/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
garanti på reprationer
Fra : Kresten Nyborg


Dato : 01-09-03 14:29

Hej.

Et enkelt spørgsmål, i tilfælde af man får lavet en reparation på f.eks sin
bil
lad os sige afdrejning af bremseskiver, er der så garanti på den udførte
reparation og
såfremt "ja" hvor længe ?

Kresten.



 
 
Rune Wold (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Wold


Dato : 01-09-03 15:36

Kresten Nyborg wrote:

[klip]

> Et enkelt spørgsmål, i tilfælde af man får lavet en reparation på f.eks sin
> bil lad os sige afdrejning af bremseskiver, er der så garanti på den udførte
> reparation og
> såfremt "ja" hvor længe ?

Der gælder kun en garanti på selve det udførte arbejde, hvis dette er
aftalt.
Hvis den udførte reparation er mangelfuld ifølge almindelige regler, kan
du gøre dette gældende, i det omfang du ikke har oversiddet din
reklamationspligt.

/Rune wold



--
Punani: "poo-na-nee"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);
nani (glory, splendor, heavenly), Meaning female genitals,
sexually receptive female or sexual intercourse.


Georg (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 01-09-03 15:39

Afdrejning af bremseskiver, er en "lappeløsning" med begrænset levetid.
Alternativet ville være, at montere nye bremseskiver og klodser som ved
normal kørsel (hyrevogne undtaget) kan holde på den anden side af 50.000 Km.

Georg



jan@stevns.net (01-09-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 01-09-03 19:23

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev :

>Alternativet ville være, at montere nye bremseskiver og klodser som ved
>normal kørsel (hyrevogne undtaget) kan holde på den anden side af 50.000 Km.

Det giver da ingen garanti for noget som helst.
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Kresten Nyborg (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Kresten Nyborg


Dato : 02-09-03 06:32

Det vil sige at der står ikke noget i købeloven om at reprationer skal
have en hvis form for garanti ??

"Kresten Nyborg" <kresten.nyborg@toyota-esbjerg.dk> skrev i en meddelelse
news:3f5349e8$0$32522$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Et enkelt spørgsmål, i tilfælde af man får lavet en reparation på f.eks
sin
> bil
> lad os sige afdrejning af bremseskiver, er der så garanti på den udførte
> reparation og
> såfremt "ja" hvor længe ?
>
> Kresten.
>
>



Rune Wold (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Wold


Dato : 02-09-03 08:01

Kresten Nyborg wrote:
> Det vil sige at der står ikke noget i købeloven om at reprationer skal
> have en hvis form for garanti ??

Det er helt sikkert at købeloven ikke gælder for rene reparationer, hvor
der ikke indføjes nye dele. Tvivlspørgsmål opstår, når der indføjes nye
dele i det der repareres. Men her vil købeloven kun gælde for selve den
indføjede del.

Iøvrigt tror jeg du anvender begrebet garanti forkert. Garanti *HAR* man
kun hvis det er aftalt. En ydelse kan selvfølgelig godt være mangelfuld
selvom der ikke er aftalt en garanti. I sådanne tilfælde har man, hvis
betingelserne er opfyldt, selvfølgelig adgang til at gøre visse
beføjelser gældende, f.eks. ifa. et krav om afhjælpning. En betingelse
er f.eks. at manglen gøres gældende rettidigt ift. den almindelige
reklamationsfrist.
Alt dette beror på alm. regler (dvs., at de ikke står i nogen lov) om
kontraktsforhold og altså ikke købeloven.

/Rune Wold



--
Punani: "poo-na-nee"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);
nani (glory, splendor, heavenly), Meaning female genitals,
sexually receptive female or sexual intercourse.


