Java-litteratur?
Fra : AB

Dato : 01-09-03 12:23

Hej

Kan nogen anbefale noget godt litteratur om basal Java?

Jeg kender nul og niks til Java, har dog programmeret en smule i Pasacl for
mange (10 år siden) så det skal virkeligt være noget for de tungnemme, der
vil ha' et hurtigt overblik ; )

/Anders

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 01-09-03 14:04

> [...]
for
> mange (10 år siden) så det skal virkeligt være noget for de tungnemme, der

Her: http://mindview.net/Books/TIJ/

Fremragende. Og så er den gratis.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-09-03 14:55

Morten Nørgaard skrev:

>Her: http://mindview.net/Books/TIJ/

>Fremragende. Og så er den gratis.

Hvis man har penge til det, er "Java2, the Complete Reference"
(McGraw Hill) og "Java, How to Program" (Deitel & Deitel) rigtig
gode, men de koster omkring 500 dask. Den første er som titlen
antyder en opslagsbog (med et hav af eksempler), den anden er af
typen: Hvis du vil lave en balladeboks med en hilsen og en
pivelyd i baggrunden, så gør sådan her: ...

--
Bertel

Fra : AB

Dato : 01-09-03 15:15

> [...]
> typen: Hvis du vil lave en balladeboks med en hilsen og en
> pivelyd i baggrunden, så gør sådan her: ...

Jeg er som sagt ude efter populærlitteratur og gerne en titel, der er på
bibiliotekets hylder. Jeg har brug for basisbegreberne, da jeg skal have
dannet mig et overblik over Java; struktur, anvendelsesområder, platforme
osv. Forehavendet er måske umuligt?

Mvh Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-09-03 16:24

AB skrev:

> [...]
>dannet mig et overblik over Java; struktur, anvendelsesområder, platforme

Næ, men der er ingen nem genvej til det. Er problemet at du ikke
vil programmere, men kun lære Java? Det er en selvmodsigelse.

Jeg tog et *hurtigt* kik på "Thinking in Java". Der er mange der
anbefaler den, og den så også rigtig god ud. Læs den fra en ende
af og lav alle eksemplerne og øvelser hvis der er nogen.

Man kan godt læse ren teori om en benzinmotor, men man fatter
ikke rigtigt en bil alligevel hvis man ikke har fræset rundt i
den selv.

--
Bertel

Fra : AB

Dato : 01-09-03 16:44

> AB skrev:
>
> Næ, men der er ingen nem genvej til det. Er problemet at du ikke
> vil programmere, men kun lære Java? Det er en selvmodsigelse.

Niks, jeg vil vide noget om Java, det er det hele.

> Jeg tog et *hurtigt* kik på "Thinking in Java". Der er mange der
> anbefaler den, og den så også rigtig god ud. Læs den fra en ende
> af og lav alle eksemplerne og øvelser hvis der er nogen.

Har hentet 3. udgave på Mortens anbefaling, så den går jeg i krig med,

> Man kan godt læse ren teori om en benzinmotor, men man fatter
> ikke rigtigt en bil alligevel hvis man ikke har fræset rundt i
> den selv.

Nu er en bil meget mere end en motor, men jeg morer mig da over din
didaktik. Men du har naturligvis ret, der skal "jord under neglene".

Mvh Anders

Fra : karsten

Dato : 01-09-03 23:23

On Mon, 01 Sep 2003 17:24:04 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg tog et *hurtigt* kik på "Thinking in Java". Der er mange der
> anbefaler den, og den så også rigtig god ud. Læs den fra en ende
> af og lav alle eksemplerne og øvelser hvis der er nogen.

Jeg lærte i sin tid java fra TiJ og kan i den forbindelse nævne at man
kan købe vejledene løsninger på øvelserne i bogen for ganske få $ på
sitet.

/karsten

Fra : AB

Dato : 01-09-03 23:51

"karsten" <52vazj302@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg lærte i sin tid java fra TiJ og kan i den forbindelse nævne at man
> kan købe vejledene løsninger på øvelserne i bogen for ganske få $ på

Okay. Jeg takker for svarene. Vil gå igang med TIJ i weekenden ; )

Mvh Anders

Fra : Jan Rylander-Hansen

Dato : 01-09-03 17:14

Begynderbog

http://javabog.dk

Jan

Fra : Thomas

Dato : 04-09-03 09:10

Jeg må tilstå jeg ikke selv har læst den - så jeg kan ikke kommentere
kvaliteten - men der er jo også denne: http://www.linuxbog.dk/?b=java
(Friheden til at lære Java)

MVH
Thomas

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 04-09-03 18:54

> Kan nogen anbefale noget godt litteratur om basal Java?

Desværre ikke lige, jeg kigger selv

Jeg ville gerne vide, om nogen har erfaring med Java 2 Grundbogen fra IDG:
http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-603-6

Gerne i forhold til JavaBog eller andre danske Java-bøger af samme størrelse.

Synes det kunne være rart med en bog i hånden i stedet for at skulle have
snuden nede i skærmen hele tiden.

M.v.h.
Lene Skov Mikkelsen