Opsigelse af webhosting ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 29-08-03 16:16

Jeg har gennem nogle år haft et par domæner hostet hos en udbyder, og de er
alle sagt op ved at sende udbyderen et brev med personlig underskrift og
udtrykt ønske om at hostingen ophører ved betalingsperiodens ophør. Brevene
er ikke sendt anbefalet, men de er heller ikke kommet retur. Jeg har kopier
af brevene.

Nu rykker firmaet mig - for 3. gang tror jeg - for penge for et af disse
domæner, som er sagt op på ovenstående måde for ca. et år siden. Jeg har
allerede, da de rykkede mig sidst, fortalt pr. mail og pr. brev, at
hostingen er opsagt og at jeg ikke agter at besvare yderligere henvendelser
fra dem. Men det forhindrer dem ikke i at sende en ny regning.

Det skal sige at jeg helt bevidst har valgt at opsige min hosting pr. brev,
for derved at kunne dokumentere, at opsigelserne er sendt. Det er sværere
hvis det sker i en formmail fra en website, og så vidt jeg ved har udbyder
heller aldrig krævet (mig bekendt) at opsigelse skulle ske via deres
website.

Spørgsmålet er så, hvordan jeg får stoppet de utidige og urimelige rykkere.
Jeg har meddelt firmaet, at jeg ikke agter at besvare yderligere
henvendelser, og jeg har naturligvis også kopi af dette brev. Men får det
aldrig en ende?

Kan et firma bare blive ved med at sende regninger for et abonnement, som
man har opsagt, og så håbe at man på et tidspunkt betaler (f.eks. ved en
fejltagelse)?

Kan en webhosting opsiges på nogen mere legitim måde end via et brev med
domænets navn og afsenderens personlige underskrift?

Skal jeg bare ignorere deres fremtidige henvendelser/rykkere, eller hvad
skal jeg gøre?

v.h.
Jakob Munck