Henning Makholm (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 02-09-03 21:22

Scripsit Rune Wold <news78@stofanet.dk>

> En ydelse kan selvfølgelig godt være mangelfuld
> selvom der ikke er aftalt en garanti. I sådanne tilfælde har man, hvis
> betingelserne er opfyldt, selvfølgelig adgang til at gøre visse
> beføjelser gældende, f.eks. ifa. et krav om afhjælpning. En betingelse
> er f.eks. at manglen gøres gældende rettidigt ift. den almindelige
> reklamationsfrist.
> Alt dette beror på alm. regler (dvs., at de ikke står i nogen lov) om
> kontraktsforhold og altså ikke købeloven.

Er der nogen "almindelig reklamationsfrist" som ikke beror på
købeloven? Hvor lang er den?

--
Henning Makholm "Slip den panserraket og læg
dig på jorden med ansigtet nedad!"

Rune Wold (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Wold


Dato : 02-09-03 21:33

Henning Makholm wrote:

[klip]

> Er der nogen "almindelig reklamationsfrist" som ikke beror på
> købeloven? Hvor lang er den?

I ulovregulerede kontraktsforhold, som f.eks. en reparationsaftale, må
der foretages en konkret vurdering. Som vejledende hovedregel kan man
dog sige, at en mangel i et ulovreguleret kontraktsforhold skal gøres
gældende inden rimelig tid fra det tidspunkt, hvor den er opdaget eller
burde være opdaget.
Ved fortsat brug af bremserne vil reparationens mangler tilsløres, og
fristen er måske af den grund lidt kortere.
En regel som KBL § 54 finder dog under alle omstændigheder ikke
anvendelse, medmindre det har klar lovhjemmel. Derfor kan reklamationen
afgives inden for den 5-årige forældelsesperiode, jf. 1908-lovens § 1,
stk. 1, nr. 1, Litra e.

/Rune Wold


--
Punani: "poo-na-nee"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);
nani (glory, splendor, heavenly), Meaning female genitals,
sexually receptive female or sexual intercourse.


Henning Makholm (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 02-09-03 23:34

Scripsit Rune Wold <news78@stofanet.dk>

> En regel som KBL § 54 finder dog under alle omstændigheder ikke
> anvendelse, medmindre det har klar lovhjemmel. Derfor kan reklamationen
> afgives inden for den 5-årige forældelsesperiode, jf. 1908-lovens § 1,
> stk. 1, nr. 1, Litra e.

Medens KBL §52 (stk 1) er udtryk for en almindelig grundsætning?
Det lyder fornuftigt nok.

Jeg forstod i første omgang din "almindelige reklamationsfrist" som en
ulovfæstet parallel til §54. Derfor studsede jeg.

--
Henning Makholm "... not one has been remembered from the time
when the author studied freshman physics. Quite the
contrary: he merely remembers that such and such is true, and to
explain it he invents a demonstration at the moment it is needed."

Georg (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 03-09-03 00:30

Jamen hør nu her venner

Bremseskiver der af den ene eller anden grund skal drejes af, vil
naturligvis ikke være en reparation, da man i en drejebænk skærer det
defekte af. Det kan overhovedet ikke sammenlignes med at sætte nye skiver
på. Det er og blir en lappeløsning. Og lappeløsninger kan godt være dyrere i
sidste ende. Jeg vil være flov, hvis jeg bagefter brokkede mig over at de
ikke holdte mere end x antal kilometer. Bremseskiver er en sliddel, og ikke
et stykke mekanik der kan køre evigt.

Georg



Arne Feldborg (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Arne Feldborg


Dato : 03-09-03 00:55

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev Wed, 3 Sep 2003 01:30:13 +0200

>Bremseskiver der af den ene eller anden grund skal drejes af, vil
>naturligvis ikke være en reparation, da man i en drejebænk skærer det
>defekte af.
>
Og hvad er så din defination på en reparation.?


>Det kan overhovedet ikke sammenlignes med at sætte nye skiver
>på. Det er og blir en lappeløsning.
>
Det du skriver der har ikke meget med jura at gøre. Og teknisk set er
det noget sludder.


