virker tomsnak.dk på mac!?!?!?
Fra : Jesper

Dato : 02-01-01 20:50

Er der nogen macbrugere der kan få tomsnak.dk (et site med masser af
platte film, bla. en motorcykel der kører vanvittigt hurtigt gennem
Paris, et uheldigt spydkasr mm.) til at fungere?

- iCab lukker ned med fejl 11, 2 eller 1 når jeg prøver at hente en MPEG
film.
- IE 5 'smadrer' systemet med en bombe, "Bus Error".
- Netscape 4.76 mangler åbenbart en plugin... men hvilken, den har QT
etc.?

Facts: rev. 2 G3/266/192/9.0.4 US
Der er tildelt 15 mb ram til iCab, 35 mb til IE og 25 mb til netscape.

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : N/A

Dato : 02-01-01 21:38

Fra : Jesper

Dato : 02-01-01 21:38

> Det er vist kun en løsning - en masse mail/brok til webmasteren.

Jeg giver op - jeg gider _ikke_ spilde min tid på sådan noget p#s, hvis
det virkelig er som du siger...

Ellers skal du have mange tak for oplysningerne.

Fra : Simon T

Dato : 02-01-01 21:44

Det virker nu fint på min... Hvor på sitet ligger problemet? Er det det hele
eller er det kun ved download af film det går i ødelåg?

Facts: B&W G3 m. 320mb ram & OS 9.0.4 IE + Internet Explorer 5.0.
Jeg kan heller ikke få det til at virke med Netscape, men IE5 virker det
fint med. Jeg bruger engelske versioner af alt software og jeg ved ikke om
det er det der gør forskellen. Jeg har f.eks. heller ikke alle de
MRJ-problemer i Internet Explorer som folk snakker så meget om...

Til gengæld synes jeg det er lige lovligt hårdt at svine sitet så meget til,
men det er selvfølgelig en smagssag. Jeg har jo også mit på det tørre

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-01-01 21:48

Simon T <c973474@student.dtu.dk> wrote:

> [...]
> men det er selvfølgelig en smagssag. Jeg har jo også mit på det tørre

Ja ja Simon rolig nu - det var det gamle site, der var frygteligt. Det
nye er nu ganske OK, men de har åbenbart trods salg ikke formået at
fikse de fejl der helt klart var på det gamle site.

--
Ciao Jesper

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 02-01-01 23:09

Jeg kan godt få det til at virke. Den loader dog langsomt Jeg
hentede også lige en lille quicktime film. Det virkede fint. Jeg bruger
IE5.0 med OS8.6 på en PM 4400 med 96 mb ram.

Med venlig hilsen

Jakob H K

--
The Lord in His wisdom made the fly
And then forgot to tell us why.

OGDEN NASH

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-01-01 00:49

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> etc.?
>
> Facts: rev. 2 G3/266/192/9.0.4 US
> Der er tildelt 15 mb ram til iCab, 35 mb til IE og 25 mb til netscape.

Ingen problemer her! PowerCenter Pro G3/420, 144 MB RAM, Mac OS 9.0.4 IE
og IE 5.0 (2022) i engelsk udgave. Alt virker fint, men siden "flimrer"
lidt en gang imellem. IE har fået tildelt 22 MB RAM.

Siden alle dine browsere har problemer med siden, kunne det være et
plugin-problem. Er du helt sikker på, at din QuickTime-installation er
helt OK. Prøv at slette alt der har med QuickTime at gøre og installer
den på ny. Hent f.eks. hele installeren på
http://www.apple.com/quicktime/support/

--
René

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-01-01 01:38

Hej Jesper

Den virker nogenlunde hos mig med NC 4.76/128bits. Men jeg kan se, at de
fleste af klippene kræver QuickTime 4.1.2 eller QT 4.1Pro for at virke, -
så det er jo nok det, der er grunden til, at den ikke altid vil vise, det
den skal.

mvh. ERik Richard

Jesper wrote:

> [...]
> etc.?
>
> Facts: rev. 2 G3/266/192/9.0.4 US
> Der er tildelt 15 mb ram til iCab, 35 mb til IE og 25 mb til netscape.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Jesper

Dato : 03-01-01 22:53

> [...]
> så det er jo nok det, der er grunden til, at den ikke altid vil vise, det

Jeg har også fået den til at virke nogenlunde med NS 4.76 nu!
Jeg havde ellers QT 4.1.2 Pro installeret, men kørte lige QT updateren
.... og det hjalp åbenbart...
Desuden har jeg fundet ud af at iCab lukker ned med fejl 1, 2, 3 eller
11 når jeg prøver at afspille en mpeg film. IE 5 (us) smadrer bare
systemet med "bus error" eller "address error"...

