Sløv(!) opdatering af JMenu.
Fra : Morten Nørgaard

Dato : 01-09-03 11:46

Hej,

er der ikke en (eller gerne flere der vil være flinke og køre
nedenstående, og bekræfte at når man trykker på "File" menuen vil
tekstfelts-punktet kun blive halvt vist. Når jeg efterfølgende prøver menu
igen, kan jeg se tekstfeltet uden problemer. Hvad kan jeg mon gøre for at
opdatere layout'et, så hele menu - og hele tekstfeltet - ses med det vuns?

Tak for råd,

/Morten.

Koden:

import java.awt.*;
import javax.swing.*;

public class Tester extends JFrame
{
JMenuBar menuBar = new JMenuBar();
JMenu menuFile = new JMenu("File");
Panel p = new Panel();
TextField tf = new TextField(10);

public Tester()
{
p.add( tf );
menuFile.add( p );
menuBar.add( menuFile );
this.setJMenuBar(menuBar);
}

public static void main( String args[] )
{
Tester al = new Tester();
al.setVisible( true );
}
}

Fra : Soren

Dato : 01-09-03 19:40

Morten Nørgaard wrote:

> public static void main( String args[] )
> {
> Tester al = new Tester();
> al.setVisible( true );
> }
> }

Prøv at skrive al.pack() eller al.setSize(al.getPreferredSize()) lige
før setVisible(). Så kører det helt Granada .. hos mig.

MVH
Søren

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 02-09-03 08:15

Hej,

> Prøv at skrive al.pack() eller al.setSize(al.getPreferredSize()) lige
> før setVisible(). Så kører det helt Granada .. hos mig.

Yes, det var der, der skulle til. Tak,

Morten.

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 02-09-03 14:21

Hej igen Søren,

hm, det bliver sgu' mere og mere speget for mig. Har du også en løsning
på det samme fænomen een gang til?

[...]

Label tf = new Label("fds");

public Tester()
{
p.add( tf );
menuFile.add( p );
menuBar.add( menuFile );
pack();
this.setJMenuBar(menuBar);

pack();
}

public static void main( String args[] )
{
Tester al = new Tester();
al.setSize(100,100);
al.setVisible( true );
}
}

Takker og bukker,

Morten.

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 02-09-03 14:55

Svarer på min egen besked, ...

det virker når jeg bruger swing-komponenter i stedet. Men hvorfor... Ikke
godt at vide.

/Morten.

Fra : Brian Skaarup

Dato : 03-09-03 09:56

On Tue, 2 Sep 2003 15:55:12 +0200, "Morten Nørgaard"
<morten.norgaardSPAMMINGNOTHANKS@uni-c.dk> wrote:

> det virker når jeg bruger swing-komponenter i stedet. Men hvorfor... Ikke
>godt at vide.
Det er ikke en god idé at mixe swing og awt
Se evt artiket af Amy Fowler:
http://java.sun.com/products/jfc/tsc/articles/mixing/

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 03-09-03 11:06

"Brian Skaarup" <brian@nocannedmeat.skaarup.org> skrev i en meddelelse

Ikke
> Det er ikke en god idé at mixe swing og awt
> Se evt artiket af Amy Fowler:
> http://java.sun.com/products/jfc/tsc/articles/mixing/

Taget til efterretning.