--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred
http://www.haunstrup.dk/feldborg/genealogi/download/

Georg (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 03-09-03 01:35

Min definition på en reparation er:

Udskiftning af slidte eller defekte dele i et mekanisk, elektrisk eller
andet teknisk arrangement der bevirker at det ikke længere er fuldt
funktionsdygtigt.

Man reparerer ikke en bremseskive så den blir som ny. Når man afdrejer den,
så er det jo klart den har en mindre størrelse og derfor ikke vil kunne
sammenlignes med en ny! Er det svært at forstå. Det er korrekt, at denne
tråd ikke skal fortsætte i juragruppen, da man åbenbart ikke ved hvad der
tales om.

Georg


> Og hvad er så din defination på en reparation.?
>
>
> >Det kan overhovedet ikke sammenlignes med at sætte nye skiver
> >på. Det er og blir en lappeløsning.
> >
> Det du skriver der har ikke meget med jura at gøre. Og teknisk set er
> det noget sludder.
>
>
> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred
> http://www.haunstrup.dk/feldborg/genealogi/download/



Arne Feldborg (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Arne Feldborg


Dato : 03-09-03 10:03

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev Wed, 3 Sep 2003 02:35:00 +0200

>sammenlignes med en ny! Er det svært at forstå. Det er korrekt, at denne
>tråd ikke skal fortsætte i juragruppen, da man åbenbart ikke ved hvad der
>tales om.
>
Jo, det ved man godt. Selvfølgelig er der en grænse for hvor mange gange
det kan gøres. Men at en afdrejning i sig selv og i enhver situation er
noget fusk der ødelægger skiverne er noget vrøvl. Og derfor er dit svar
ikke korrekt i forhold til det stillede spørgsmål

Hvis skiverne er bare den mindste smule ujævne så bør de rettes af,
ellers vil det være omsonst at skifte bremseklodserne.

Så det juridiske spørgsmål er altså nærmere om mekanikeren ikke har har
gjort det korrekt (=dårligt håndværk) - eller om han drejet dem ned
under hvad der er tilladeligt (=uforsvarlig reparation).


--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred
http://www.haunstrup.dk/feldborg/genealogi/download/

Ukendt (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-03 02:38


"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
news:l2balvcoefg6n7tju5gbj8rsbv6g7pph72@news2.tele.dk...

KLIP

> >Bremseskiver der af den ene eller anden grund skal drejes af, vil
> >naturligvis ikke være en reparation, da man i en drejebænk skærer det
> >defekte af.

Jeg studsede også.

Hvad hvis drejeren har gjort bremseskiven vind og skæv..(ubalance)..?

Hvad hvis drejeren har drejet så meget af bremseskiven, den ikke mere
overholder de tekniske bestemmelser for vognen (lavet den for tynd)..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Georg (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Georg


Dato : 03-09-03 02:55


Præcis. Bremseskiver skal overholde bestemte mål, og når man afdrejer
skiven, er der jo mindre at slide på. Derfor: smid de gamle skiver ad H til,
og få sat nogle nye på


> Jeg studsede også.
>
> Hvad hvis drejeren har gjort bremseskiven vind og skæv..(ubalance)..?
>
> Hvad hvis drejeren har drejet så meget af bremseskiven, den ikke mere
> overholder de tekniske bestemmelser for vognen (lavet den for tynd)..?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hr. Bjørn
>
>



Ukendt (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-03 03:52


"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f5549ef$0$453$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Præcis. Bremseskiver skal overholde bestemte mål, og når man afdrejer
> skiven, er der jo mindre at slide på. Derfor: smid de gamle skiver ad
H til,
> og få sat nogle nye på

Vi er ikke uenige om den tekniske løsning.

