Hej
Jag har købt et produkt via auktionssiden QXL.
D. 24/6 2003, samme dag som jeg modtog pakken fra sælger, gør jeg sælger
opmærksom på, at produktet ikke virker, men kommer med en fejlmeddelelse ved
opstarten, som dog kan forbigåes ved at skippe den interne test.
D. 26/6 2003 (efter at jeg har rykket) svarer sælger, at hen ikke ved hvad
det er, men undersøger det.
D. 1. og d. 4. juli rykker jeg for svar
D. 7. juli 2003, svarer sælger: "Vi har stadig sagen liggende hos
producenten og venter svar.
Jeg vil vende tilbage så hurtigt som muligt. Hvis du synes det varer for
længe og er utålmodig, er
du velkommen til at returnere varen og modtage din betaling"
D. 8. juli 2003 skriver jeg at jeg egentlig hellere vil have det til at
fungere, så jeg vil have lidt mere tålmodighed.
D. 17. juli 2003 kommer der svar fra sælger om at producenten mener at vi
skal prøve at opgradere Firmware. Dette gøre, men uden at det afhjælper
problemet.
Da dette svar kommer under min ferie, kan jeg af gode grunde ikke se på det
før jeg kommer hjem (hvilket jeg også meddeler sælger) d. 11. august 2003
D. 13 august 2003, skriver jeg til sælger at jeg nu har haft tid til at
opgradere, men uden held, og at jeg derfor vælger at returnere produktet til
sælger, og forventer derfor iht. tidligere løfte, og da produktet har været
defekt fra modtagelsen, at få mine penge retur.
Efter utallige rykkere, skriver sælger så i dag:
"Mit tilbud om tilbagebetaling var begrundet i manglende til-
bagesvar fra producenten som blev sendt til dig 17. juli, derefter
har jeg ingen intentioner om at refundere dit køb, jeg vil
anbefale dig at kontakte producenten med dine problemer.
Pakken du har sendt vil forblive uafhentet, så du modtager
denne retur fra postvæsenet.
Hvilke muligheder har jeg nu?
--
Med venlig hilsen
Jens Johansen
|