Er her ikke lidt kedeligt
Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-03 18:44

Er det bare mig, eller er her lidt kedeligt? Computeren virker bare. Der
er ikke kommet nogen ny model. Hvad skal man så skrive eller læse om her
i gruppen? Jeg har købt digitalt kamera her i sommer. Det virker også
bare. Og jeg slutter det bare til computeren, og så bliver billederne
lagt over på den. Ikke noget med at installere nogen driver. Ikke noget
med selv at åbne noget program. Det hele sker bare automatisk. Jeg har
godt nok lige smadret min Palm, så der havde jeg da lidt at skrive om.
Er det bare mig, eller var gruppen her mere spændende før i
tiden? Er der færre problemer med Mac nu end før? Og er det fordi, vi er
gået over til OS X?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Birger Borgwardt

Dato : 01-09-03 18:57

In article <1g0mhd5.isyjml1ouefvrN%henrik@muenster.dk>, henrik@muenster.dk
(=?ISO-8859-1?Q?Henrik_M=FCnster?=) wrote:

> [...]
> Er det bare mig, eller var gruppen her mere spændende før i
> tiden? Er der færre problemer med Mac nu end før? Og er det fordi, vi er

Ha... Det var (Sku) lige det der manglede... her sidder jeg og gror grå på
toppen. Under
OSX og Mail kan jeg pludselig ikke få den til at sende æ ø å, så andre
kan læse det, ej heller kan jeg
poste billedmatriale (jpg o.s.v.) så det optræder embeddet i mail hos
modtageren. Jeg kan sagtens modtage alle
disse mails/Pict udefra i programmet men sende NIX!!!!

Det værste er at jeg mener at det har virket før.....Surt, men nu har jeg
kun rodet med computere siden zx81, så der er sandeligt ikke så lidt, som
jeg lykkeligt har glemt.

;)

000

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-03 19:14

Birger Borgwardt <6x121485FJERN@DETTEtiscalimail.dk> wrote:

> [...]
> modtageren. Jeg kan sagtens modtage alle
> disse mails/Pict udefra i programmet men sende NIX!!!!

Jeg har enkelte gange være ude for, at Mail har opført sig sært. Det har
så virket at lukke Mail og starte det igen. Jeg har også været ude for,
at Mail er lukket af sig selv efter at have opført sig sært et kort
øjeblik. Har du prøvet at genstarte Mail? Har du evt. prøvet at
genstarte computeren? Det burde ikke være nødvendigt med OS X, meeeen...
Jeg har f.eks. været ude for, at min Palm ikke ville synkronisere.
Conduiten startede ikke automatisk, men efter en genstart af computeren
virkede den.

> Det værste er at jeg mener at det har virket før.....Surt, men nu har jeg
> kun rodet med computere siden zx81, så der er sandeligt ikke så lidt, som
> jeg lykkeligt har glemt.

Hvis du ikke er grå i toppen i forvejen, så tror jeg, at du farver dit
hår
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Birger Borgwardt

Dato : 01-09-03 19:37

In article <1g0mihv.11egvv03e7qdN%henrik@muenster.dk>, henrik@muenster.dk
(=?ISO-8859-1?Q?Henrik_M=FCnster?=) wrote:

> Hvis du ikke er grå i toppen i forvejen, så tror jeg, at du farver dit
> hår

Næ, jeg kan _ikke_ få så små flasker........med farve.........;))

Mail programmet og jeg, trænger vist begge til en pause og en reinstallering,
men hvem der skal til først, vil jeg ikke høre nogen udtale sig om lige
nu.........

000

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-09-03 19:39

> Er det bare mig, eller var gruppen her mere spændende før i
> tiden? Er der færre problemer med Mac nu end før? Og er det fordi, vi er
> gået over til OS X?

MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-09-03 19:46

> Er det bare mig, eller var gruppen her mere spændende før i
> tiden? Er der færre problemer med Mac nu end før? Og er det fordi, vi er
> gået over til OS X?

He he - ville give dig ret, men så kvittede suppen fordi jeg prøvede at
beskrive et problem, hvor jeg skulle bruge backslash: Det kunne den ikke
lide... Derfor min posting uden indhold andet end citat.

Men jeg tror du går over keder dig i din praksis - du er vist læge, ik'?

Selv har jeg et andet kæmpeproblem:

At forbinde til min skoles netværk (NT 4 Winwærk) via VPN

Får fint hul med Cisco VPN Client - men kan intet netværk se - hverken
her (Findervindue->Netværk) eller der (Forbind til server) - også
forsøgt at mappe.

