God, billig og stabil Trådløs telefon.
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 31-08-03 16:00

Kære NG

Nu har jeg godtnok ikke skrevet herinde før, men håber da at i vil
hjælpe mig trods alt.

Jeg har lige oprettet TDC TeleTid da jeg faktisk mere eller mindre altid
i den tid hvor at jeg har boet selv gerne har ville have en fastnets
fon, men har syntes at oprettelse og deslige gjorde det urentabelt i det
lange løb.

TDc kører så med TeleTid på tidbud indtil 11 oktober hvpr at man kan få
det uden oprettelse og deslige og det er perfekt.

Men det er så ikke lige det mit spoørgsmål drejer sig om .

Da mit telefon stik er henne ved sengen havde min oprindelige plan været
at få 2 telefoner, altså en ved mit skrive bord og en henne ved sengen.
Der var så en der foreslog mig en trådløs telefon i stedet for da den så
ville kunne dække mit behov perfekt.

Det er så ger i kommer ind i billedet. Da jeg ikke selv kender en dyt
til trådløse telefoner håber jeg lidt at der er nogle af jer der er
villig til at hjælpe mig med at finde en god/den rette telefon.

Det enste jeg har til telefonen er nogle forhåbentlig simple krav:

Skal have nummerviser.

God/Høj standby/taletid så at jeg ikke skal sidde med basestationen helt
oppe ved hovedet ved de "lange" samtaler.

God rækkevidde, forventer nemlig lidt at kunne tage den med mig når at
jeg engang flyttr ud af min nuværende ungdomsbolig, og så ville det da
være lidt synd hvis at jeg skal til at købe en ny fon fordi at den
nuværende ikke kan dække ordentligt.

Det er mine umiddelbare krav, skulle der blive behov for at i skal have
enten uddybet nogle ting eller bare har supplerende spørgsmål så er de
velkomne både her og på email.

På forhånd tak for hjælpen.
Flemming Jacobsen

Fra : Kent Glerup

Dato : 31-08-03 18:58

> Det er mine umiddelbare krav, skulle der blive behov for at i skal have
> enten uddybet nogle ting eller bare har supplerende spørgsmål så er de
> velkomne både her og på email.

Ja! Du måtte gerne skrive hvad "billig" vil sige!

Ellers er mine bud:

B&O BeoCom4 (har den selv... MEGET god)
Kirk Sonate II, fungerer ligeledes glimrende.
Siemens 4010 Micro, rimelig god, lidt "tyndbenet" lyd. For lille efter min
mening (ikke behagelig til længere samtaler)
Siemens 4015 (tror jeg nok) Comfort, bedre end Micro'en. Klart mere
behagelig størrelse.

Ingen af dem er decideret "billig", men de er alle gode!

MVH
Kent Glerup

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 31-08-03 19:43

Max 500 kr, gerne under.
Flemming Jacobsen

Fra : Kent Glerup

Dato : 31-08-03 20:05

> Max 500 kr, gerne under.

Der skulle man også sagtens kunne finde én!

Du må bare give kald på god og stabil!

MVH
Kent Glerup

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 31-08-03 20:41

On Sun, 31 Aug 2003 21:05:25 +0200, "Kent Glerup"

>Der skulle man også sagtens kunne finde én!
>
>Du må bare give kald på god og stabil!

Der må da kunne findes en der er god og stabil i det prisleje. Kan da
ikke passe at man næsten skal være deltidmillionær for at få råd til
sådan en trådløs fætter.
Flemming Jacobsen

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 31-08-03 21:30

Thunderbird [7100] wrote:

> Der må da kunne findes en der er god og stabil i det prisleje. Kan da
> ikke passe at man næsten skal være deltidmillionær for at få råd til
> sådan en trådløs fætter.

Naturligvis gør der det. Jeg har prøvet en del DECT telefoner og ingen af
dem har være dårlige og ustabile--bortset fra min DeTeWe hvor jeg måtte
svejse ledningerne til displayet fast med en varmepistol.
Der er naturligvis altid nogle telefonentusiaster, der mener at de kan høre
en svag metallisk lyd, eller sådan noget. Rækkevidden kan også variere
noget.
I betragtning af hvordan priserne er raslet ned de sidste par år, er jeg
glad for at jeg ikke har ofret en formue på et af de dyre mærker.