Har værkstedet (jeg kan se, det er et aut. værksted, der spørger) valgt
"drejerløsningen" og der er gået rav i den...hvad så..købelovsmæssigt..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Peter G C (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 03-09-03 07:00

In news:3f555740$0$48909$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Bjørn Jørvad <hrbjoern_AT_post.tele.dk> typed:

[klip]

> Vi er ikke uenige om den tekniske løsning.
>
> Har værkstedet (jeg kan se, det er et aut. værksted, der spørger)
> valgt "drejerløsningen" og der er gået rav i den...hvad
> så..købelovsmæssigt..?

Det er vist tydeligt, at Georg ikke er helt med... på det juridiske
altså.

Der er ikke tale om et køb, og købeloven finder ikke anvendelse.

Men principperne i loven kan I godt bruge - købeloven bygger på alm.
gældende ret: Er det udførte arbejde mangelfuldt? I givet fald skal der ikke
betales vederlag for arbejdet. Har reparatøren handlet uagtsomt skal der
betales erstatning.

- det svarer næsten til køb

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Ukendt (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-03 04:41


"Kresten Nyborg" <kresten.nyborg@toyota-esbjerg.dk> skrev i en
meddelelse news:3f542b50$0$32506$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det vil sige at der står ikke noget i købeloven om at reprationer skal
> have en hvis form for garanti ??

Forbrugerstyrelsen siger følgende i sin vejledning omkring mangelfuld
reparation:

http://www.fi.dk/ret/biler/eftersyn_og_reparationer/mangelfuld_reparation/

-------
Hvis reparationen viser sig at være mangelfuld, er du naturligvis
berettiget til at kræve, at arbejdet laves om uden beregning. Du skal
kunne bevise, at det udførte arbejde er mangelfuldt, medmindre der er
givet garanti på reparationen. Derfor er det vigtigt, at du kontakter
værkstedet, så snart du får mistanke om, at der er noget galt.

Hvis værkstedet efter gentagne omreparationer fortsat ikke har bragt
bilen i orden, kan du i sidste instans forlange at få et afslag i
reparationsprisen, svarende til det, det vil koste at få bilen repareret
på et andet værksted. Det samme gælder, hvis værkstedet nægter at
omreparere uden beregning. Du skal dog forsat kunne bevise, at arbejdet
var mangelfuldt.
-------------

Andre har forklaret dig det på anden måde...så svaret er stadig nej.

PS: Hils din søster fra 2 der var med i de gode gamle dage med Mogens
Købmand og Edna "Petit Fleur".


--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ukendt (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-03 01:13


"Kresten Nyborg" <kresten.nyborg@toyota-esbjerg.dk> skrev i en
meddelelse news:3f5349e8$0$32522$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Et enkelt spørgsmål, i tilfælde af man får lavet en reparation på
f.eks sin
> bil
> lad os sige afdrejning af bremseskiver, er der så garanti på den
udførte
> reparation og
> såfremt "ja" hvor længe ?

Efter at have læst hele tråden, har jeg et enkelt spørgsmål:

Hvori består din reklamation..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Kresten Nyborg (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Kresten Nyborg


Dato : 03-09-03 13:07


"Bjørn Jørvad" <hrbjoern_AT_post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3f553226$0$48911$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kresten Nyborg" <kresten.nyborg@toyota-esbjerg.dk> skrev i en
> meddelelse news:3f5349e8$0$32522$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Et enkelt spørgsmål, i tilfælde af man får lavet en reparation på
> f.eks sin
> > bil
> > lad os sige afdrejning af bremseskiver, er der så garanti på den
> udførte
> > reparation og
> > såfremt "ja" hvor længe ?
>
> Efter at have læst hele tråden, har jeg et enkelt spørgsmål:
>
> Hvori består din reklamation..?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hr. Bjørn
>
> En kunde for afdrejet bremseskiver mens de sidder på navet, således at der
taget højde for evt. ubalance mellem
nav og skive. Dette sker p.g.a skæve bremseskiver der er langt over min.
mål. Der bliver ca. fjernet 1/10 del mm af
skivens tykkelse. Derefter køre kunden videre men bremser der ikke ryster.
Kommer så igen efter 8 mdr. og ca. 13.000 km
og klager over at den igen ryster ved nedbremsning. Kunden vil ikke betale
for endnu en skiveafdrejning, ej heller for
nye skiver. Nu ligger landet sådan at man kan, hvis man vil, gøre et par
skiver skæve på ganske kort tid. Så derfor,
skal vi betale for en ny afdrejning selv om bilen var iorden da den var
lavet føreste gang.

