Polyteknisk MC!! Mand efterlyses!!
Fra : Per Pedersen

Dato : 07-04-01 07:57

I går, altså fredag, kom jeg på min GS450´er kørende i regnvejr ad
motorvejen på vej hjem til Støvring fra Aalborg. I vejsiden ser jeg der
holder en MC´ist med problemer. En ældre Kawa 650 var blevet våd og gik kun
på 2-3 cylindre. På spørgsmålet om hvor langt han skulle var svaret;
København. Damn, det er langt på 2-3 cylindre. Jeg inviterede fyren hjem i
værkstedet for at se på problemet. Han fulgte bagefter og da vi kom indenfor
i garagen kom hjelmene af og vi hilste på hinnanden. Nu ved jeg ikke hvad
han havde forventet af et "nødværksted" men da han så at der i forvejen
holdt 5 andre mc´er og at der var endnu en på vej hjem og grej nok til at
hovedrenovere cyklen, blev han noget overrasket.
Benzintanken blev afmontereret, cyklen startet og et meget flot fyrværkeri
af gnister væltede ud af den ene tændspole. Af med den, rense den, smøre den
ind i silikonefedt, montere den igen, rep af en samling på den ene
tændrørsledning og cyklen var klar til resten af turen. Fyren var yderst
taknemlig for hjælpen og drog afsted til Kbh.
Nu er det sådan at verden ikke er ret "stor" i MC-kredse, for tænk engang.
Fyren hedder Torben Lund, kører i Polyteknisk MC og er på den måde
klubkammerat med min konens fætter, Adam Milborg!! Sidder der en og læser
dette som kan fortælle mig om Torben er kommet helskindet hjem må i dag
gerne lige give lyd.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen..som fredag gjorde dagens gode gerning)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-04-01 08:38

"Per Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> gerne lige give lyd.
> Per Pedersen..som fredag gjorde dagens gode gerning)

Hej Per

Tak fordi du gider at hjælpe mine klubkammerater langt fra deres hjem. Jeg
smider lige en mail på vores mailing list og høret om det gik godt.

--
Hilsen Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Fra : Torsten Lund

Dato : 07-04-01 19:18

> [...]
> klubkammerat med min konens fætter, Adam Milborg!! Sidder der en og læser
> dette som kan fortælle mig om Torben er kommet helskindet hjem må i dag

Hej Per.
Det var mig, der haltede rundt på et par cylindre oppe i det Nordjyske i
går. Maskinen tændte fint resten af vejen. Den fik dog lige noget Pronto
anti fugt spray for en sikkerheds skyld. Desværre knækkede gaskablet,
ca. 10 km. før Holbæk, så jeg måtte køre med "træk og slip" de sidste 100
km., men det er jo, hvad der sker.

En af de gode ting ved at køre MC er bestemt den tradition, der er for at
hjælpe hinanden. Det er sjældent, men ser folk holde ind for at hjælpe en
havareret bil.

Er der i øvrigt nogen, der har erfaring med problemet, hvor der springer
gnister der, hvor tændkablet går ud af tændspolen, når det bliver
fugtigt. Mon ikke man kunne afhjælpe det med noget silicone, efter at have
tørret spolen godt?

Atter en gang tak for hjælpen.
Mvh. Torsten Lund

Fra : Janus

Dato : 07-04-01 20:03

[...]

Jo silicone / silicone spray eller hvis du ikke har andet ved hånden så pak
det i kuglelejefedt/vaseline, virker lige så godt.

Janus

Fra : Armand

Dato : 09-04-01 00:51

Torsten Lund <pbk2009@pbk.dk> skrev i en

> [...]
>gnister der, hvor tændkablet går ud af tændspolen, når det bliver
>fugtigt. Mon ikke man kunne afhjælpe det med noget silicone, efter at

Jo - Ved grundigt arbejde!!

Problemet, der skyldes at de fastmonterede tændkabler på et tidspunkt
knækker isolationen lige udenfor spolen "krop", er snart historisk,
eftersom at de japanske fabrikker fandt ud af at montere spoler med
udskiftelige tændkabler op igennem 80'erne.
Få dig derfor evt. matchende (= boltafstanden!) spoler fra en nyere
model fra en ophugger!?

--
Armand.