Min Dr.Big vil ikke køre mere end 40 km/t
Fra : Daniel Jespersen

Dato : 31-08-03 19:07

Hej NG

Jeg har for nylig anskaffet mig en PGO Dr. Big.
I går fjernede jeg varioringen, i håb om bedre optræk og topfart samt færre
motoromdrejninger. Optrækket blev noget bedre og nu holder den sig stabilt
på 6000 o/m, før 8000-9000 o/m, men topfarten blev kun forøget med 7 km/t!,
altså ca. 43 km/t. Jeg kan mærke på den, at den holder meget igen når den
når op de 38 km/t. Den er som sagt ny og har pt. kørt 250 km/t.

Er det karburatoren der står forkert eller ?

Mvh
Daniel

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-08-03 19:15

Daniel Jespersen (nospam@ozon.lir.dk) skrev følgende:
> [...]
> har pt. kørt 250 km/t.
>
> Er det karburatoren der står forkert eller ?

Det er højst sandsynlig udstødningen. Er det ikke PGO der sidder blindrør
på? Af med det, og en lidt større dyse i karburatoren, så virker det såmænd
nok.

Ret mig venligst hvis jeg vrøvler. ;)

- Martin

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-08-03 19:30

Daniel Jespersen wrote:
> når op de 38 km/t. Den er som sagt ny og har pt. kørt 250 km/t.

250km/t .. ok .. det må være rekort for en 50cc :)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 31-08-03 19:41

> 250km/t .. ok .. det må være rekort for en 50cc :)

Jaeh, tænkte lige det samme...

// Troels

Fra : Søren Lyder

Dato : 16-09-03 10:20

Nu husk for guds skyld også at fjerne den spærring der sidder i
koblingen..!!!! hvis du ikke gør det kommer remmen til at køre skævt.. og så
knækker den sku tilsidst.. og det gir også lidt på toppen...!! ved du ik
hvordan man gør så spørg en der har prøvet det før..!!