[Xnews] your host connection limit reached
Fra : Jane

Dato : 01-09-03 01:38

Hmnn pludselig får jeg beskeden:
400 dread15.news.tele.dk: Your host connection limit reached
Hvordan finder jeg ud af hvad det betyder?
Jeg kan ikke opdatere og hente indlæg.

Jane

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-09-03 02:28

kkgnsdlkng@hotmail.com (Jane) skrev :

>Hmnn pludselig får jeg beskeden:
>400 dread15.news.tele.dk: Your host connection limit reached
>Hvordan finder jeg ud af hvad det betyder?

Du har for mange forbindelser til newsserveren, jeg mener fire
tråde er maksimum.

Så, hvis du ikke har flere forbindelser kørende, så er der et
eller der tyder på, at din newsreader ikke lukker forbindelserne
efter endt brug.

En genstart har heller ikke hjulpet?
--
Knud

Fra : Jane

Dato : 01-09-03 02:38

Knud Gert Ellentoft skrev i <news:b185lvcrinlvbn9221qc23gvfh0u0ut046
@dtext.news.tele.dk>:

> Du har for mange forbindelser til newsserveren, jeg mener fire
> tråde er maksimum.

Hvordan kan man se disse tråde og holde øje med hvor mange
man har? Jeg bruger Win XP Home og har Norton firewall.
(evnetuel bare svar i dk.edb.internet eller anden gruppe
som er mere relevant, jeg skal nok få øje på det uanset
gruppe).

> Så, hvis du ikke har flere forbindelser kørende

Kun Xnews og browseren. Jeg lukkede Xnews og afbrød min
forbindelse til internet (adsl modem). Gik online igen og
startede Xnews igen, men problemet var der stadig.
Må indrømme jeg gik lidt i panik, derfor jeg postede det
spørgsmål gennem Google.

> En genstart har heller ikke hjulpet?

Jo jeg er heldigvis kommet på nu, men jeg vil da gerne vide
hvis jeg har gjort noget forkert, og om jeg kan forhindre
det sker igen. Det lyder ikke så smart hvis jeg har fået
overbelastet en server med fire tråde.

Er det en kendt fejl ved Xnews eller skal jeg pille ved
noget? Jeg har ikke fundet noget der minder om ordene i
fejlmeddelelsen i hjælpefilen eller under indstillinger.

Jane

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-09-03 03:50

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev :

>Hvordan kan man se disse tråde og holde øje med hvor mange
>man har?

Det må nogen, der bruger X-news svare på, hvis de kan.

I min newsreader, står det nede i hjørnet ved Tasks.
--
Knud