Fodboldmål og loftet revnede
Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 01-09-03 07:25

Hej.

Under sidste fodboldkamp havde min overbo (flink fyr) et par gæster. Ved det
sidste mål, var skuffelsen så stor, at de tre gutter, lavede et kolletivt
hop - af dimensioner. Resultatet var at mit loft revnede. Det skal lige
siges, at vores ejendom er fra 1885!

Mit eget forsikringselskab henviste til ejendommens. Her oplyste de, at vi
ikke havde en sådan forsikring og det var overboens forsikring der skulle
dække. Sådan een har han bare ikke.

Nu er spørgsmålene så:

Hæfter jeg som andelshaver for et renet loft ved evt. fraflytning?

Kan jeg forlange at overboen betaler rep. af loftet? Det kan bliver dyrt
(måske går det ikke) hvis resten falder ned under reparationen.

Gutternes adfærd, var vel ikke af en sådan karakter, at man kan påtale det
yderligere. Godtnok tre mænd der hopper samtidig, men det kan de vel næppe
forlange at kunne forudse?

Vi er blevet byfornyet for 8 år siden. Noget værre sjusk. 5-års eftersynet
er overstået. Kan man rette erstatningskrav til entreprenøren over manglende
fornyelse af etageadskillelse?

Egentlig håber jeg det kan klares med polyfila og en gang hvidtning. Det er
bare ærgerligt at overboen skal betale af egne (små) penge. Men sådan er det
vel?

Mvh

Hans

Fra : MAndersen

Dato : 01-09-03 10:16

"Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke havde en sådan forsikring og det var overboens forsikring der skulle

KLIP

Din overbo har ikke en indboforsikring?

Nu er det jo nemt for forsikringsselskabet at sige at skaden ikke er dækket.
Inden du tager dette for gode varer, bør du kigge i
forsikringsbetingelserne, under kasko, pludselig skade - her tror jeg det er
dækket.

Alternativ anmeld skaden til bygningsforsikringen, og få evt. afslag på
skrift, så ved du hvad begrundelsen er for afvisning.

Er I med i en større boligforening/selskab - er der typisk mange
dækningsudvidelser som ikke ses på traditionel parcelhus/etageejendoms
forsikring

--
MAndersen
Dørtrinet til visdommens tempel er

Fra : BPS

Dato : 03-09-03 16:06

> [...]
er
> bare ærgerligt at overboen skal betale af egne (små) penge. Men sådan er

Jeg vil som udgangpunkt mene, at det er overboen der skal betale da det er
ham der har lavet skaden. Og har han en fordikring der dækker er det bare
heldigt for ham. Man kan vel ikke sige at gulvet/loftet er dårligt lavet, da
det er ret unormalt at tre personer hopper ned på det, på en gang.
Hilsen
BJ