Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Problemer med TV-out
Fra : Mikey78

Dato : 01-09-03 17:37

Hej NG.

Jeg har et Geforce 4 MX 440 grafikkort, hvilket jo er med TV-out.
Problemet er bare, at jeg ikke kan få det til at virke ordentligt.

Jeg kan godt få vist noget på TV, men så går skærmen ud.
Jeg ved godt hvor man skal sætte indstillingerne, men problemet er at jeg
ikke kan skifte til "klon", så jeg kan se på begge steder samtidig.

Den står på "standard (DualView)" og ellers er resten blændet af.
Eneste skærm jeg kan vælge er analog skærm, så jeg formoder at den ikke kan
registrere mit TV ordentligt.
Men hvad skal jeg gøre?

Jeg kører selvfølgelig med de nyeste drivere, skærmen er korrekt installeret
med profil, og så kører jeg iøvrigt med 1280x1024 - jeg har prøvet at skifte
opløsning, men ganske uden held.
TV er tilsluttet fra det sjove fire-benede stik til et scartstik.
Det virker faktisk ganske fint, når man ser bort fra at jeg ikke kan arbejde
på computeren samtidig med.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

MVH Mikey

Fra : Mikey78

Dato : 03-09-03 13:34

Er der ingen der kan hjælpe?

Mikey

Fra : cool

Dato : 12-09-03 09:17

On Mon, 01 Sep 2003 18:36:38 +0200, Mikey78 wrote:

> [...]
> det sjove fire-benede stik til et scartstik. Det virker faktisk ganske
> fint, når man ser bort fra at jeg ikke kan arbejde på computeren

Hi,

jeg har samme problem med Win2K med en Asus GeForce 4 Ti4200 kort. Jeg
kan kun se sort/hvid på min TV. Men jeg har haft samme problem med min
anden PC, som kører med en GeForce 2 GTS kort. Her har jeg løst
problemet ved at vælge "composite" fra en list-box som kunne findes der,
hvor man vælger hvilken monitor (analog skærm eller TV).
Her kan man vælge "composite" eller
"S-Video", og default var S-Video. Med S-Video er TV-skærmet kun
sort-hvide men med "composite" er det med farver.

Men jeg kan ikke finde en tilsvarende list-box med den nyeste driver for
den GeForce 4 Ti4200 kort. Ifølge Asus og NVidia burde dette kort
understøtte både S-Video og Composite.

Er der nogen som har forstand på dette her? Hvorfor kan man ikke finde en
indstilling til composite eller S-Video med den Geforce 4 kort, ligesom
den GeForce 2 kort?

Steve

Fra : cool

Dato : 12-09-03 09:22

On Fri, 12 Sep 2003 10:16:34 +0200, cool wrote:

> [...]
>
> Er der nogen som har forstand på dette her? Hvorfor kan man ikke finde
> en indstilling til composite eller S-Video med den Geforce 4 kort,

Oops! Tror nok jeg har svaret på den forkerte post! Undskyld!

/Steve