Gentagne navne i "Outlook"
Fra : Dan

Dato : 31-08-03 13:30

Hejsa,

Jeg benytter OutLook XP (2002)

Når jeg vil skrive en mail til en kontakt person i mit adresse kartotek,
så dukker personerne op mange gange på min kontaktliste!
En gang for hver mail de har ,og en gang for hvert fax-nummer de har!

For det første, hvordan får man fjernet alle fax-nummerne fra listen?!?
Fjollet de kommer, når man nu vil skrive en mail!

For det andet, hvordan får man det lavet således at personerne kun dukker
op en gang, selvom de har flere e-mail adresser???

I min gamle Outlook 2000 var navnene der kun en gang, og man kunne så
vælge hvilken af deres e-mail adresser, man ville sende til, efter man havde
valgt navnet.
Man har alligevel ingen glæde af at de står der flere gang alt efter
mail-adresser, da man alligevel ikke kan se mail-adressen!

TIA,
Dan

Fra : pre

Dato : 01-09-03 19:09

Outlook er et produkt i stadig tilpasning, en udvikling der primært stammer
fra brugerne. Der er mange, utrolig mange brugere og den seneste Outlook
Wish liste var længere end et ondt år, og utrolig fordi mange ønskede hvad
andre fordømte.

Med XP versionen fulgte Adresse blokken som har fordele og skavanker, men
sandsynligvis er den skyld i en ændret praksis med flere mail adresser for
ét navn. Funktionen er ikke lige til at ændre, altså må "man" ændre sine
vaner, og der er flere muligheder:
1: Undgå automatisk registrering og juster evt. dobbelte registrering hvis
det føles som et problem.
2: Start mails ved at klikke på adressebogsikonet som viser Navn + e-mail
adresse(r). Klik action (eller hvad det nu hedder på Dansk). Så kører
karusellen.
3: Klik Kontakt mappen og tryk et bogstav. Brug samme procedure. I begge
tilfælde kan startes mail, fax, eller telefon.

pre