RH firewall eller router
Fra : Dennis Enøe

Dato : 31-08-03 07:53

Hejsa

Jeg sad og kiggede på at man kan få routere og switche med firewall i,
men hvor gode er disse i forhold til den RH9 jeg har kørende med iptables?

Dennis

Fra : Alex Holst

Dato : 31-08-03 09:29

"Dennis Enøe" <bluesy@tiscali.dk> wrote:
> Jeg sad og kiggede på at man kan få routere og switche med firewall i,
> men hvor gode er disse i forhold til den RH9 jeg har kørende med iptables?

Det er svaert at sige -- isaer naar du ikke naevner praecise detaljer
omkring dit behov eller hvilke routere du kiggede paa.

http://a.area51.dk/sikkerhed/indledning#bedste

Dit stoerste sikkerhedsproblem vil under alle omstaendigheder nok
skyldes forkerte/utilstraekkelige firewall regler eller at du koerer en
service med kendte sikkerhedsfejl paa en af de porte du slipper igennem
firewallen.

Fra : Dennis Enøe

Dato : 31-08-03 17:06

"Alex Holst" <a@mongers.org> wrote in message

> http://a.area51.dk/sikkerhed/indledning#bedste

Den læser jeg, så må jeg se om der skulle dukke spørgsmål op

Dennis

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-09-03 20:18

"Dennis Enøe" wrote:

> Hejsa
>
> Jeg sad og kiggede på at man kan få routere og switche med firewall i,
> men hvor gode er disse i forhold til den RH9 jeg har kørende med iptables?

Hvis du ellers sørger for at sætte maskinen rigtigt op og installere
sikkerhedsopdateringerne, så er iptables en ganske udmærket firewall.
Nogle vil nok foretrække at bruge proxies på et højere lag end TCP.
Det kan du ikke med iptables, men der findes da proxy software til
Linux.

Hvis routeren eller switchen har nogle features du har brug for, som
du ikke kan finde til Linux bør du overveje at skifte, men jeg har
ikke lige fantasi til at forestille mig, hvad det skulle være for
features.

Men vær endelig opmærksom på, at du skal altså selv lave en iptables
opsætning, som passer til dine behov. Jeg har ikke ret meget til
overs for Red Hats default konfiguration af iptables.

Their business was zero and it was shrinking.