Har også prøvet at logge på via VPN-vindue i Internetopkald.

Piiiv - intet virker

men ellers giver jeg dig ret: Vi er nødt til snart at opfinde problemer,
så vi ikke hele tiden kan komme til at arbejde )

venlig hilsen

Martin
(lærer og dobbelt lægesøn->måske kender du min kære fader, hvis du er
uddannet fra Kbh - han har dog andet efternavn)

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-09-03 22:07

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> He he - ville give dig ret, men så kvittede suppen fordi jeg prøvede at
> beskrive et problem, hvor jeg skulle bruge backslash: Det kunne den ikke
> lide... Derfor min posting uden indhold andet end citat.

Hvad med om du springer b3'eren over og snupper den færdige udgave af
suppen.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 02-09-03 21:14

> Hvad med om du springer b3'eren over og snupper den færdige udgave af
> suppen.

done! -- og tak skal du ha'

venlig hilsen

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-03 22:28

> [...]

> beskrive et problem, hvor jeg skulle bruge backslash: Det kunne den ikke
> lide... Derfor min posting uden indhold andet end citat.

Det er jo tanken, der tæller. Tak fordi, du forsøgte.

> Men jeg tror du går over keder dig i din praksis - du er vist læge, ik'?

Du kan lige tro. Jeg kan godt holde mig fra at få mit eget firma. Jeg er
på et hospital, så jeg får bare min løn uden at skulle bekymre mig om at
få firmaet til at løbe rundt. Og er jeg syg, på barsel eller lignende,
er det ikke mit problem at finde en vikar. Men derfor har vi nu rigeligt
travlt.

> Selv har jeg et andet kæmpeproblem:
>
> At forbinde til min skoles netværk (NT 4 Winwærk) via VPN

DET er ikke lige min stærke side. Desværre.

> men ellers giver jeg dig ret: Vi er nødt til snart at opfinde problemer,
> så vi ikke hele tiden kan komme til at arbejde )

Netop! Vi kan ikke have alt det arbejde hele tiden

> (lærer og dobbelt lægesøn->måske kender du min kære fader, hvis du er
> uddannet fra Kbh - han har dog andet efternavn)

Jeg er desværre uddannet i Odense. Hvis din far har skrevet bøger eller
er kendt for noget andet, kan det nu godt være, jeg har hørt om ham.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 02-09-03 19:20

> Jeg er desværre uddannet i Odense. Hvis din far har skrevet bøger eller
> er kendt for noget andet, kan det nu godt være, jeg har hørt om ham.

Uha ja - tidligere plastikirurg/brandsår, nu IRCT (Bent Sørensen)

-- og du behøver da ikke være ked af du er uddannet i Odense

--een af grundende til jeg ikke blev læge(lidt rigeligt at skulle "leve
op til" - en anden og vigtigere grund: At jeg ikke kan lade være med at
spille musik, og bruger ret megen tid på det, og da jeg havde set
arbejdstiderne for både min mor + far, tænkte jeg hmm. Jeg er klar over
at Yngre læger i dag har bedre arbejdsvilkår (mht arbejdstimer på
jobbet)

-- men en mac har jeg sørme ikke kunnet lokke ham til at købe

venlig hilsen

Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-09-03 08:56

> [...]
> Er det bare mig, eller var gruppen her mere spændende før i
> tiden? Er der færre problemer med Mac nu end før? Og er det fordi, vi er

Det er da fordi vi alle sammen iChat'er, Henrik! Så du har helt ret.
Problemerne bliver løst andetsteds nu. Macnyt har også fået deres helt
eget IRC program, meget lækkert, hvor man bare skal klikke, så er man på
deres IRC kanal. Det er ikke ret lang tid siden, at ingen chattede på
Mac i nævneværdig grad, men nu er de blive helt iVilde i iVarmen.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Dan Henriksen

Dato : 02-09-03 09:45

in article 1g0nkmf.y0c84y1x7kfpcN%firstname@home.lastname.dk, David
Blangstrup at firstname@home.lastname.dk wrote on 02/09/03 9:56:

> alle sammen iChat'er

Hvor og hvordan?

Dan Henriksen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-09-03 11:47

Dan Henriksen <dan@1way2print.net> wrote:

> in article 1g0nkmf.y0c84y1x7kfpcN%firstname@home.lastname.dk, David

> Hvor og hvordan?