Kresten Nyborg.



Rune Wold (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Wold


Dato : 03-09-03 13:19

Kresten Nyborg wrote:

> En kunde for afdrejet bremseskiver mens de sidder på navet, således at der
> taget højde for evt. ubalance mellem
> nav og skive. Dette sker p.g.a skæve bremseskiver der er langt over min.
> mål. Der bliver ca. fjernet 1/10 del mm af
> skivens tykkelse. Derefter køre kunden videre men bremser der ikke ryster.
> Kommer så igen efter 8 mdr. og ca. 13.000 km
> og klager over at den igen ryster ved nedbremsning. Kunden vil ikke betale
> for endnu en skiveafdrejning, ej heller for
> nye skiver. Nu ligger landet sådan at man kan, hvis man vil, gøre et par
> skiver skæve på ganske kort tid. Så derfor,
> skal vi betale for en ny afdrejning selv om bilen var iorden da den var
> lavet føreste gang.

Efter min mening burde i have afvist kunden med henvisning om, at denne
kunne anlægge sag.

/Rune Wold


--
Punani: "poo-na-nee"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);
nani (glory, splendor, heavenly), Meaning female genitals,
sexually receptive female or sexual intercourse.


Ukendt (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-03 14:39


"Rune Wold" <news78@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f55dc11$0$15628$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

KLIP

O.k. til din reklamationssituation.

> Nu ligger landet sådan at man kan, hvis man vil, gøre et par
> > skiver skæve på ganske kort tid.

Det har du ret i, det er blot et spørgsmål om at gå ud og køre skiverne
forkert til.

Det kan gøres med et par helt nye skiver også.

>> Så derfor,
> > skal vi betale for en ny afdrejning selv om bilen var iorden da den
var
> > lavet føreste gang.

Da det er 8 mdr. siden, har jeg lidt svært ved at se kundens påkrav ikke
mindst på grund af km-antallet.

> Efter min mening burde i have afvist kunden med henvisning om, at
denne
> kunne anlægge sag.

Det er jeg ikke enig i, da det at ødelægge et par bremseskiver (de
forreste) også helt nye, tager nogle ganske få kilometer.

Hvis man skal følge dit råd (Hr. Wold´s) kan det (næsten) ikke lade sig
gøre at sælge noget til private.

Jeg vil mene at nævnte udbedring enten skal ske pr. kulance eller
afvises.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Per Christoffersen (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 03-09-03 14:54


"Bjørn Jørvad" <hrbjoern_AT_post.tele.dk> wrote in message
news:3f55ef09$0$48902$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Rune Wold" <news78@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f55dc11$0$15628$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

>
> > Efter min mening burde i have afvist kunden med henvisning om, at
> denne
> > kunne anlægge sag.
>
> Det er jeg ikke enig i, da det at ødelægge et par bremseskiver (de
> forreste) også helt nye, tager nogle ganske få kilometer.
>
> Hvis man skal følge dit råd (Hr. Wold´s) kan det (næsten) ikke lade sig
> gøre at sælge noget til private.
>
> Jeg vil mene at nævnte udbedring enten skal ske pr. kulance eller
> afvises.

Jeg forstår altså ikke dit indlæg?
Hvad er der så ødelæggende ved Runes forslag at det kan fjerne alle
mulgheder for at drive forretning med private?
Det er jo i øvrigt stort set identisk med det ene af dine to forslag.

/per



Ukendt (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-03 15:12


"Per Christoffersen" <pc@snydcomonto.dk> skrev i en meddelelse
news:3f55f237$0$32431$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg forstår altså ikke dit indlæg?