En anden ting er i øvrigt at de fleste af filmene er ret usmagelige,
bla. Henrik Larsson der knækker benet noget så grundigt, brrrrr!!!!

I'm off...

Jeg vover lige pelsen uden at starte en større mudderkastningskamp:

Findes der egentlig en god browser til mac'en - eller er det
webprogrammørerne der skal tage sig sammen?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-01-01 23:13

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Jeg vover lige pelsen uden at starte en større mudderkastningskamp:
>
> Findes der egentlig en god browser til mac'en - eller er det
> webprogrammørerne der skal tage sig sammen?

Uha uha uha uha - det er godt du ikke stiller den i webdesign gruppen,
men det kan siges meget enkelt. Det er de såkaldte webdesignere, der er
nogle klamphuggere. De fleste laver det værste lort og mange gider slet
ikke teste det på andet end deres egen maskine.

Vi har aldrig leveret et site, der ikke kan køre på både Mac og PC samt
i Explorer og Netscape - hvor svært kan det være ??!!
--
Ciao Jesper

Fra : Jesper

Dato : 03-01-01 23:36

> [...]
>
> Vi har aldrig leveret et site, der ikke kan køre på både Mac og PC samt
> i Explorer og Netscape - hvor svært kan det være ??!!

Ohh - det var naturligvis ikke for at generalisere (helt). Jeg designer
fx. macbrugergruppen Biddet's hjemmeside. Jeg er bestemt ingen ørn til
arbejdet, men svjv har jeg endnu ikke fået nogen browser til at gå ned.
Min kritik er mere rettet mod alt det 'overpoppede fis' ... jeg synes
fx. flash, dynamik, css etc., etc. er fedt, men ikke så det er ved at
kvæle både browser og mac!

Det går vel ud på at skabe en pæn 'ramme' om sidens egentlige indhold -
og ikke kamuflere det - ik'?

Og jeg har da også set på det dig og Birgitte laver. Og det ser rigtig
godt ud (men det skal det vel også når det er ens levevej...)

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 04-01-01 14:27

> Og jeg har da også set på det dig og Birgitte laver. Og det ser rigtig
> godt ud (men det skal det vel også når det er ens levevej...)

Hej Jesper

Jeg så lige dine pæne ord om Behrendt WebDesigns arbejde - tak skal du
ha', det varmede

Birgitte

Fra : Carsten Matzon

Dato : 04-01-01 06:09

Nu uden at kende så forbandet med til teknikken bag de enkelte webbrowsere på
mac markedet vil jeg mene det ser skidt ud.Selvom det ofte er sites der ikke
er lavet ordentligt eller har pop og pral syntes jeg det er pisse elendigt at
vi ikke har en browser der i stabilitet er som på PC markedet (Badr!).Meget
kan man sige men min browser hænger og lukker somme tider ned på min Imac men
trods alt så har jeg aldrig oplevet den ballade på en PC.Så er der måske
nogen der vil mene man skal opgradere og gøre alt muligt for at gøre IE mere
stabilt på min maskine men det kan jo ikke passe for som standard bruger må
man gå udfra det burde virke som standard installeret...

Ved godt der er andre browsere og den har jeg leget med og de er da fine men
de mangler alle et eller andet fra at man kan sige at de kan erstatte IE og
det er sku lidt sørgeligt at man skal bruge et Microsoft produkt på din mac
for din internet oplevelser skal være "perfekte"...

Det er så bare min mening og hvem siger jeg har ret men må bare udfra mine
personlige erfaringer konkludere at der ikke er nogen browser på Mac siden
der er så god som de alle burde være...

