Maggie har start problemer
Fra : Maggie

Dato : 02-01-01 20:37

Selvom jeg i mit hjerte er helt sikker på at min lille Maggie (iMac Rev A)
er HELT enestående, så håber jeg at vores lille problem er voldsomt ukendt.

Maggie vil ikke starte. Ja faktisk vil hun ikke engang komme frem med det
velkendte blinkende spørgsmålstegn, for manglende system. Når jeg tænder for
hende kommer der jeg til en root, som hvis jeg holdt service knappen inde.
Jeg kan dog snyde, ved at indsætte en ikke sys-CD, holde C nede og starte.
Efter CD'en er spyttet ud starter hun fint og fungerer normalt.

Er der mon nogen der sidder inde med oplysninger der kan hjælpe os??

*suk*

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-01-01 21:30

Maggie <kloster@mac.com> wrote:

> [...]
> Efter CD'en er spyttet ud starter hun fint og fungerer normalt.
>
> Er der mon nogen der sidder inde med oplysninger der kan hjælpe os??

Du bliver simpelthen nød til at komme med nogle flere oplysninger.
Hvilket OS kører du, hvilket udstyr er sluttet ti, hvilke programmer er
installeret og så videre ?

Oversættelsesproblemer:

root

service knappen

ikke sys-CD (er det en CD med Aqua ?)

--
Ciao Jesper

Fra : Maggie

Dato : 02-01-01 21:39

in article 1emmmac.d5yxhbvmabrrN%jesper@gylling.net, Jesper Haaber Gylling
at jesper@gylling.net wrote on 02/01/01 21:30:

> Du bliver simpelthen nød til at komme med nogle flere oplysninger.
> Hvilket OS kører du, hvilket udstyr er sluttet ti, hvilke programmer er
> [...]

Maggie køre med OS 9.1 (us), 160 Mb ram, 30GB HD. Hun har ZIP100 CD-brænder,
HP DJ1220c, Scanner og ADSL. Alt fungerede fint til for en uge siden.

Root - en slags DOS linje, hmmm
Service knappen er en programør knap der giver adgang til root
Sys-CD - en cd der indeholder system og derfor kan bruges til at starte fra.

Venlig hilsen, Tom

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-01-01 21:45

Maggie <kloster@mac.com> wrote:

> in article 1emmmac.d5yxhbvmabrrN%jesper@gylling.net, Jesper Haaber Gylling

> Maggie køre med OS 9.1 (us)

Er de ikke kun nået til 9.04 ???????? Eller har jeg sovet ?

-- Ciao Jesper

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-01-01 01:47

Hej Jesper

Jow da, do hå' sow'æn.....

Nå, men officielt set har du ret, men der florerer en OS 9.1 rundt omkring på
diverse sites, men hvor meget forskel og forbedringer, der er i forhold til
9.0.4 ligger vist ikke helt klart endnu. Noget af det, jeg har fået at vide -
helt uofficielt - er, at den skulle være bedre til at arbejde sammen med OS X
og OS X Server i Classic mode, og at den samtidig skulle kunne bruge Apples
'System Disk' opsætning med flere systemmapper på samme partition/HD.

- Men mon ikke 'Maggie' kan fortælle mere detaljeret?

mvh. Erik Richard

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Er de ikke kun nået til 9.04 ???????? Eller har jeg sovet ?

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-01-01 22:26

In article <B677FB01.104B%kloster@mac.com>, Maggie <kloster@mac.com>
wrote:

> Maggie køre med OS 9.1 (us), 160 Mb ram, 30GB HD. Hun har ZIP100
> CD-brænder,
> HP DJ1220c, Scanner og ADSL. Alt fungerede fint til for en uge siden.

Hvad sker der hvis du piller alt det fra?

> Root - en slags DOS linje, hmmm

Underlig definitation på "root". Det er den indbyggede debugger.

> Service knappen er en programør knap der giver adgang til root

Når du nu alligevel ved at det hedder "programør knappen", hvorfor så
ikke kalde den det? Du kan i øvrigt opnå det samme med æble-start.

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : N/A

Dato : 02-01-01 23:18

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-01-01 23:18

In article <B67809B1.1055%kloster@mac.com>, Maggie <kloster@mac.com>
wrote:

> Har prøvet....ingen forskel...*SS*

Så skal du nok prøve at skifte dit system ud. Når debuggeren kommer frem
under opstart, er det typisk en fejl i system-arkivet.

Hvis du vil være rigtigt god ved dig selv, så installerer du en ny
systemmappe (clean install).

> Nåh, ja..!!! (undskyld)
>
> Ja, ja...og tak. *SS*

Jeg har været ude for det der er værre. Hvordan ville du reagere, hvis
en kvinde ringede dig op og spurgte hvilken vej dimsen skal vende når
man skal putte den i hullet?

Fra : Magnus Rohde

Dato : 03-01-01 01:18

d. 02/01/01 21:39 skrev Maggie på kloster@mac.com i artiklen
> [...]

> Service knappen er en programør knap der giver adgang til root
> Sys-CD - en cd der indeholder system og derfor kan bruges til at starte fra.

Hvis dens system er en alfa udgave af OS9.1, så vil jeg tro at det er det
der skaber problemerne. Skift hellere til den seneste officielle udgave
9.0.4

Magnus

Fra : Christian Flintrup

Dato : 02-01-01 22:32

Maggie <kloster@mac.com> wrote:

> Er der mon nogen der sidder inde med oplysninger der kan hjælpe os??

Prøv at skrive: bye
og tryk på returtasten.

Hvad sker der så?

--
Christian Flintrup

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-01-01 22:40

In article <1emmp43.mwyoc51pogeuaN%chr@mac.com>, chr@mac.com (Christian
Flintrup) wrote:

> Prøv at skrive: bye
> og tryk på returtasten.
>
> Hvad sker der så?

Du mener at han er inde i OF?

Så skal han da have rodet med noget Linux på et tidspunkt.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-01-01 00:12

Hej 'Maggie'

Det ku' lyde som om hun trænger til friske 'kræfter' i form af et nyt
batteri... Hvad siger din dato, når du har 'snydt' hende? - Alt andet end d.d.
burde betyde, at hun mangler strøm....

- Et mere alvorligt problem kan være, at der er problemer med boot sektorerne i
nogle B-tree nodes på HD'en. Prøv at starte op fra system CD'en og kør
Diskførstehjælp. - Eller endnu bedre, hvis du har en start CD med DiskWarrior,
så brug den og læg en ny directory-fil med DW. Har du ikke DW, så kan Norton
5.x/6.x nok også klare det.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 05-01-01 23:39

> [...]

> Jeg kan dog snyde, ved at indsætte en ikke sys-CD, holde C nede og starte.
> Efter CD'en er spyttet ud starter hun fint og fungerer normalt.

Jeg ville nu lige resette P-RAM'en før du begynder på noget eksotisk.
Genstart, hold ÆBLE-ALT-P-R nede til opstartslyden har lydt to gange, og
se hvad der sker.

Mojn, Thomas

--
Man ved man har stress,