O.k.

> Hvad er der så ødelæggende ved Runes forslag at det kan fjerne alle
> mulgheder for at drive forretning med private?

Blot det principielle, da man kan anlægge sag fra kundens side om det
mest utrolige.

> Det er jo i øvrigt stort set identisk med det ene af dine to forslag.

Ja ... derfor taler jeg også om kulance, hvilket er op til reparatørens
sindsstemning og det efterfølgende kundeforhold.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Rune Wold (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Wold


Dato : 03-09-03 15:33

Bjørn Jørvad wrote:

[klip]

> Jeg vil mene at nævnte udbedring enten skal ske pr. kulance eller
> afvises.

Jeg mener ikke at have skrevet noget, der er i modstrid med det anførte.

/Rune Wold


--
Punani: "poo-na-nee"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);
nani (glory, splendor, heavenly), Meaning female genitals,
sexually receptive female or sexual intercourse.


Ukendt (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-03 15:37


"Rune Wold" <news78@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f55fb60$0$15616$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

KLIP

> Jeg mener ikke at have skrevet noget, der er i modstrid med det
anførte.

Har jeg påstået det..?

Har jeg ikke blot anvist et forretningsmæssigt sundt alternativ..?

Det har noget med ledelse at gøre og den nævnte sag ligger udenfor det
rent lovmæssige bestemte i købeloven, så vi skal faktisk til at futte ..
burde være til dk.erhverv, men om det nytter noget ...tjaeee.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Arne Feldborg (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Arne Feldborg


Dato : 03-09-03 23:11

Rune Wold <news78@stofanet.dk> skrev Wed, 03 Sep 2003 14:19:29 +0200

>> skal vi betale for en ny afdrejning selv om bilen var iorden da den var
>> lavet føreste gang.
>
>Efter min mening burde i have afvist kunden med henvisning om, at denne
>kunne anlægge sag.
>
Et godt teoretisk råd, der ikke kan bruges til noget. For sådan fungerer
tingene altså ikke ude i det praktiske liv.

Dels ville mekanikeren snart være færdig som mekaniker hvis han generelt
havde den atitude overfor kunderne, dels ville han alligevel snart være
færdig da bare en enkelt sag ville koste ham mere end han tjener på en
måned.


--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred
http://www.haunstrup.dk/feldborg/genealogi/download/

Peter G C (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 03-09-03 16:04

In news:3f55d97a$0$32483$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Kresten Nyborg <kresten.nyborg@toyota-esbjerg.dk> typed:

[klip]

> En kunde for afdrejet bremseskiver mens de sidder på navet, således
> at der
> taget højde for evt. ubalance mellem
> nav og skive. Dette sker p.g.a skæve bremseskiver der er langt over
> min. mål. Der bliver ca. fjernet 1/10 del mm af
> skivens tykkelse. Derefter køre kunden videre men bremser der ikke
> ryster. Kommer så igen efter 8 mdr. og ca. 13.000 km
> og klager over at den igen ryster ved nedbremsning. Kunden vil ikke
> betale for endnu en skiveafdrejning, ej heller for
> nye skiver. Nu ligger landet sådan at man kan, hvis man vil, gøre et
> par skiver skæve på ganske kort tid. Så derfor,
> skal vi betale for en ny afdrejning selv om bilen var iorden da den
> var lavet føreste gang.

Dvs. der var tale om dårlige skiver helt fra begyndelsen? Gode skiver bliver
vel ikke skæve?

/Petre

--
http://www.grauslund.com



Ukendt (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-03 16:26


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:bj50ev$d1k$1@sunsite.dk...

KLIP

> Dvs. der var tale om dårlige skiver helt fra begyndelsen? Gode skiver
bliver
> vel ikke skæve?

En standardskive kan sagtens ødelægges.

Prøv at spørge Møller i i dk.fritid.bil om tilkørsel af sligt.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste