stauder
Fra : Hanne

Dato : 30-08-03 13:45

Jeg har været lidt doven med hensyn til mine stauder, og nu fylder de for
meget,
doven skaben bliver ved
Så var det jeg tænkte, kan man ligge sort sække over lige som ved græs
eller skal de graves op?

Hanne.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-08-03 20:48

Hanne <fritid-hund@oncable.dk> skrev i en
> [...]
> meget,
> doven skaben bliver ved
> Så var det jeg tænkte, kan man ligge sort sække over lige som ved græs

Jeg bruger flade sten til at skabe huller i vildnisset, og jeg har også haft
held med at smide en murerbalje ned oveni det og starte på en frisk, en
etage højere oppe, hvor små planter kan få lys nok at starte i. Der går ikke
længe, så er baljen camoufleret. Men 'nummeret' kan vel også laves med
lavere og mindre foranstaltninger såsom spande uden bund, trådvæv med
plastforing osv. Du kan også købe dig en Wiederhofhakke, og gå grassat med
den, og hvis du bliver rigtig hidsig, kan den vendes om og bruges som økse!
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-08-03 21:35

On Sat, 30 Aug 2003 21:47:39 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>plastforing osv. Du kan også købe dig en Wiederhofhakke, og gå grassat med
>den, og hvis du bliver rigtig hidsig, kan den vendes om og bruges som økse!

Hvad er en Wiederhofhakke?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-08-03 22:50

> Hvad er en Wiederhofhakke?
>
> --
> Mads Lie Jensen

Det er en halvtung skovhakke ala dem man ser afrikanere støve rundt med. Men
der er økse hvis man drejer den en halv. Man kan faktisk 'ordne' en busk med
den. Også god til at løsne hårde havegange med. Købes hos Hedeselskabet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Nick

Dato : 01-09-03 18:55

Tjahhh.... en helt anden mulighed.......?

Nu ved jeg ikke i hvilket geografisk område du bor i, men er det i nærheden
af Aalborg - og har du noget jeg er interesseret i, ja så er jeg da rimelig
sikker på at vi sagtens kunne finde en, for dig, meget meget let løsning
>s<. Vi kunne jo gå i haven sammen og så kunne du jo udpege de stauder du
gerne ville have indskrænket. Og ja.... Så kører jeg hjem og planter
planterne.
Hermed burde flere være glade og tilfredse end den løsning der, med
"hakkeordenen", håndværkerbalje og hvad ved jeg.
Kontakt mig endelig. NB: husk at slette der der står i parentesen på min
e-mail - dette har desværre vist sig nødvendig pga alt alt for meget spam.

mvh
Nick