sitemap
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 31-08-03 11:24

Hmm, jeg kan ikke lige finde helt ud af det der site map fra
Hjemmesideskolen..?

end til videre har jeg lavet:

www.rtk-designd.dk/sitemap/sitemap.htm

hvordan får jeg samlet billederne så der bliver en hel linie.?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-08-03 22:09

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> skrev

> end til videre har jeg lavet:
>
> www.rtk-designd.dk/sitemap/sitemap.htm
>
> hvordan får jeg samlet billederne så der bliver en hel linie.?

Det link, du kom med, er dødt. Men de lange vandrette linjer er lavet ved at
indlæse en lille gif med en vandret streg som baggrund i en tabelcelle.

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/map.asp#tabel

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-08-03 22:36

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev :

>Det link, du kom med, er dødt.

Skal være http://www.rtk-design.dk/sitemap/sitemap.htm, men jeg
forstår ikke problemet.

Medminre det er at gifferne ikke hænger sammen.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-09-03 07:38

> [...]

> end til videre har jeg lavet:
>
> www.rtk-designd.dk/sitemap/sitemap.htm
>
> hvordan får jeg samlet billederne så der bliver en hel linie.?

Prøv at indsætte dette mellem <head> og <body> i sitemap.htm:

<title></title>
img{
border:0;
}
</head>

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 06-09-03 11:35

> Prøv at indsætte dette mellem <head> og <body> i sitemap.htm:

> [...]

hvis jeg nu smider den ind i en .css fil hvad er det så jeg skal skrive.?

kik evt. http://www.rtk-design.dk/sitemap/sitemap.htm

mvh. Rune Thougaard

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-09-03 11:53

Rune Thougaard Kristensen wrote:

> hvis jeg nu smider den ind i en .css fil hvad er det så jeg skal skrive.?

Så nøjes du med
img{
border:0;
}

Mvh

Jesper Brunholm

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 06-09-03 12:11

> Så nøjes du med
> img{
> border:0;
> }

hmm, der er stadig en del mellenrum..?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-09-03 13:04

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> skrev

> hmm, der er stadig en del mellenrum..?

Jeg har nu analyseret dit problem. Hvis du i css retter ovenstående til:

img{
vertical-align:bottom;
}

.... skulle det falde på plads. Ellers må du vælge enten en mindre font eller
gøre gifferne højere. Mine giffer er tilpasset en 10px Verdana.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin