Skrivning til Accsess -DB
Fra : Michael Nielsen

Dato : 31-08-03 16:21

Hej...

Jeg har et problem med en sql sætning, når jeg skal skrive DB. Jeg kan
sagtens lave SQL sætninger med select, men når jeg vil Skrive til databasen
får jeg en runtime 3219 fejl. Hvad gør jeg galt??

Nedenstående sql sætning kan jeg sagtens udføre i et sql program, uden fejl.

Min kode ser nogenlunde sådan ud:

' åbner databasen.
Set dbs = OpenDatabase("i:\data.mdb")

' gemmer sliptider tabel
sql = "insert into sliptider (flyveid, slipdato, sliptid)"
sql = sql & " values ('" & a_station & "','" & Slipdato
sql = sql & "','" & sliptimer & "')"
test = sql
Set rst = dbs.OpenRecordset(sql)

Kan nogen hjælpe?????

MVh
Michael

Fra : Patrick Hayes

Dato : 31-08-03 17:49

> sql = "insert into sliptider (flyveid, slipdato, sliptid)"
> sql = sql & " values ('" & a_station & "','" & Slipdato
> sql = sql & "','" & sliptimer & "')"

når du laver values ('station', 'dato','tid') så angiver du at det er
strings du skriver. hvis dine felter i databasen er f.eks. date, så plejer
det at give en fejl.
brug #dato# istedet.

- patrick

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-09-03 14:56

Okay.... Kan du hjælpen mig!

Hvordan angiver jeg det er dato og tid´s formater. Du skriver #dato#...Hvor
skrives det med et eks.

sql = "insert into sliptider (flyveid, #dato#, #tid#) values (str, dato,
tid)"

Sådan???

MVH
Michael

Fra : Patrick Hayes

Dato : 02-09-03 21:02

> sql = "insert into sliptider (flyveid, #dato#, #tid#) values (str, dato,
> tid)"
>
> Sådan???

nej, sådan:

sql = "insert into sliptider (flyveid, dato, tid) values ('string', #date#,
#time#)"

- patrick

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-09-03 12:58

Nu er jeg jo ikke så klog....Hvordan "fletter" jeg variablen ind i #dato# og
#time#.

EKS. hvis min datovariable hedder .....slipdato
Min time variable hedder ....................sliptid

På forhånd tak!

Fra : Patrick Hayes

Dato : 04-09-03 09:19

> [...]
> #time#.
>
> EKS. hvis min datovariable hedder .....slipdato
> Min time variable hedder ....................sliptid

sql = "insert into sliptider (flyveid, dato, tid) values ('"& slipid &"',
#"& slipdato &"#, #"& sliptid &"#)"

ganske som man plejer at indsætte bariabel navne i en tekststreng.

- patrick

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 31-08-03 19:18

"Michael Nielsen" <Michael@it.dk> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Jeg har et problem med en sql sætning, når jeg skal skrive DB. Jeg kan
[snip]

>Set rst = dbs.OpenRecordset(sql)

En INSERT-query giver jo ikke et recordset som resultat - derfor kan du ikke
åbne et recordset med den.

dbs.execute sql

....vil være det rigtige.

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-09-03 13:56