Exchange 6 vs. Exchange 5
Fra : BJ.DK

Dato : 01-09-03 14:59

Senarie:
Afsender udfærdiger en mail i Outlook 2000, og ændrer i "Fra"-feltet -
F.eks. ændres fra "Hans" (Standard) til "Teknik" (Afdelingens adresse).
Meddelelsen afsendes via husets egen Exchange 6 server.

Når meddelelsen lander på modtagerens Exchange 5 server, bliver meddelesen
sorteret fra - formentlig pga. ulæselig headerinformation.

Nogen, der har oplevetlignende?

Børgesen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-09-03 22:55

BJ.DK skrev:

> Når meddelelsen lander på modtagerens Exchange 5 server,
> bliver meddelesen sorteret fra - formentlig pga. ulæselig
> headerinformation.

Jeg har ingen erfaring med Exchange 6, men har for længe siden
opgivet at benytte fra-feltet til at skrive andre afsendere i. Det
gav allerede dengang problemer med mails der blev afvist af andre
postsysteme.

Formentlig bliver disse mails vurderet som spam eller potentielt
skadelige på grund af at der er forskel mellem påstået og reel
afsender.

Internt på en Exchange-server virker det o.k. at sende "på vegne
af" - ud af huset kan det ikke bruges fornuftigt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Velkommen hen til Paris International!

Fra : BJ.DK

Dato : 04-09-03 15:14

> Internt på en Exchange-server virker det o.k. at sende "på vegne
> af" - ud af huset kan det ikke bruges fornuftigt.

Tak for input.

Jeg har sendt svaret videre til afsenderen, hvorfra mail bliver filtreret
fra på vores server - men kender jeg dem ret, ser de det ikke som deres
problem, at min server filtrerer deres mail fra. Ak ja.

Børgesen