1. Opret et brugernavn på www.aim.com:
<http://my.screenname.aol.com/_cqr/login/login.psp?siteId=aimregistratio
nPROD&authLev=1&triedAimAuth=y&promo=380463&seamless=n&createSn=1&mcStat
e=initialized>

2. Start iChat og indtast din konto.

3. Tryk æble G (Arkiv/Gå til chat) og skriv: MacSnakDK

Resten klarer vi på chatten

Velkommen til

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-09-03 17:50

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> [...]
> deres IRC kanal. Det er ikke ret lang tid siden, at ingen chattede på
> Mac i nævneværdig grad, men nu er de blive helt iVilde i iVarmen.

Det ved jeg da godt. Du inviterer mig hele tiden. Det er ikke for at
være gnaven eller negativ, men jeg synes, der er nogle ulemper ved at
chatte. Det tager en frygtelig tid. Chat er ligesom en telefon. Tingene
foregår nu og her, og man kan ikke tage dem frem senere. News er som et
brev eller andet på papir. Afsenderen kan formulere sig i ro og mag, og
modtageren kan læse det, når han har tid. Og man kan nemmere finde
tingene frem igen. Endelig er det mere målrettet. Der er ikke så meget
støj som i en fælles chat. Men chat kan skam være godt til mange ting.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Storm

Dato : 02-09-03 20:57

> [...]
> tingene frem igen. Endelig er det mere målrettet. Der er ikke så meget
> støj som i en fælles chat. Men chat kan skam være godt til mange ting.

Jeg giver dig helt ret. Chatten kræver jo en 100%, og så kræver det
bredbånd.
Og så synes jeg ellers nok der hele tiden er nye udfordringer med
systemet. Du udfordrer bare ikke dit system nok hvis du synes det kører
alt for stabilet Skal du ha' nogle opgaver?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-09-03 21:49

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jeg giver dig helt ret. Chatten kræver jo en 100%, og så kræver det
> bredbånd.

Bredbånd har jeg heldigvis. Men jeg orker næsten ikke at følge med i en
chat med 15 personer, der snakker om alt muligt. Jeg har prøvet at have
den kørende ved siden af det, jeg arbejder med. Det er lidt
distraherende. Og det er helt sikkert, at der er nogen, der spørger en
om noget, når man lige er inde i stuen for at drikke en kop te en halv
time.

> Og så synes jeg ellers nok der hele tiden er nye udfordringer med
> systemet. Du udfordrer bare ikke dit system nok hvis du synes det kører
> alt for stabilet Skal du ha' nogle opgaver?

Lige nu har jeg 23 programmer åbne, og det er ikke unormalt. OK, det ene
er Finder, og det tæller vel ikke rigtigt. Og der går dage mellem, jeg
genstarter min computer. Det er som regel kun, når jeg får en
opgradering fra Apple, der kræver genstart, eller hvis jeg helt
undtagelsesvis ikke skal bruge min computer et par dage. Det er jo en
bærbar, så den står bare på standby. Det er skønt, at man altid kan
tænde computeren, og på et par sekunder er den klar og kan gå på nettet
etc. Det kan slet ikke betale sig at finde telefonbogen frem mere. Alt
kan slås op på få sekunder på computeren.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Storm

Dato : 02-09-03 22:14

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev

> Lige nu har jeg 23 programmer åbne, og det er ikke unormalt. OK, det ene
> er Finder, og det tæller vel ikke rigtigt.

Er der også billedbehandlingsprogrammer imellem?
Ja, når alt kører perfekt for dig, er du vel ikke ekspert i konfliktløsning,
eller er det netop derfor det kører perfekt.
Min OS X gik simpelthen ned idag. Jeg havde også gang i mange tunge ting,
og så skulle jeg lige én ting til. Det sker altså af og til, men sikkert
fordi jeg
også kører Classic programmer. De trækker så OS X med ned tror jeg.
Men ok, mine største "udfordringer" er nok at få pc-filer/Mac-filer til
at spille bedst muligt sammen. Skabeloner - fonte - office-pakke - web.
Der er nogle øv-oplevelser indimellem.

> [...]
> opgradering fra Apple, der kræver genstart, eller hvis jeg helt
> undtagelsesvis ikke skal bruge min computer et par dage. Det er jo en

Ja, sådan kørte jeg også længe (i princippet), men så læste jeg
her, at man kun kan tømme (jeg sidder lige på pc, men var det ikke
nogle swap-filer, genereret ved billedbehandling) helt ved genstart,
og da jeg transporterer min bærbare meget, har jeg spekuleret på,
om den måske har bedre af, at være slukket under tranporten.