Mvh

Carsten

On Wed, 3 Jan 2001 22:52:31 +0100, Jesper wrote
(in message <1emokjw.3vm20i1agkyk0N%jmfink@mac.com>):

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-01-01 11:16

Carsten Matzon <carsten@matzon.dk> wrote:

> [...]
>
> Mvh
>
> Carsten
>
> On Wed, 3 Jan 2001 22:52:31 +0100, Jesper wrote

Hej Carsten

Der findes skam også websites, som Explorer heller ikke kan håndtere på
Mac. Generelt er der bare elendig programmering og manglende respekt for
html 4 standarden.

--
Ciao Jesper

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 04-01-01 22:19

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Jeg vover lige pelsen uden at starte en større mudderkastningskamp:
>
> Findes der egentlig en god browser til mac'en - eller er det
> webprogrammørerne der skal tage sig sammen?

WannaBe....

OK, lidt en joke, men en "kun-tekst" browser - ingen billeder, frames,
forms*) tabeller eller andet "snavs", men svinagtig hurtig. Genialt til
at kigge sider for oplysninger fremfor at vente på indlæsning af
biller/bannerreklamer.

<http://mindstory.com/wb2/>

Er i alpha-stadiet (a48), men går stort set ikke ned. Desuden kan man
vælge at få vist en side i en "rigtig" browser, hvis det ønskes. Jeg har
selv tilføjet et par genvejstaster med ResEdit, så Cmd-1 åbner siden i
Explorer, Cmd-2 i Netscape og Cmd-3 i iCab.

*) Da man ikke kan søge via forms, understøtter programmet Sherlock
plug-ins på en snedig måde. Se selv.

Thomas Tvegaard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-01-01 23:56

Hej Thomas

- Du må altså ikke komme med sådanne udtalelser. - Det var lige før, jeg
fik et hjertestop, da jeg så, at du 'anbefaler' Wannabe....-)

Det er dog noget af det mest elendige, jeg nogensinde har haft installeret
på både min G3 og PM 7200! - Der har ikke været andet end problemer med
smadrede systemer og det ene crash efter det andet, - nedlukkede
telefonforbindelser, - brudte kabelnet forbindlse, deformerede ikoner,
ødelagte databaser.....(((- - Jeg kunne blive ved i det uendelige. -

Og hurtig? - End ikke med 40mb tildelt RAM kunne jeg på en 56k DuoFlex V.90
få den op på mere end ca. 8 kb/s og på Stofanet ikke over 15kb/s, - hverken
på en G3 eller på en PM 7200!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 05-01-01 19:37

> Hej Thomas
>
> - Du må altså ikke komme med sådanne udtalelser. - Det var lige før, jeg
> fik et hjertestop, da jeg så, at du 'anbefaler' Wannabe....-)

Skal der virkelig ikke mere til?

> [...]
> telefonforbindelser, - brudte kabelnet forbindlse, deformerede ikoner,
> ødelagte databaser.....(((- - Jeg kunne blive ved i det uendelige. -

Det kan du ikke mene, at du tilskriver WannaBe!!! Der har vist været
noget andet galt med dine systemer. Alt det ovenstående kunne i
princippet lige såvel ske med Netscape, IE eller iCab. WannaBe *er*
alpha-software, men så skadeligt kan den umuligt være. Så hvis du
absolut ville "blive ved i det uendelige", så var det nok en idé at
finde en anden forklaringsmodel.

> Og hurtig? - End ikke med 40mb tildelt RAM kunne jeg på en 56k DuoFlex V.90
> få den op på mere end ca. 8 kb/s og på Stofanet ikke over 15kb/s, - hverken
> på en G3 eller på en PM 7200!

Nå er jeg jo derhjemme en oldnordisk 56k-modembruger og ikke på
højhastighedsnet - og her kan indlæsningshastigheden mærkes, men jeg
kunne altså ikke drømme om at bruge den til at downloade med...

Thomas Tvegaard

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 05-01-01 23:50

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Er der nogen macbrugere der kan få tomsnak.dk (et site med masser af
> platte film, bla. en motorcykel der kører vanvittigt hurtigt gennem
> Paris, et uheldigt spydkasr mm.) til at fungere?

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: 'objRS'

/popupvideo.asp, line 1

Mmmmm, nice!

Mojn, Thomas