Danmarkshistoriens største dansegalla
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-08-03 21:48

Så er tiden inde. Slagermusikken har nu bidt sig så fast i Danmark og står
nu så kraftigt dominerende overalt at den fejer alle protester til en side
og smider dem i skraldespanden.
I Herning, som jo ligger i Vestjylland hvor slagermusikken er stærkest
dominerende i hele landet tør man nu springe ud i at arrangere noget som man
ikke tidligere har turdet, nemlig:

DANMARKSHISTORIENS STØRSTE DANSEGALLA MED 9 ORKESTRE I HERNING

Dette enorme arrangement, som ville have været helt uhørt at arrangere for
bare et par år siden, finder sted i Herning-hallerne lørdag den 27.
september kl. 19.30-01.30 under navnet: "Skandinavisk dansegalla festival
2003. Pris med spisning 400 kr.

Disse 9 orkestre fordeler sig på 2 koncertsale, hvor de spiller samtidigt -
Aldrig set før i Danmark

Der er tale om absolutte topnavne fra både Danmark, Norge og Sverige. Der er
intet sparet på.

Navnene er:

KANDIS (Danmark)
BLUE HAWAI (Danmark)
ALBATROS (Danmark)
GEMALERNE M. BIRTHE KJÆR (Danmark)
SIR DUKE M. TINA SIEL (Danmark)
THORLEIFS (Sverige)
INGEMARS (Sverige)
ERIK LIHMS ORKESTER (Sverige)
SCANDINAVIA "De norske vikinger" (Norge)

I koncertsalen m. 1000 m2 dansegulv bliver der musik med 4 orkestre

På dansegallaens hjemmesider finder man at læse følgende:

CITAT:

I kongressalen m. 500 m2 dansegulv bliver der musik med 5 orkestre
Yderlig information: Skandinavisk Dansegalla Festival 2003 skriver historie:
Det er første gang et dansegalla strækker sig over 6(seks) timer "non stop".
Det er første gang et dansegalla bliver afviklet i to balsale samtidigt.
Det er første gang 4/5(fire/fem) dansebands spiller i samme balsal samme
aften.
Det er første gang 9(ni) dansebands spiller samme aften til samme dansegalla
og skiftes til at løfte gæsterne på sangens og dansens vinger.

CITAT SLUT.

Hilsen Åge

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 31-08-03 01:05

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> wrote:
> Disse 9 orkestre fordeler sig på 2 koncertsale, hvor de spiller
> samtidigt -

Samtidig? - sikken en larm

> Det er første gang et dansegalla strækker sig over 6(seks)
> timer "non stop".

Århus Musikerklub under Dansk Musiker Forbund, har de sidste 10 år afviklet
shows
med nonstop musik fra 17 -24 med deltagelse af ca. 60 musikere. Solister,
duoer, trioer og bands -
kendte og ukendte. Tjek www.musikshow.dk

Flying Hotdogs

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 31-08-03 08:05

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> wrote in message

> [...]
> shows
> med nonstop musik fra 17 -24 med deltagelse af ca. 60 musikere. Solister,

Jojo, men er disse kendte og ukendte bands mon dem "den brede del af
befolkningen" kan li, eller er dem mon blot rygklapperne fra klubben, vi ved
det ikke før den flyvende knallert-repporter har været ude og blåstemple
arrangementet.

Mvh.

Kim

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-08-03 09:40

Kim Jørgensen <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bis6td$j4u$1@sunsite.dk...

> [...]
ved
> det ikke før den flyvende knallert-repporter har været ude og blåstemple

______

Jeg var lige inde at se på http://www.musikshow.dk. Jeg fandt ingen af de
store skandinaviske dansebands-orkestre. Hverken Kandis, Bjørn og Okay, Kim
og Hallo, Blue Hawai, Tonight, Jan og Sunny Boys, Albatros, Klaus og
Servants eller The Young One. Heller ikke de meget brugte Gemalerne var at
finde. Hmmmm....
Jeg fandt kort sagt ikke et eneste danseband på programmet. Dansegallaer
uden dansebands. Hmmm

Hilsen Åge

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 31-08-03 12:21

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> Jeg fandt kort sagt ikke et eneste danseband på programmet.
> Dansegallaer uden dansebands. Hmmm

Musikshowet er nu heller i helt beregnet som et dansegalla, men som et
præsentationsshow for de århusianske musikere, men det plejer at være godt
besøgt af ca 700 (mest dansktop-)glade gæster, og showet sluttes af med et
af de kendte navne. Sidste år var det Susi og Leo og De spildte talenter og
i årene før var det Kandis - som du kan se på billederne fra showene

/Flying Hotdogs

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-08-03 09:34

Flying Hotdogs <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:birdvd$bk6$1@sunsite.dk...

> Samtidig? - sikken en larm

SV: Ups. Nårh ja. Vi beklager.

rettelse: - Der er musik i to sale samtidig - Rettelse slut.

> [...]
> shows
> med nonstop musik fra 17 -24 med deltagelse af ca. 60 musikere. Solister,

SV: Milde Moses. jeg vidste ikke at "Århus Musikklub" arrangerede kæmpe
dansegallaer med et væld af forskellige dansebands-orkestre. Hehe

Hilsen Åge