Det glæder jeg mig også til.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-09-03 22:32

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> "Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev

> Er der også billedbehandlingsprogrammer imellem?

Egentlig ikke. Kun Graphic Converter og AppleWorks.

> Ja, når alt kører perfekt for dig, er du vel ikke ekspert i konfliktløsning,
> eller er det netop derfor det kører perfekt.

Det er netop det. Jeg synes, jeg har mistet taget. Jeg føler mig slet
ikke som en ekspert mere, for det er ikke nødvendigt.

> [...]
> og da jeg transporterer min bærbare meget, har jeg spekuleret på,
> om den måske har bedre af, at være slukket under tranporten.

Det er ikke noget problem med swap-filer, hvis man har RAM nok. Og jeg
tror da ikke, de bare vokser. Om ikke andet, så genstarter man jo
normalt en gang imellem. Jeg tror bestemt ikke, standby skader ved
transport. Harddisken er jo slukket, og eller er der ikke nogen
mekaniske, bevægelige dele, der kan tage skade.

> Det glæder jeg mig også til.

Det er det eneste rigtige. Du ville da aldrig drømme om at skulle ringe
op til antenneforeningen, når du skulle se fjernsyn, og så betale 25 øre
i minuttet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-09-03 21:23

> [...]
> tingene frem igen. Endelig er det mere målrettet. Der er ikke så meget
> støj som i en fælles chat. Men chat kan skam være godt til mange ting.

Der tager du vist fejl, jeg inviterer dig ikke hele tiden, faktisk
chatter jeg næsten ikke. Det må være Gylling, du tænker på.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-09-03 22:32

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Der tager du vist fejl, jeg inviterer dig ikke hele tiden, faktisk
> chatter jeg næsten ikke. Det må være Gylling, du tænker på.

Nå ja. Gylling? Blangstrup? Jeg forveksler altid de to.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 02-09-03 23:08

> Nå ja. Gylling? Blangstrup? Jeg forveksler altid de to.

Jamen navnene Jesper og David ligner os' så'n hinanden )

Var der ikke nogen der kunne skrive en ondsindet OS X virus? Det kunne
måske ruske lidt op i doktoren!?

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-09-03 05:59

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Jamen navnene Jesper og David ligner os' så'n hinanden )
>
> Var der ikke nogen der kunne skrive en ondsindet OS X virus? Det kunne
> måske ruske lidt op i doktoren!?

Det er bare hans Esbjergensiske humor. Og har du set iChat billedet af
ham i hans ungdom? Rigtig tør, nørdet humor. Og nu uden tilsætning
af sildelugt, har jeg hørt.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Morten Lind

Dato : 10-09-03 11:35

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Det er da fordi vi alle sammen iChat'er, Henrik! Så du har helt ret.

Nemlig - og det får nogle til at falde fra
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 02-09-03 11:15

>Jeg har
> godt nok lige smadret min Palm, så der havde jeg da lidt at skrive om.

Kig i øvrigt her om de nye Palms.

http://www.palminfocenter.com/view_story.asp?ID=5865

/hc

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 02-09-03 20:02

> Er det bare mig, eller var gruppen her mere spændende før i
> tiden? Er der færre problemer med Mac nu end før? Og er det fordi, vi er
> gået over til OS X?

Kan godt genkende det. Men så er det jo bare med at finde udfordringer i
OS'et og div. programmer: Start med terminalen! At kunne begå sig med et
par UNIX kommandoer er slet ikke så tosset og herligt "geeky". Så er der
jo store områder som HTML kodning, SQL databaser osv.

Men at sidde og vente på at OS X går ned er bare for kedeligt. OS X er
et kanon OS og det ser bare ud til at blive endnu bedre med Panther

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-09-03 21:49

> [...]

> Men at sidde og vente på at OS X går ned er bare for kedeligt. OS X er
> et kanon OS og det ser bare ud til at blive endnu bedre med Panther

Jeg venter skam ikke på at computeren går ned. Jeg arbejder på den hele
tiden. Men når den bare virker, så er der jo ikke så meget ved at
"interessere sig for computere". Så kan man jo lige så godt bare bruge
den og lade være med at følge med i denne gruppe og alt muligt andet. De
fleste af os bruger vel også et toilet adskillige gange dagligt. Derfor
er der vel ingen af os, der har toiletter som hobby og følger med i
blade og nyhedsgrupper om toiletter.
--
Henrik Münster
Esbjerg