JSP: der vises ikke noget!
Fra : AH

Dato : 31-08-03 19:23

Hej NG,

Har nu siddet lidt, og er gået helt kold over et problem. Er helt nybgynder
udi JSP, og skal her først bare lige have et lille program til at køre. Men
det kan jeg ikke. Jeg får ingen fejlmeddelse, og den server jeg har lagt
filen ud på, skulle have apache installeret, men der går et eller andet
galt.

jsp-fil:

<HTML>
<HEAD></HEAD>
<BODY>
Her skulle gerne stå 'Hello World':
<%="Hello world"%>
</BODY>

Der vises:
Her skulle gerne stå 'Hello World':

Altså der mangler jo ligesom Hello World efter kolon. Hvad og hvor er det,
at det går galt?
Håber nogle kan hjælpe mig med at komme lidt videre.

Mvh AH

Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 31-08-03 19:40

Du mener vel Tomcat? som i http://jakarta.apache.org/tomcat/index.html?

> jsp-fil:
>
> <HTML>
> <HEAD></HEAD>
> <BODY>
> Her skulle gerne stå 'Hello World':
> <%="Hello world"%>
> </BODY>

Ser jo tilforladeligt ud....

Så hvis du har installeret en Tomcat (3.3/4.1 eller måske endda en 5) så
vil jeg foreslå, at du læser en tutorial om emnet.

Med venlig hilsen

Søren Berg Glasius

Fra : Søren Reinke

Dato : 31-08-03 20:21

AH wrote:

> [...]
> at køre. Men det kan jeg ikke. Jeg får ingen fejlmeddelse, og den server
> jeg har lagt filen ud på, skulle have apache installeret, men der går et

Apache alene er ikke nok til at køre JSP side, downloade Resin fra
www.caucho.com og installer den, den integrere automatisk med Apache.

Hilsen Søren Reinke