efterkrav uden penge?
Fra : Kolonorma

Dato : 29-08-03 18:42

Jeg bestilte for LÆÆÆNGE siden et pcspil på nettet. Egenligt havde jeg glemt
alt om det. det blev bestilt pr efterkrav. da jeg kom hjem idag lå det i min
postkasse - med seddel omkring nogle pengene - den alm seddel. Men det var
bare dumpet i min kasse... hvem hænge på den? kan jeg beholde spillet?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-08-03 19:03

"Kolonorma" <migogliva4everbestfriends@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> postkasse - med seddel omkring nogle pengene - den alm seddel. Men det var
> bare dumpet i min kasse... hvem hænge på den? kan jeg beholde spillet?

ja - hvis du betaler for det.

Det at posten glemmer at opkræve pengene fritager ikke dig for at betale

Peter

Fra : GSJ

Dato : 29-08-03 20:41

Jeg har lige et tillægsspørgsmål omkring Post DK.
For et stykke tid siden solgte jeg et par CD´er til Tyskland pr. efterkrav.
Der kom dernæst en meddelse fra Post DK om at pakken var blevet udleveret i
Tyskland og at jeg kunne hente beløbet på posthuset mod fremvisning af
postanvisningen. Denne var imidlertid røget ud sammen med reklamerne, og da
jeg forelagde posthuset sagen var der intet at stille op. Pengene var tabt,
for uden blanket - ingen penge, lød beskeden.
Det var selvfølgelig dumt at smide den væk, men kan det virkelig være
rigtigt at Post Danmark bare `scorer` beløbet, for det er jo et eller andet
sted i deres system? Med oplysninger om beløbsmodtager, må man formode.
Jeg har gemt forsendelseskvitteringen et eller andet sted, men beløbet er
ikke så stort at jeg gider endevende det hele lige nu. Det er mere det
principielle...
M.v.h.
Gorm

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-08-03 21:49

GSJ wrote:
> [...]
> Jeg har gemt forsendelseskvitteringen et eller andet sted, men beløbet er
> ikke så stort at jeg gider endevende det hele lige nu. Det er mere det

Jah, du skal kunne fremvise du har krav på et beløb.

Hvis du smider dine frimærker væk kan du heller ikke kræve penge for dem.

mvh
Johan

Fra : GSJ

Dato : 29-08-03 22:41

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jah, du skal kunne fremvise du har krav på et beløb.
>
> Hvis du smider dine frimærker væk kan du heller ikke kræve penge for dem.

Det er rigtigt, men jeg har både afsender-kvittering, samt modtagerens
bekræftelse på at hun har modtaget varerne og indbetalt beløbet. Jeg har
bare været så uforsigtig og dum at smide postanvisningen væk.
Det jeg er lidt ude efter er spørgsmålet om hvor "mine" penge SÅ havner? I
Post Danmarks pengetank, eller har Post DK et fond hvor de giver
"leftover" - penge væk til velgørende formål?
Jeg håber det sidste er tilfældet...men det er nok urealistisk
M.v.h.
Gorm