gav omkring 400-500 kr alt efter
hvor "hot" en titel det var.

Anders Hyltoft

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 02-09-03 10:14

"Aston Villadsen" <aston@villadsen.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der ved, hvor meget en videoludlejer skal betale for fx
> en premierfilm, der skal bruges til udlejning?

499kr for 1 titel, ønsker man en ekstra kopi af samme titel
koster nr 2 399 nr 3 og efterfølgende kopier koster 299 pr stk.
og det er + moms.

Mvh
Tommy

Fra : Aston Villadsen

Dato : 02-09-03 14:54

On Tue, 2 Sep 2003 11:13:59 +0200, "Tommy Nielsen" <skuf@film.dk>
wrote:

> [...]
>
>499kr for 1 titel, ønsker man en ekstra kopi af samme titel
>koster nr 2 399 nr 3 og efterfølgende kopier koster 299 pr stk.

Så hvis man udlejer en premierefilm til 35,- i 14-15 dage, så er alle
fremtidige udlejninger ren profit?

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 02-09-03 15:10

"Aston Villadsen" <aston@villadsen.com> skrev i en meddelelse
> Så hvis man udlejer en premierefilm til 35,- i 14-15 dage, så er alle
> fremtidige udlejninger ren profit?

Ja, sådan ca. da, for udlejeren skal jo også aflevere 25% til
moms af lejeindtægten.

Mvh
Tommy

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-09-03 15:38

Tommy Nielsen wrote:

> Ja, sådan ca. da, for udlejeren skal jo også aflevere 25% til
> moms af lejeindtægten.

Nej, tyve procent.

momsen af kr. 35 (beløbet incl. moms) er 7 kroner. 7 er en femtedel af
35.

Og derudover, så er det inderligt ligegyldig hvad momsen er for momsen
regner man ikke med i resultatopgørelsen.
Når man siger at en omsætning er så og så stor, så er det omsætningen ex
moms man taler om.
Det kan godt være, at man likviditetsmæssigt opkræver moms hos kunden,
men det er en helt anden snak.

Jeg dirigerer lige svarene på dette indlæg over i
news:dk.snak.off-topic. En såkaldt FUT.
Intet ondt i det.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Frank Brøndum Dabels~

Dato : 03-09-03 16:00

Aston Villadsen <aston@villadsen.com> skrev:

> Så hvis man udlejer en premierefilm til 35,- i 14-15 dage, så er alle
> fremtidige udlejninger ren profit?

(Du glemte vist momsen)

Hvis du regner husleje, el, vand, varme, lønninger, forsikringer, osv
til nul kroner, så ja.

mvh
Frank

--
** Frank Dabelstein frankd@imf.au.dk http://home.imf.au.dk/frankd **
** SA at Dept. of Math. Sciences, University of Aarhus, Ny Munkegade **