Kalkslør
Fra : Henrik

Dato : 31-08-03 12:34

Hvordan fjerner jeg kalkslør i flisefuge ?

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Mari

Dato : 31-08-03 15:44

"Henrik fjern" <henrik@bergs.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan fjerner jeg kalkslør i flisefuge ?

Skru' op for dampradioen )

eller brug noget til at tørre fliserne af med, efter HVERT bad.

/MAri

Fra : Henrik

Dato : 31-08-03 18:36

Øhh!

Kalkslør er noget som kommer når man fuger de nylagte fliser, normalt
"vasker" man grundigt med rent vand inden fugen hærder, men det er åbenbart
ikke lykkedes særlig godt.

Det du tænker på er aflejringer fra kalket i vandet, det har ikke noget med
dette at gøre.

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 31-08-03 21:28

> Hvordan fjerner jeg kalkslør i flisefuge ?

Vask fliserne med lunkent vand tilsat alm. husholdningseddike.

Thorleif.

Fra : Henrik

Dato : 01-09-03 15:22

"Gitte & Thorleif" <mejsen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Vask fliserne med lunkent vand tilsat alm. husholdningseddike.

Har prøvet, det er desværre ikke nok, har også prøvet med desideret
kalfjerner på et begrænset stykke, også uden held, det sidder sku fast det
skidt.

mvh
Henrik
www.bergs.dk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 01-09-03 15:31

Henrik wrote:

> Har prøvet, det er desværre ikke nok, har også prøvet med
> desideret kalfjerner på et begrænset stykke, også uden held,
> det sidder sku fast det skidt.

Er du sikker på at det er kalk og ikke selve fugen der er
misfarvet/falmet?

Leth kunne et trick:
http://www.dr.dk/leth/classic/raad_sider/2002/021104Male%20Fuger%20i%20Fliser.htm

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : Henrik

Dato : 01-09-03 21:06

> Er du sikker på at det er kalk og ikke selve fugen der er
> misfarvet/falmet?

Fugen er ny, og ikke brugt, det er efter min mening udelukkende fordi fugen
ikke er blevet "skyllet" ordentlig inden den hærdede.

Jeg tror selv at jeg skal bruge noget "kras" men som ikke skader fliser og
selve fugen ?

Henrik
www.bergs.dk

Fra : Mari

Dato : 01-09-03 23:07

"Henrik" <henrik@"fjern"bergs.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror selv at jeg skal bruge noget "kras" men som ikke skader
fliser og
> selve fugen ?

På selve fliserne kan du bruge en barberbladskraber,
som dem man fjerner maling på ruder med.

/Mari

Fra : Henrik

Dato : 02-09-03 13:17

Nu er det jo også fugerne og ikke fliserne.