system32.exe prøver at komme på nettet
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 31-08-03 10:22

Hej NG.

Her den sidste uges tid er dette program system32.exe prøvet at komme på
nettet, hvorfor er den pludselig begyndt på det? Ligger der noget skummelt
bag det?

Mvh. Jørgen Nielsen longhorn_1969@hotmail.com

Fra : Thomas Bjerregaard

Dato : 31-08-03 11:48

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> wrote

> Her den sidste uges tid er dette program system32.exe prøvet at komme

> nettet, hvorfor er den pludselig begyndt på det? Ligger der noget
skummelt
> bag det?

Første hit på Google (Søgningen tog 0.48 sekunder.):

system32.exe
Friday, July 25, 2003 at 8:28 pm
Windows XP Annoyances Discussion Forum
Posted by larry new [find other messages by larry new]

system32.exe is a worm..to delete reboot and press f8 for safe
mode..choose safe mode with command prompt..at the prompt type....cd
c:\prog*\n*\4*\ then press enter.at the new prompt type
scan/adl/clean/all..redo until all viruses are gone.. this may be a
little tricky for you are in DOS mode but it does work,and no more pop
up at start saying cant find system32.exe.....good-- you dont want to
find it. Its the virus......good luck and always use a firewall and
virus scan while on the web

Mvh Thomas

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 31-08-03 14:42

"Thomas Bjerregaard" <thombjer@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> up at start saying cant find system32.exe.....good-- you dont want to
> find it. Its the virus......good luck and always use a firewall and

++++++++++++++++++
Det kan godt være at det kun tog 0.48 sekunder, men det er jeg ikke blevet
klogere af, mit engelsk er ikke det bedste.

Mvh. Jørgen Nielsen

Fra : Niels Callesøe

Dato : 31-08-03 13:24

Jørgen Nielsen wrote:

> Hej NG.
>
> Her den sidste uges tid er dette program system32.exe prøvet at
> komme på nettet, hvorfor er den pludselig begyndt på det? Ligger
> der noget skummelt bag det?

Det er svært at sige umiddelbart.. måske:
http://www.europe.f-secure.com/v-descs/trojpac.shtml

Under alle omstændigheder er det ikke en ægte windows systemfil, så der
er nok noget galt. Jeg foreslår
http://housecall.antivirus.com
til at starte med[0].

[0]: Fordi hvis det er en trojan, og det er det nok, så har den
formodentlig allerede slået din nuværende antivirus ihjæl.

--
Niels Callesøe - nørd light

Anti spam? Bevis det. http://www.spamcon.org/legalfund/

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 31-08-03 14:46

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> [0]: Fordi hvis det er en trojan, og det er det nok, så har den
> formodentlig allerede slået din nuværende antivirus ihjæl.

++++++++++++++
Hej Niels.

Det vil jeg da lige prøve så. Min McAfee har ikke kunnet finde noget. Takker
mange gange for hjælpen.

Mvh. Jørgen Nielsen longhorn_1969@hotmail.com

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 01-09-03 07:46

Jørgen Nielsen wrote:
> Det vil jeg da lige prøve så. Min McAfee har ikke kunnet finde noget.

Husk lige at meddele resultatet. Andre kan have glæde af at vide om det
lykkes eller ej.

Poul Erik
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-09-03 15:25

"Poul Erik Jørgensen" <poul.erik@NNNweb.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Remove NNN from my e-mail address when replying.
> Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.
Hej igen
Den online scanner fandt ikke noget. Jeg har bare slettet den, jeg kunne
ikke få det der command prompt til at virke.

Mvh. Jørgen Nielsen