Jeg har et Doro håndsæt, som er OK. Jeg tror ikke at en Doro telefon er så
dyr.

Harld Nyborg har en Denver på tilbud til 379.

--
Niels

Fra : Olle O

Dato : 01-09-03 21:05

Hej,

Jeg kan kun give Kent Glerup ret.

Selv om mobiltelefonen er en fortræffelig opfindelse er en af uheldighederne
bl.a. at de fleste telefon-brugere har vænnet sig til en uhyre elendig
lydkvalitet. "Hallo??" og "Hva'?" er meget hyppige gloser - specielt ved
handsfree fra kørende biler.

Efter min mening er en af de vigtigste parametre når det gælder telefoni;
stemme genkendelighed. Men den udbredte brug af mobiltelefonerne har
desværre gjort folk mindre kvalitetsbevidste, når det gælder trådet
telefoni. Det er klart at DECT/2.4GHz ikke kan nå trådet analog kvalitet,
men det er tæt på, og en DECT/2.4GHz telefon bør sammenlignes med en trådet
telefon og ikke en GSM-telefon.

For langt de fleste telefoners vedkommende(Bang&Olufsen undtaget) hænger
pris og kvalitet sammen. Til de kunder der er indstillet på dårligere lyd,
tvivlsom mekanik og lausig betjening så findes der da også telefoner - Doro
telefonerne er et eksempel herpå.

Mvh
Olle

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 02-09-03 01:58

Olle O wrote:

> [...]
> bl.a. at de fleste telefon-brugere har vænnet sig til en uhyre elendig
> lydkvalitet. "Hallo??" og "Hva'?" er meget hyppige gloser - specielt ved

Det er jeg mest ude for, når jeg ringer over længere afstande, og det
hjælper en anden telefon ikke på.

> [...]
> telefoni. Det er klart at DECT/2.4GHz ikke kan nå trådet analog kvalitet,
> men det er tæt på, og en DECT/2.4GHz telefon bør sammenlignes med en

Der er vist ingen her, der har snakket om GSM telefoner.

> For langt de fleste telefoners vedkommende(Bang&Olufsen undtaget) hænger
> pris og kvalitet sammen.

Jo, og Porche og BMW laver sikkert gode biler, men derfor behøver man jo
ikke at sige at Renault eller Toyota laver dårlige biler.

> Til de kunder der er indstillet på dårligere lyd,
> tvivlsom mekanik og lausig betjening så findes der da også telefoner -
Doro
> telefonerne er et eksempel herpå.

Mekanikken er skam god nok og jeg er tilfreds med betjeningen.

--
Niels

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-09-03 16:30

Hej

"Olle O" <olle_o_@hotmail.com> wrote:

> Det er klart at DECT/2.4GHz ikke kan nå trådet analog kvalitet

Det er jeg bestemt ikke enig i ! - En digital forbindelse er næsten
altid væsentlig bedre i lydkvaliteten en en analog linie, her i huset
benyttes udelukkende trådløse digitale telefoner (DECT fra Siemens) som
kører på ISDN linier, og lydkvaliteten er en del bedre end i gamle
dage, snart 10 år siden, hvor der var B&O telefoner på en analog linie.

>men det er tæt på, og en DECT/2.4GHz telefon bør sammenlignes med en trådet
>telefon og ikke en GSM-telefon

Vel, nye/nyere GSM telefoner af god kvalitet har nu en særdeles
fremragende lyd, også der må jeg fremhæve Siemens, vi benytter pt. S55,
og det er næsten umuligt at høre forskel på om det er en mobilsamtale,
eller en trådforbunden. - PS: iøvrigt kører DECT ikke på 2,4 GHz, men
1,8.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Olle O

Dato : 02-09-03 17:07

Hej,

Det er klart at ved digital signallering undgås tab og overhøring i kabler.
Men ellers er resten jo kunstigt frembragt i digital telefoni - eksempel
sidetonen.
Om man så ellers kan lide den digitale lyd fremfor den analoge er en
diskussion på ligefod med LP vs. CD.

Min pointe med mobiltelefonen er såmænd bare at folk er blevet mindre
kritiske overfor lydkvaliten. Man accepterer en dårligere lyd som konsekvens
af at kunne tale med svigermor midt i kartoffelbedet. Selvfølgelig bliver
telefontelefonerne bedre og bedre når det gælder udfald o.lign. Men når det
gælder lydkvalitet forventer jeg at de forbedrede algoritmer der kommer ikke
bliver anvendt til at højne lydkvaliteten, men derimod til at overføre den
nuværende lyd på en mindre båndbredde for at skabe mere kapacitet i nettet.

Jeg er udemærket klar over at DECT kører på 1.8GHz. De 2.4GHz refererer til
den amerikanske pendant til der europæiske DECT. Undertiden anvendes
betegnelsen MARS for 2.4GHz systemet.

vh
Olle

Fra : Kent Glerup

Dato : 02-09-03 17:26

> [...]
> dyr.
>
> Harld Nyborg har en Denver på tilbud til 379.

Ja jeg møder jo ikke udelukkende enighed...

Jeg HAR prøvet en Denver DECT telefon, nærmere betegnet model DDP-400. Hvis
du på nogen måde kan acceptere lyden i denne telefon, vil jeg anbefale dig
at søge ørelæge øjeblikkeligt! Alt andet end korte samtaler er uudholdeligt
i denne telefon! Den er ligeledes kendt for en elendig rækkevidde.

Mit råd, hvis det skal være under 1000,- er at holde øje med de forskellige
butikkers tilbud på de billige Siemens-modeller, f.eks. Gigaset 4000 og
Gigaset 200.

Jeg ved at investeringen i f.eks. en B&O Beocom4 til 2200,- sætter mange af,
og ja, man betaler lidt ekstra for navnet og designet! (hvilket jeg gerne
gør). Derudover mener jeg at lydkvaliteten i en telefon generelt har meget
høj prioritet. Tænk på at den man snakker med ligeledes skal lide under den
elendige kvalitet (ja jeg tænker på Denver...)

MVH
Kent Glerup

Fra : GJ

Dato : 05-10-03 17:01

>Mit råd, hvis det skal være under 1000,- er at holde øje med de forskellige
>butikkers tilbud på de billige Siemens-modeller, f.eks. Gigaset 4000 og
>Gigaset 200.

Er siemens at foretrække frem for Doro??? Jeg står nemlig også og
overvejer at investere i trådløs....

Mvh Gitte

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-10-03 21:32

"GJ" <nospamming@zwallet.com> skrev i en meddelelse

> Er siemens at foretrække frem for Doro??? Jeg står nemlig også og
> overvejer at investere i trådløs....

Efter min mening ja!

Jeg synes Siemens holder kvaliteten ned gennem modelrækken, hvorimod jeg
betragter Doro som et "billig-produkt".

Dog ville jeg gå udenom Siemens 4010 Micro, som jeg synes har en noget
spinkel lyd. Comfort-modellerne er jeg noget mere begejstret for, specielt
pga. den mere håndrigtige udformning.

Hvis økonomien tillader det, bør du også se på Kirk Sonate II. Og hvis der
virkelig er gryn i lommen, B&O Beocom4.

MVH
Kent Glerup

Fra : GJ

Dato : 06-10-03 22:26

> [...]
>pga. den mere håndrigtige udformning.
>
>Hvis økonomien tillader det, bør du også se på Kirk Sonate II. Og hvis der

Mange tak for din meget nuancerede beskrivelser... det er virkligt
rart der er nogen der VED noget når man selv er lidt uvidene hehe...
B&O er nok lige udelukket men jeg har ikke lige undersøgt hvilket
prisleje Kirk Sonate ligger i...

Men det vil jeg gøre.... mange tak...

Gitte

Fra : Ghita

Dato : 02-09-03 16:03

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Der må da kunne findes en der er god og stabil i det prisleje. Kan da
> ikke passe at man næsten skal være deltidmillionær for at få råd til
> sådan en trådløs fætter.

Vi bruger panasonic trådløse herhjemme.
Nu er vi en stor familie så vi har en base med 2 tilkoblede telefoner.
Har set at de pt er på tilbud hos sonofon til under 500.
De fleste panasonic modeller har den finesse at der kan spærres for
mobilserier mm i selve basen. Det har vi benyttes os af.
Jeg bor på 4´de sal og tager telefonen med i gården hvor den går fint
igennem. Vi har en stor lejlighed og har ingen problemer med at benytte
den i hele lejligheden.

--
God bagjul...
Ghita