DT 125 LC2 VS. DT 175 VS DT 125R
Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 31-08-03 18:04

Efter turen på Mads Lund's WR 200 i onsdags er jeg blevet helt elektrisk
efter at få sådan et off rowder dyr i garagen.

Men som lærling med en ny MC i garagen i forvejen er det trangt med
finanserne. De maskiner jeg har kigget på er DT 125 LC2, DT 125 R og DT 175.
Men hvor får man mest for pengene? En LC2 koster mellem 8.000 og 10.000 en
DT R mellem 12 og 16.000 og en 175'er kan findes til lige under 10.000. Men
hvor får man mest for pengene?
En 175 til de 10.000 er jo en del nyere end en LC 2, men samtidig noget
sløvere i motoren. Og en 125R er de andre overlegne mht motorkraft, men dog
er prisen mere speget.
Hvordan er de mht. stel, affjedring og bremser?
Hvilken maskine "er den bedste", til en lettere overvægtig ung mand, mer
fortrinsvis vil kører rundt i grusgrave, skove, moser og evt en tur på
crossbanen.

Tobias

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 31-08-03 18:41

"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> Hvilken maskine "er den bedste", til en lettere overvægtig ung mand, mer
> fortrinsvis vil kører rundt i grusgrave, skove, moser og evt en tur på

DT 125 R! Ingen andre!!!!!

Er nogen uenige??

Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 31-08-03 18:48

"Per Milborg Pedersen" <per_p@wanadooFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse
> "Tobias Møller Larsen" >
Snip... DT 125R mod LC2 og DT 174

> DT 125 R! Ingen andre!!!!!
>
> Er nogen uenige??
>
> Med racende venlig hilsen
>
> Per M. Pedersen.....M for motortosse
> www.motortosse.dk

Den er jo bare lidt dyrere end LC2, så kan de batale sig at købbe en LC2, og
så når pengene slår til, "opgradere" den med anden gaffel og fjedder?

Tobias

Fra : Soren Lindholt

Dato : 01-09-03 09:10

Tobias Møller Larsen <tobber@wanadoo.dk> wrote in article
<3f5234dc$0$32430$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> [...]
og
> så når pengene slår til, "opgradere" den med anden gaffel og fjedder?

Næ, det kan det ikke. Men man kan sagtens køre på en LC i et stykke tid. Og
så skifte den ud næste år.
Der skal også være råd til hjelm og støvler og knæbeskyttere.

mvh Søren