Tip på at udskifte gulvafløb
Fra : Rygaard

Dato : 01-09-03 09:50

Hej
Vi har fået renoveret vores badeværelse (i lejlighed). I den forbindelse vil
vi gerne vide, hvor lang tid man kan forvente, at det skal tage, at hugge
gulvet op og udskifte gulvafløbet?? (Jeg kan fortælle at ifølge regningen
har det taget to mand henholdsvis 8,5 og 6,5 timer)
Vi vil gerne vide om det lyder sandsynligt?

/Rygaard

Fra : thomas andersen

Dato : 01-09-03 12:29

> [...]
> har det taget to mand henholdsvis 8,5 og 6,5 timer)
> Vi vil gerne vide om det lyder sandsynligt?

Det kommer j o an på hvor stort rummet er

thomas

Fra : Rygaard

Dato : 01-09-03 11:51

"thomas andersen" <thomas.andersen@electrolux.dk> skrev i en meddelelse

> I den forbindelse vil

> Det kommer j o an på hvor stort rummet er
>
> thomas

Ja undskyld - dårlig formuleret.
Det eneste gulv som VVS har hugget op, var det, der var nødvendigt for at
fjerne det gamle afløb og sætte det nye i. Og det er også kun det vi gerne
vil vide, hvor lang tid, det kan tage. (og ikke noget med det arbejde der er
gjort bagefter som fx nye fliser m.m. for det er en helt anden regning)

/Rygaard

Fra : ***Frank***

Dato : 01-09-03 16:39

Hej.

> [...]
> gulvet op og udskifte gulvafløbet?? (Jeg kan fortælle at ifølge regningen
> har det taget to mand henholdsvis 8,5 og 6,5 timer)

Jeg formoder at det er et betongulv.
Jeg har selv hugget mit betongulv op ( str. 2,5 x 2 meter ) og monteret 2
gulvafløb og 1 afløb til toilet.
Det tog 3½ time at hugge gulvet op, grave 20 cm grus af, og transportere
brokkerne udenfor ( 1 mand )
Der efter tog det 1 time at montere rør og gulvafløb med det rigtige fald og
i den rigtige højde.
Til slut brugte jeg 2½ time til at støbe nyt gulv.

> Vi vil gerne vide om det lyder sandsynligt?

Jeg vil mene at de har haft god tid.

M.v.h.
Fr@nk

Fra : Arne Kruse Nielsen

Dato : 09-09-03 22:04

--
akn-slg: Var det et teresso-gulv ? og blev hele
gulvet brækket op osv..